Malle @TREC Training

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Gerritje

Re: Malle @TREC Training

Bericht door Gerritje » wo 19 aug 2009, 22:32

Corine schreef:Ik begrijp niet waarom ik zulke vragen verwachten kan wanneer ik in de advertentie duidelijk de reden van verkoop gezet heb :)*
malle is mooi!

Ik ben een van de personen die je per pb die vraag heeft gesteltd. en dat komt omdat je wel vaker paarden hebt verkocht, dan is het niet meer dan logisch dat je die vraag krijgt. van mij meer omdat toen je malle kocht je andere paard, niet kon rijden. en als dan blijkt dat daar een verkeerde diagnose is gesteld en je wel met haar over de ruiterpaden kan zweven, dan komt bij mij de vraag op of je malle niet meer zo leuk vind. en dan stel ik die dus per pb. dat je dat niet zo kan waarderen wist ik niet. maar dat lees ik nu dus. soory daarvoor dan. het was van mijn kant niet vervelend bedoeld. enkel uit interesse.

hopelijk gaat het je lukken om al je dieren te kunnen houden.
---
Corine

Bericht door Corine » do 20 aug 2009, 06:46

Gerritje, ik heb bij elk paard wat ik verkocht heb, erbij gezet waarom. Ik doe nergens geheimzinnig over, ik handel niet, (in tegendeel, ik "geef" het paard eerder weg aan een goed tehuis en heb verlies gemaakt, maar dat geeft niet) ik heb gewoon onwijs veel pech gehad de laatste jaren.
Zo ook bij Malle. Als ik moet kiezen tussen Jeddah die ik al 11 jaar heb en een Malle die ik een jaar heb, is die keuze voor mij vrij makkelijk en lijkt me die wel logisch, hoe naar ook.

Ik vind het gewoon jammer dat de verkeerde conclusies getrokken worden, vooral omdat mensen dan blijkbaar denken dat er met Malle iets zou zijn, terwijl er met mij iets is en niet met haar, zij is de meest geweldige Fjord die je je maar wensen kan :j
Ik zorg er altijd voor dat mijn paarden op internet goed uitzien en ik positief over ze ben, wat men van mij denkt moet men zelf weten maar ik vind het erg naar wanneer mensen denken dat er aan het paard wat zou mankeren, of het nou van karakter of van lijf zou zijn.

Ik vind het natuurlijk heel niet erg om per pb vragen te krijgen, maar ik snap niet waarom niemand een vraag heeft over de verkeerde diagnose van Jeddah, of over mijn lichamelijke klachten, maar enkel over het al dan niet wat mankeren van Malle.
Sorry dat ik dat een beetje apart vind :sorry:
Natuurlijk weten de pb-ers dat niet op het moment dat ze ene pb sturen, maar het is niet leuk om er meerdere te krijgen die op hetzelfde neer komen, dus vind ik het niet meer als logisch dat ik daar gevoelig op reageer. Net zo logisch dat jullie het blijkbaar vinden om zulke vragen te stellen alleen omdat ik eerder paarden verkocht heb.

Hier Malle gisteren op haar 9e keer onder de man, we hebben een fijn ritje kunnen maken van 5 km
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 20 aug 2009, 08:08

Corine, wat is Malle toch een mooi ding! En wat superfijn voor je dat Jeddah het wel weer doet! Waar ik heel benieuwd naar ben is wie haar weer goed gekregen heeft, of wie jullie op het goede spoor heeft gekregen?!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 20 aug 2009, 11:13

:(:) Moeilijk allemaal zo te horen... sterkte!
Prachtige foto's van een prachtig paard!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Corine

Bericht door Corine » do 20 aug 2009, 13:48

Dank jullie!!

@Pablo, Jeddah was dus afgekeurd door een zeer bekende DA, ze zou spat hebben, "hier kon hij niks mee" wat letterlijk wat hij zei na het zien van de foto's. Niet meer belasten moest ik haar, al helemaal niet meer onder de man.
Omdat dat vrij snel was na het verlies van Senna en Rocky, heb ik het allemaal voro lief genomen.

In de winter vond ik juist dat ze gewoon zo in de paddock enzo steeds meer energie had, fijner liep als ze aan het spelen en rennen was. Op een winterse dag dacht ik, kan mij het schelen, ik zadel haar op en we gaan gewoon een heel kort stukje rijden. Ik voelde gewoon dat Jeddah dat zo graag wilde, en ik al helemaal!

Dat gedaan en ze liep SUPER! Dus langzaam aan af en toe weer een keer gepakt en ze liep elke keer best goed, maar niet 100% elke keer weer.

Inmiddels twijfelde ik enorm aan de diagnose van Spat. Ik had de foto's op CD gekregen en zelf zag ik niet veel bijzonders, maar ja, ik ben geen DA. Maar wat ik las over Spat, zo toonde Jeddah niet. dat stijve, dat had ze niet.
Een vriendin van mij is boerin en zei stelde voor haar veearts, die ok paardenarts is, te laten kijken naar de foto's zonder dat hij verder wat wist van het verhaal achter Jeddah. Hij gaf de diagnose, misschien een beginnende spat, als het paard klinisch goed zou lopen zou het niet meer als een 1tje krijgen op deze foto's!!

Dus weer naar mijn eigen arts geweest, Jeddah is rondom op de foto geweest, oude foto's van de "spat" zijn vergeleken met de nieuwe en er was geen verschil te zien. Buigproef was ze 100% op. Maar wat bleek, ze heeft mega dunnen zolen. Ook wanneer ze met de tang erin knijpen gaf ze geen reactie, maar met verdoven van de voet liep ze 100%!

Paard op ijzers gezet en nooit meer een stap verkeerd gezet... gewoon te erg eigenlijk allemaal.

Ondertussen had ze overiegns wel een "hot spot" op haar schouder, nog over van een trap van een jaar daarvoor. Die hotspot is dit voorjaar ook weggegaan. Ik denjk zelf dat die plek OOK voor de onregelmatigheid gezorgd heeft, dat weg, samen met 4-kant ijzers en ze loopt als "nieuw".

Nog elke dag weer vind ik het ongelovelijk. Ze was in principe "afgeschreven" als gebruikspaard...
Jowien

Bericht door Jowien » do 20 aug 2009, 14:00

Wat is Malle toch een mooi paard!
Het is dat ik geen tijd en geld heb voor een tweede...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Corine

Bericht door Corine » do 20 aug 2009, 14:19

Dank je Jowien!!

Maar ze is al niet meer te koop hoor ;) Ik heb ook al iemand die haar graag wil mocht ze nog wel beschikbaar komen. Maar ik ga toch mijn best doen haar gewoon te houden, financieel kan het, dat is het gelukkig niet, ze zal alleen wat minder vaak gereden worden enzo. Deze week heeft ze geluk, Jeddah staat op een weekje rust na een wedstrijd, dus morgen mag ze mee naar het bos met de trailer voor het eerst! :D
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 20 aug 2009, 16:31

Ow Corine, wat een gedoe om niks dus! Gaf je DA nog een excuses of iets? Maar gelukkig dan maar dat ze nu wel weer alles kan, jullie zijn zo'n mooi stel :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ilona

Bericht door Ilona » do 20 aug 2009, 17:27

Ik vind de verhalen die je hier zet over Malle altijd zo gaaf. Wat je allemaal met dat paard doet en wat allemaal lukt. Als handpaard mee, tussen koeien oefenen en nu ook dat voor de 9de keer erop en ermee naar buiten.
Op mij komt Malle over als een superpaard. Een betrouwbaar gezellig dier.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie