HK Belgie 2009: Haldir

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Jilly

Re: HK Belgie 2009: Haldir

Bericht door Jilly » za 07 mar 2009, 15:59

Ach was dat Sabine? Had wel een duits koppel met hun kindje gezien, maar geen idee wie dat was. Vroeg me al af wie er zo gek was om zo ver te rijden voor een ordinaire hengstenkeuring :D

Ik vind hem opzich wel schattig, maar hij mag wel 2 keer zo breed worden voor mijn part haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 08 mar 2009, 07:43

hij mag dan wel wat voller, maar zeker een lekker ding :~
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 08 mar 2009, 10:52

@Suzanne: Sabine kan vrij goed Nederlands verstaan (en ook wel vrij behoorlijk spreken)..zo hebben wij ons ook gered :D

En haldir was/is van Sabine.

Maar ondanks dat hij smal en echt in een afgetrainde conditie was, denk ik dat hij met extra buikvulling al meer fjordig lijkt. Maar het is wel een deftig dingetje.
Geluk is de vrucht van intens werk
Keandra

Bericht door Keandra » zo 08 mar 2009, 20:51

Ik vind Haldir echt de max, genoeg fjord uitstraling voor me, zal het fjord karakter ook wel hebben en voor de rest is het de moderne sportfjord geworden.

Gezien dat alles veel meer sportgericht begint te worden, ofwel mennen, ofwel rijden, vind ik een fijne hengst echt niet misstaan in het stamboek.

En op de verschillende kleurslagen die ze nu al beginnen te hebben in het belgisch stamboek, enkele jaren terug hebben ze van het Noors stamboek uit commentaar gekregen dat ze meer moesten doen met de kleurslagen, dus zijn er veel ulsblakke en grablakke opeens naar België gekomen. *o/* Wat ik als favo voor kleurslagen niet meer dan bejubel.

Als ik nu bij ons op stal zeg dat we gaan dekken met een witte fjord (Hjellar) dan denken ze dat ik ze fabeltjes wijs maak 8)7 . Vind het dus super om de verschillende kleuren te promoten. Een Belg die niks met fjorden te maken heeft, kent tot nu toe enkel de typische brunblak fjord die 100kg overgewicht heeft en die zoals altijd op de weide staat, of die voor een koetsje loopt of zo. Vind dat ze nu het imago van de fjord aan het verbeteren zijn als een echte gezinsvriendelijke teddybeer, waar je veel mee kunt doen.

*o/*
Jilly

Bericht door Jilly » ma 09 mar 2009, 10:04

Hier wassie niet zo populair, was vooral deze waar de commentaar op kwam (naast de rode smurfen dan := )
Ik heb 'm zelf niet gezien, maar hij bewoog naar het schijnt erg stijf achteraan?
Tja en verder is wordt het type ook niet echt gesmaakt...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mieke

Bericht door Mieke » di 10 mar 2009, 14:19

Ik denk dat hij er in NL niet door zou komen omdat hij geen fjord uitstraalt. Het was Reinar aan het einde van het dekseizoen, net een new forrest. Wat ik zo voor commentaar achter me hoorde was hij te ponyachtig en zagen ze er geen fjord in.
Ctje :)
Plaats reactie