Wat foto's van de Hk

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Kelly

Re: Wat foto's van de Hk

Bericht door Kelly » za 02 apr 2011, 19:56

nina1993 schreef:Leuke impressie van vandaag!

De verschillen vond ik (in meerdere opzichten) ook erg groot. Misschien interessant voor de liefhebbers om te zien, maar dit waren de resultaten van Karant de afgelopen jaren:

8 8 7 7 8 2007
8 7 6 9 8 2008
8 8 6 8 8 2009
8 8 6 9 8 2010
8 9 8 9 9 2011
8,0 8,0 6,6 8,4 8,2 Gemiddeld
hij stond er nu wel verreweg het beste bij van alle jaren!
43 is wel erg dik maar hij sprong er voor mij ook wel bovenuit hoor.

Was ook aangenaam verrast door Cikaro.
Plaatje en wat een souplesse!

Sorry voor W'veen maar toen ik aan kwam lopen en Drafur zag staan zei ik meteen tegen Erik dat hij het niet zou redden. Zijn algehele conditie was gewoon niet goed. Te schraal, te weinig bespiering en idd daardoor mistte hij gewoon veel uitstraling. Zonde..

Heel blij om Kventin in goede conditie op de keuring te zien. Hij zat zichtbaar goed in zijn vel.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
valdo_lizzy

Bericht door valdo_lizzy » za 02 apr 2011, 20:43

Ben echt wel fan van de Nederlandse hengsten +:)+

Moest onze Lizzy nu wat jonger zijn, ik zou wel een half Hermanssentje in mijn wei willen :+:
(helaas wordt Lizzy binnenkort 16 en heeft nog nooit een veulen gehad )
Mijn goud heeft geen 18 karaat, maar 4 benen, een hoofd, 2kleurige manen en staat te glunderen in de wei.
Genista

Bericht door Genista » za 02 apr 2011, 20:52

Zucht.... ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van het van Bon imperium .... >;)
Nu weet ik weer waarom ik geen lid meer wil worden van het fjordenstamboek en ik niet naar de keuring wil gaan met mijn paardje.
Mijns inziens kan het niet zo zijn dat een hengst in België en/of Duitsland lovend en prijzend wordt goedgekeurd en in Nederland wordt afgewezen met dramatische punten. Dit klopt niet.
Net zomin kan ik er niet bij dat een andere hengst die door van Bon himself geïntroduceerd is in Nederland ineens zo'n hoge punten krijgt.
Enkele jaren geleden heb ik de fokjury opleiding gedaan (bij het appaloosastamboek overigens) en heb ik tijdens het keuringsseizoen 'stage' gelopen bij het fjordenpaardenstamboek. mijn ervaringen daar hebben alleen mijn eerdere vermoedens bevestigd.

Mijn mening is, dat mocht een hengst niet in uiterste topconditie in de ring verschijnen, de jury daar doorheen moet kunnen prikken.

Sorry dat ik zo mijn ei kwijt moet, maar ik kon het niet laten :n
Charret

Bericht door Charret » za 02 apr 2011, 21:00

Ik miste het vandaag ook echt bij Draaf. Zo zonde. ;(

Kventin zag er goed uit zeg. Zo jammer dat hij [een beetje ]vergeten is nadat hij bij Rien is weg gegaan. Het is een gave hengst.
En Karant :~ om te smullen. Dat lijkt me zo'n fijn en leuk dier.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Dennis

Bericht door Dennis » za 02 apr 2011, 21:53

Genista schreef:Zucht.... ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van het van Bon imperium .... >;)
Nu weet ik weer waarom ik geen lid meer wil worden van het fjordenstamboek en ik niet naar de keuring wil gaan met mijn paardje.
Mijns inziens kan het niet zo zijn dat een hengst in België en/of Duitsland lovend en prijzend wordt goedgekeurd en in Nederland wordt afgewezen met dramatische punten. Dit klopt niet.
Net zomin kan ik er niet bij dat een andere hengst die door van Bon himself geïntroduceerd is in Nederland ineens zo'n hoge punten krijgt.
Enkele jaren geleden heb ik de fokjury opleiding gedaan (bij het appaloosastamboek overigens) en heb ik tijdens het keuringsseizoen 'stage' gelopen bij het fjordenpaardenstamboek. mijn ervaringen daar hebben alleen mijn eerdere vermoedens bevestigd.

Mijn mening is, dat mocht een hengst niet in uiterste topconditie in de ring verschijnen, de jury daar doorheen moet kunnen prikken.

Ik ben het deels toch niet met je eens hoor. Als ik naar de foto's kijk en de reacties lees zag Drafur er niet op zijn best uit op de dag dat hij moet schitteren. In plaats van het stamboek nu in een kwaad licht te stellen kun je je ook afvragen waarom hij in Duitsland goedgekeurd is? Want wie bepaald nu welke keurmeesters beter zijn? De Duitse of de Nederlanders?
Ik denk dat in het belang van de hengst het beter geweest was als Bart op het laatst besloten had Drafur teru te trekken voor de HK.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
roos

Bericht door roos » zo 03 apr 2011, 06:13

IK ga niks zeggen over punten ben er niet bij geweest, dus geen eerlijk oordeel.

Het was wel prachtig weer, dat scheelt al een hoop. En ik weet nu precies wat Esther heeft bedoeld met de manen van Draaf zijn een drama... ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Kelly

Bericht door Kelly » zo 03 apr 2011, 06:30

Dennis, dat nog niet eens.
De kwaliteit van de hengst is goed alleen hij stond er gewoon helemaal niet goed voor.
Dit was hem in duitsland destijds.

Afbeelding
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 03 apr 2011, 06:43

Genista schreef:Zucht.... ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van het van Bon imperium .... >;)

Toch wil ik hier even op reageren. Een keuring is en blijft een momentopname.
Ze keuren het paard op DAT moment.
En het is wel erg gevaarlijk om als een paard niet in topconditie verschijnt, daar zomaar even door heen te prikken als jury.
Drafur zag er gewoon niet goed uit. Een logisch gevolg is dan dat de punten lager worden.
En Djordis en Dingo hadden het gister ook niet om goedgekeurd te worden.
En zo te horen was het grootste gedeelte van het publiek het gister helemaal eens met de jury keuze.
Karant, Kventin en Zortin bijv, stonden er helemaal top bij.
Ze glansden het terrein af, met het mooie zonnetje erbij.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 03 apr 2011, 06:53

Genista schreef:Mijn mening is, dat mocht een hengst niet in uiterste topconditie in de ring verschijnen, de jury daar doorheen moet kunnen prikken.
Ik kan me iets voorstellen bij wat je zegt, alleen lijkt het me in dit specifieke geval erg lastig. Een hengst wordt beoordeeld op punten als structuur, bespiering, algehele conditie en ontwikkeling. Een hengst als Drafur mag dan erg goed kunnen bewegen, maar als hij het op de genoemde punten laat liggen, dan zie je dat hoe dan ook terug in de cijfers. Dus ik vraag me af hoe je daar in dit geval doorheen zou moeten kijken.

Ik vond Drafur de betere van de jonge hengsten en als hij in betere conditie was geweest dan had ie IMO die 35 punten echt wel gered.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mir

Bericht door Mir » zo 03 apr 2011, 07:04

Genista: bij de HK in België kon iedereen begrijpen dat de goedgekeurde en volprezen Ismo 33 punten kreeg, omdat het dier absoluut niet in showconditie was. Ik heb gister Drafur gezien en herkende hem niet, vond hem in slechte conditie. Zeker voor een goedkeuring mag dat meespelen. Het is ontzettend balen voor de eigenaar, kan begrijpen dat die er flink de piep over in heeft. Maar om hier dan te insinueren dat van Bon persoonlijk het paard heeft afgekeurd :? .

Ik vond de meeste paarden er goed bij staan. kwam later aan dus op gangen en beenwerk van de drie D's kan ik niks zeggen, die heb ik maar heel even gezien.
Karant, ik blijf fan. Wat een heerlijk dier. En wat een mooi plaatje, Kventin en Karant achter elkaar in een echt mooie draf door de ring. Ouwe meuk, ik vond het de toppers van de dag!
En dat van Bon positief is over dat paard.... gek he :+ .
Volgens mij was de hele familie ook gek met Nordal en Balony en zelfs Rex, en daar hoor ik nooit iemand over. Maar nu een paard waar zij wat mee hebben ineens hoog scoort is dat raar?
Kunnen we niet ophouden het zo op de man te spelen? Ik geloof er niet in dat die hengsten met steekpenningen en chantage zo hoog zijn gekomen, ik vond de hooggepunte paarden ook paarden representatief voor het stamboek.

Cikaro vond ik er mooi bij staan. Hermansen vond ik minder in conditie dan andere jaren. Zortin zag er ook weer gelikt uit en Topas, ja vind het toch een leuk paard.
Petje af voor de meiden die de zadelproef hebben gedaan. Zo'n proef met een hengst doen als jonge meid is 1 ding, zoveel publiek erbij.... pffff! En ze werden keurig voorgesteld!
En de hengsten hadden ook mooie punten. Jammer van Djordis op wat puntjes, maar er kwamen ook mooie punten voorbij +:)+ . Toot liep echt braaf zijn proef, die van Djordis heb ik niet gezien maar op de buitenrit vond ik ze beiden erg braaf. Nog van harte Amber en fans :D .

Ik heb een hele gezellige dag gehad weer, leuk gekletst met zelfs drinken en gebak en andere hapjes. En waarschijnlijk vinden mensen dat ook allemaal onzin, maar ik vond het toch heel leuk voor van Bon dat hij een lintje kreeg! (en ja ik heb ook wel eens een aanvaring met hem gehad, maar ik gun hem het lintje van harte).

Ik vind het zeker jammer (vooral voor de eigenaren) dat er niks is goedgekeurd. Maar de leidraad kan niet worden hogere punten moet gaan geven dan ze willen, omdat het anders zo sneu is dat er niks goedgekeurd word. Het blijft een juryaangelegenheid, en als je dan echt omvalt met dit stamboek en een hogere pet op hebt van een ander... misschien dan maar overstappen?
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 03 apr 2011, 07:16

@Mir: wat heb je het prachtig geschreven +:)+ Helemaal mijn mening.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 03 apr 2011, 07:22

Kelly schreef: hij stond er nu wel verreweg het beste bij van alle jaren!
43 is wel erg dik maar hij sprong er voor mij ook wel bovenuit hoor.
Heb je ook gelijk in Kelly, hij stond er erg goed bij. Hij liet zich ook beter zien dan vorig jaar. Dat hij hoog gepunt werd is ook terecht, al is 43 punten wel veel. Eigenlijk ben ik het gewoon met je eens :+ .
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
machnix
Contacteer:

Bericht door machnix » zo 03 apr 2011, 07:29

mooie foto's

verder heb ik geen balle verstand van de hengsten en de lijnen enz enz....
ik ben pas net 3 jaar een beetje "intofjord"

ik vind iig hermansen een kwijldier!! :~
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 03 apr 2011, 07:59

Mir: amen, op alle punten! +:)+ :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Lolly

Bericht door Lolly » zo 03 apr 2011, 08:27

@ Mir ik geloof dat degene die erbij waren het niet beter konden verwoorden dan jij net hebt gedaan.
Ik ga er helemaal in mee.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 08:33

wat leuk zo'n overzicht en ook erg handig voor mij als hengsten-leek :) Over de punten laat ik mij om die reden ook maar niet uit, maar voor mij persoonlijk springen (vanaf de foto's) Hermansen, Cikaro en Dingo er wel uit :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rowenna

Bericht door rowenna » zo 03 apr 2011, 08:52

Nordal werd ook altijd door van Bon de hemel in geprezen, terwijl ik dat toch ook niet echt een super hengst vond.
Ik ben het eigenlijk wel met Genista eens.
Ik kan nog meer voorbeelden noemen hoor.
Manus stond bij vd AA had ook regelmatig comentaar van van Bon.
Manus gaat daar weg en paard word de hemel in geprezen.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Klinkt misschien hammerysk, maar ik hoorde laatst van iemand[noem geen naam]
dat van Bon allang had op moeten stappen.
Zelf heb ik ook het stamboek opgezegd, dit is het laatste jaar dat ik nog lid ben.
Het is ook niet voor niks denk dat er zo veel leden opstappen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 03 apr 2011, 12:13

@Rowenna
Stukje citaat Mir
Kunnen we niet ophouden het zo op de man te spelen?
Laten we niet vergeten dat hij als adviseur/inspecteur geen beslisingen kan nemen zonder de toestemming van het bestuur.
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » zo 03 apr 2011, 12:23

leuke foto's ook weer,over de punten zal ik verder niet oordelen hoor.

het enige wat ik vond dat de 43 punten van Karant erg hoog waren,maar dat is ook een persoonlijk gevoel,mij spreekt hij totaal niet aan.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
zarah

Bericht door zarah » zo 03 apr 2011, 12:25

Ja het word eentonig maar wat heb jij dat netjes verwoord Mirjam….ik sluit mij hier ook helemaal bij aan. +:)+ +:)+

Verder kon ik mij helemaal vinden in het commentaar van de jury al vond ik sommige wel ietsje te hoog gepunt maarja ik ben altijd blij dat ik daar niet hoef te staan….en laat het graag aan hun over.

Wij waren hier al Karant fan en dat is na deze HK alleen maar groter geworden, de hengst die ons ook in positieve zin verrastte was toch wel Kventin….wat een dieren.

En Kelly n.a.v. deze foto s waren ook wij verliefd op Drafur.
Plaats reactie