Beer en Viola maar weer eens! *veel*

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
kristelhans

Beer en Viola maar weer eens! *veel*

Bericht door kristelhans » di 10 mar 2015, 13:16

Ook ik post niet zoveel meer en dat is vooral omdat ik het foto's uploaden een gedoe vind vergeleken met Bokt of FB (niet dat ik op Bokt nou zoveel foto's post maar goed). Nu heb ik de heeeeeele dag leestoetsen en al mijn administratie is weggewerkt dus ik dacht, laat ik eens beginnen aan een update verhaaltje van hoe het hier allemaal gaat.

Ik heb nu de stappen van Ivonne gevolgd (want ik wist dat dus ook niet en ik ben echt geen digibeet.. :') ) en na veel gepriegel is het gelukt. Safari (Macbook) pakt die URL kopiedinges niet dus moest even naar Chrome. Dan moet je tussen dat 'img' eerst een spatie doen want anders mist er een haakje en kun je niets zien, behalve een kromme link.. :P
Anyway, het is gelukt dus here we go!

We beginnen met een prachtig mist plaatje bij zonsopgang gisterenochtend. We hebben beschikking over anderhalve hectare gras van een buurman en de paarden konden dus iedere dag, ook tijdens het natte gezeur, op de wei, ik ben daar wel zoo blij om! Thuis hebben we een grote paddock waar ze sowieso op konden maar gras is natuurlijk fijner. Boer blij dat het wat korter gemaaid werd en wij blij met volle buikjes, scheelt echt enorm veel hooi.

Vanwege Viool d'r hoefbevangenheid geschiedenis (ooit een keer bevangen geweest heb ik van de oude eigenaar gehoord en ook al is dat jaren geleden... als je dat eenmaal weet ben je voorzichtig he) staan ze maar halve dagen op het gras, de andere helft met hooi in de bak.

Afbeelding

Zo struinen we de bossen regelmatig door... ik heb een oud stalgenootje die geen paard meer heeft waar ik veel mee omga en zij rijdt Viool meestal als we samen gaan. Superleuke meid, betrouwbaar en een rijstijl waar ik me in kan vinden.

Afbeelding

Viooltje voorop, lekker in het zonnetje in het bos 'thuis'. :+:
Afbeelding

De schatjes gaan steeds meer op elkaar lijken.
Afbeelding

Viola mocht een paar weken geleden voor het eerst mee naar de Lemelerberg, ik had daar met een kennis afgesproken die een heel stabiel paard heeft en Viool keek haar ogen uit! Ze was erg fanatiek maar wel braaf. Het is echt een pittige tante onder het zadel maar ze heeft ook al heel veel geleerd in dat half jaar dat we met haar aan de slag zijn. Hier zie je wel dat ze nog steeds een onderhals heeft maar het is al een stuk minder dan wat het was. Ze kan nu ook al hele stukken ontspannen nageven alleen snapt ze nog niet zoveel van het concept 'wijken voor het been', ook niet op een volte o.i.d. 8)7 In de les zijn we er mee bezig en het gaat al steeds beter. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat ze eigenlijk alleen maar voor de kar heeft gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik op Viola, even knuffelen boven op de berg. Schatje is het. Ze heeft een nieuw zadel en dat heeft ook verschil gemaakt met rijden in de bak, ze mag af en toe mee naar les!
Afbeelding

Ons Wintec zadel, zit prima, ben zelf aangenaam verrast!
Afbeelding

Ook zijn we begonnen met dubbele lijnen. Gewoon longeren lukt niet, Viola flipt dan op een of andere manier. In het tuig wilde het wel maar ik wilde iets makkelijkers dus dit aangeschaft. Bij Beer werkt een longeerhulp fijner maar Viola raakt daar ook echt van over de zeik. Hier niet mee dus ik ben blij dat we toch aan de hand gericht kunnen oefenen. Viool is namelijk echt een HARK eerste klas. We doen op deze manier buig en strek oefeningen en zonder iemand op haar rug is dat veel fijner voor haar. Ik zie en voel wel verbetering!
Afbeelding

Beer en ik op de Sahara in Ommen, IJZIG koud kan ik je vertellen..
Afbeelding

Dommelende Beer in een winterzonnetje eind december.
Afbeelding

Nou, dat was het wel zo'n beetje.. geen hoogstandjes, geen bijzonderheden maar wel even leuk om te laten zien hoe het nu met de dame en heer gaat. :) Ohjaaa, Viola blijkt ook een hengstveulen te hebben gehad als bijna 3 jarige. (ze was nog geen 3) en ik heb contact met de fokker gezocht en het veulen leeft niet meer. Ik heb nog meer info gekregen, ook wel een beetje vraagtekens her en der maar goed... Nu is ze bij ons en blijft ze bij ons.

Ik zal proberen wat vaker te posten zodat Ivonne niet de enige is. :x :P *grapje*.
Laatst gewijzigd door kristelhans op di 10 mar 2015, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivonne

Re: Beer en Viola maar weer eens! *veel*

Bericht door Ivonne » di 10 mar 2015, 13:28

haha, valt het op dat ik de enige ben? ;)

Leuke foto's. Viola is echt een mooie meid aan het worden hoor. Ik ben echt jaloers op dat bos. Hier is ook wel een klein bosje, maar daar kun je amper draven, laag hangende takken en smal, modderig. je mag er eigenlijk ook niet op paard komen.

Die 1e foto is prachtig.

Ik kan wel merken dat wij er nu 5 hebben lopen i.p.v 4. Minder gras en het hooi vliegt erdoor. Het scheelt idd een hoop als ze overdag nog wat te knabbelen hebben
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dennis

Bericht door Dennis » di 10 mar 2015, 16:14

Ik vul mijn topic steeds aan met foto's bij het babynieuws :D

Wel leuk om je foto's hier te zien! Nu ik het live gezien hebt is het zo herkenbaar :)

Je hebt echt een leuk paardje aan Viola zo naast Beer!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » di 10 mar 2015, 18:01

Mooi overzicht zo. Bevalt prima die Viola zo te zien, ze gaat er steeds mooier uit zien, steeds meer in conditie!!
Heerlijk met z'n tweeën het bos in. Hoe is het met de dekplannen, naar de achtergrond of nog twijfel?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 10 mar 2015, 18:28

Geen dekplannen meer Esther. Viola heeft een moeilijke bevalling gehad en is 2 keer daarna gust gebleven. De fokker zei dat ze een slechte moeder was. De osteo heeft haar bekken behandeld want ze liep niet lekker en daar was van alles schots en scheef dus ik ga haar dat niet aandoen. Twee paarden is ook wel zat. :)
Esther

Bericht door Esther » di 10 mar 2015, 18:38

Oh ja, ze was een paar keer gust gebleven, dacht al, wat was er ook alweer.. Ben zo vergeetachtig.
Gewoon genieten van deze twee, hoef je ook geen afscheid te nemen van een eventueel veulen.
Ach en wat wil je ook eigenlijk nog meer!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 10 mar 2015, 18:45

Precies!

En Dennis, hihi, jij weet nu hoe het eruit ziet hier! :)
Megan

Bericht door Megan » di 10 mar 2015, 21:59

Wat lijkt me dat heerlijk rijden op de Lemelerberg! Viola ziet er ook goed uit. Beer natuurlijk ook, maar dat was altijd al zo :)
Dan wel geen veulen maar wel een ooievaarsnest zie ik.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 11 mar 2015, 06:36

Het is daar zooooo prachtig! Ik wil wel een keer gids zijn hoor! :)

Het is heel raar maar Viola gaat steeds meer op Beer lijken..hahaha, ze neemt ook best veel dingen over qua gedrag en trekjes.. :')
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 11 mar 2015, 09:38

wat een mooie omgeving om te rijden daar!

leuk dat het zo goed met hun gaat, ze gaan indd erg op elkaar lijken.
Gezellig zo die twee samen!
Ootje

Bericht door Ootje » wo 11 mar 2015, 21:16

Wat kunnen jullie daar mooi rijden!
Leuke foto's!
Odette&Fenna
Helmpie

Bericht door Helmpie » do 12 mar 2015, 11:34

Het zijn weer echte mooie foto`s! Het viel mij ook al op dat er minder actie is op fjordenwereld. Jammer! Lees wel hier alles elke dag maar voor foto`s erop zetten ben ik toch afhankelijk van Nikky.
Hilda & Vera & Floyd :+:
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Freek

Bericht door Freek » za 14 mar 2015, 10:56

mooi overzicht! en wat een 2 knapperds heb je toch!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 18 mar 2015, 19:50

Thanks allemaal!

Gisteren is Viola mee naar les geweest en ze liep best ontspannen en er zaten fijne stukjes bij. Vandaag heeft ze aan de dubbele longe gewerkt en hebben we voor het eerst in maanden de galop meegepakt en dat ging ook netjes. (op commando aangalopqeren en weer terugnemen, meer vraag ik nog niet). Ben benieuwd hoe dat over een paar weken gaat!

Met Beer ons stem-commando spel gedaan, wordt ie bloed fanatiek van. Halt-galop-stap-draf en dan steeds sneller afwisselen, te leuk dat ie dat zo goed snapt!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 23 mar 2015, 10:41

Ik heb weer genoten van je foto's. Je hebt twee topknollen onder je bips :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie