Dan laat je je liefste zus/verzorgster/groom/etc etc met jouw paard naar huis lopen en gaat zelf op het paard van je zus verder

Heeeeel slim van Dorothea.
Vanochtend weer heerlijk met de mannen naar buiten gegaan. Het was nog dicht van de mist, lekker fris dus alle ingredienten voor een heerlijke herfstachtige buitenrit. Wikkie en Kobus waren heerlijk de frisse boslucht aan het snuiven, tot Dorothea erover begon dat we de hoefsmid van de week moeten hebben omdat ze echt serieus dacht dat Wikkie een los ijzer had. Prima, morgen gelijk bellen. En weer verder hobbelen.
Lekker stukje draf richting Toverland (pretpark). Nu konden we daar nog een lange lus maken, want Toverland zou bijna openen en dan ratelen de pretpark attracties zo hard dat de paarden daar niet meer in de buurt moeten komen. Dus rustig aan het draven. Dorothea spreekt nog net uit dat ze het ijzer steeds beter hoort, tot Wikke al struikelend tot stilstand komt.
Het lag er dus al af en hing nog aan 1 spijker. Ik ook afgestapt en met wat geklooi het ijzer eraf gekregen.
Wat nu?
Besloten om met Wikke in de berm te blijven maar toch naar huis te lopen. Halen is daar ook geen optie en tja, in de rijbak loopt hij nu verder ook de hele dag, en we moeten toch terug. dus rustig aangewandeld.
Maar dorothea is dus vier maanden zwanger dus ik vond dat ik die dat hele stuk niet kon laten lopen. Dus maar eens voorzichtig gezegd dat ze best op Kobus mocht.
Het is algemeen bekend dat die twee een behoorlijke afkeer vna elkaar hebben (en echt, dat ligt niet alleen aan Dorothea's gevoel, dat is ECHT wederzijds normaal!!). Nah, dat hoefde niet.
Na een klein halve kilometer nog maar eens gezegd en toen wilde ze wel!

Dus Dorothea op Kobus geholpen, en ik netjes met Wikke naar huis gewandeld. Kobus had zijn stand weer op : LIEF, gezet dus die was hartstikke braaf.
Eenmaal thuis alles lekker afverzorgd, Wikke goed gecontroleerd, beentjes lekker afgespoeld, appel in hun mik, en klaarrrr voor vandaag!!
En ik .... ik doe niks meer. Heb verdorie spierpijn van het wandelen, nu al.