Ik had nobby in maart al op zwangerschapsverlof gezet met rijden omdat ze het toen al erg zwaar kreeg. Ik ben toen nog wel af en toe gaan longeren en aan de hand gaan stappen, maar in eind mei heb ik haar echt volledig met rust gezet. Nadat Crystal zaterdags was geboren, heb ik Nobby zaterdag en zondag op de wei gezet met Crystal, maar 's maandags heeft ze er al moeten geloven om weer te longeren. Ik ben begonnen om haar eerst 10 minuten bij Crystal vandaan te laten en zo per dag op te bouwen. Zo kon ik maandag al Nobby 3 kwartieren longeren zonder dat ze allebei in paniek raakte. Gisteren waren Crystal en Nobby zo braaf, dat ik besloot om op haar te gaan rijden. Nou Nobby genoot. Nobby liep heerlijk ontspannen met haar oren naar voren en ze luisterde perfect naar mijn hulpen

.
Alleen toen ik Nobby terug wilde zetten op stal, was Crystal erg vervelend. Ze stond in de deuropening en toen haar met mijn hand naar achteren duwde om er zo door te kunnen met nobby, draaide Crystal zich razendssnel om en sloeg met volle vaart met 2 achterbenen tegen mij been aan

. Nou dat heeft Crystal even geweten, ik heb er even een behoorlijke tik gegeven. Nadat ik klaar was, de staldeur dicht trok en mij om draaide, zag ik bij de merrie tegenover nobby een voetje uitkomen. Dat hield dus in dat zij begonnen was met veulenen. De staleigenaar; die tevens eigenaar van de merrie is gehaald. De merrie had het erg zwaar, ik ben bij haar hoofd gaan zitten om haar toe te spreken en de eigenaar heeft mee geholpen met trekken. Het was zo'n groot en breed veulen dat het er niet vanzelf uit kon komen. Dit was op stal de laatste veulen, dus straks staan Nobby en Crystal tussen 8 kwpn-merries met veulen

.