Zucht klaag steun kreun

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Re: Zucht klaag steun kreun

Bericht door Ziggy » di 04 mei 2010, 18:06

Suzanne schreef: naja.. morgen moeten ze eruit vd wormenkuur dus dan parkeer ik meneer er wel even sniekie tegenaan met eruit en erin gaan O:)
ik heb Exel naar de draad gelokt en toen liep ie er uiteraard tegenaan, het was gelijk gedaan :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 05 mei 2010, 18:46

nou.. toen ik op stal kwam stonden de poownies heel lief achterin het land. Kootje liep heel braaf mee naar de poetsplaats *oeps per ongeluk stroomdraadje tegen je aan* O:) O:)
op de poetsplaats wormenkuurtje gegeven, gepoetst en voetjes geven a la hoefsmid geoefend en toen weer braaf terug (oeps weer stroomdraad tegen je kont aan :') )

toen ik wegging stonden ze dus achterin, maar had net krabbel via hyves van stalgenootje van Fay en Annabel dat Pip toen zij met die 2 in de paddock was zelfs onder die 2 draadjes ontsnapt.. Kootje bleef erachter!!! Jeuj! :D haha nu hopen dat het zo blijft.. vlgs de boer zijn ze er iig niet meer uit geweest! (naja.. Kootje dan :') )
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 06 mei 2010, 13:27

Hebbie straks weer een knol die het land niet meer uit durft _O-
Maar dit is wel de handigste manier. Ik blijf voor de zekerheid nog fkes duimen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 06 mei 2010, 14:37

jep hoop voor je dat het nu beter is

Githa heeft het ook uit loempigheid bij ons geleerd hoor (Jalenka voelt niks, dus daar heb ik nog wat werk mee := ), ze is zo tijdens de regen eens tegen de draad aangelopen := , sindsdien moet je maar afkomen met een draadje en ze loopt weg met de staart tussen de benen :roll:
handig als je alleen bent en ze wilt pakken hoor, is dan kunst en vliegwerk om veilig terug voorbij de draadjes te geraken :x
Githa is nu dus niet degelijk op de weide te zetten. Is dus telkens lossen en haar laten wegspurten, want die draadjes die gaan haar echt nog eens liggen hebben := . Is een mooi zicht om ze buiten te gaan zetten hoor, 2 personen, eentje voor pony te lossen en eentje voor draadjes open te houden. (krijg dan commentaar van te wachten en ze te laten keren, eens met neus naar draad ze dan pas los te laten, wat mooi en kalm is in de roundpen en binnenpiste is een hel op de wei |o . als je denkt van zo geen klop te vangen, lig je dankzij Githa dan wel op de grond, dus ik laat ze wel los op een meter van het draadje hoor, even veilig O:) en nog zo spectaculair :o )
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 06 mei 2010, 14:52

bij het in en uithalen van het welshje vanochtend vloog ie er weer mee doorheen :+ maar goed.. draadjes waren dus ook open toen :+
dinnetje was niet snel genoeg voor tank Kobalt hij probeert dr beetje uit :=
heb al gezegd volgende keer gewoon zodra je het opendoet dat lint tegen zn boeg aandonderen }:)

keandra dat klinkt ook lekker :')
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » do 06 mei 2010, 19:26

oh wat ben ik blij dat die van mij respect hebben voor een draadje. Ze gaan er vast niet doorheen. Zelfs niet als er geen stroom op staat.
Dewi had vorig jaar even de gewoonte er door te gaan, bij Claudia.
Toen heb ik haar een paar keer tegen de draad gelokt met haar neusje door een lekker hapje net iets te ver weg te houden. En PATS, de vonken kwamen uit haar neusgaten. Maar nu blijft ze er wel weer keurig achter.
Ook als de draad op de grond ligt gaan ze er niet langs(tenzij er iets schokkends engs aan de hand is, maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.
sterkte en hopelijk blijft ie er nu achter.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 07 mei 2010, 07:52

ik kreeg net een sms dat de boer bij de ingangen van de weiden toch maar nog een extra draad heeft gespannen +:)+ +:)+
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 07 mei 2010, 08:00

En nu maar hopen dat het werkt :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 07 mei 2010, 08:01

:j :D
vanochtend stonden ze iig braaf erachter :+
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 08 mei 2010, 07:59

Vera schreef: En PATS, de vonken kwamen uit haar neusgaten.
_/-o_ _/-o_ ben nogal visueel ingesteld! Echte drakementen dus!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie