Vorig jaar is Pablo eigenlijk vanaf april aan het kwakkelen geweest. Hij is niet kreupel/ernstig ziek geweest, maar wel zo scheef als een hoepel en rottigheid met zijn rug. In mei zijn we bij de osteopaat geweest en toen was hij nog wel scheef, maar hij was wel weer vrolijk. Hij laat namelijk goed merken voor de wagen dat zijn wervel niet goed zit (lees steigeren en weigeren). Op menkamp in juni dan ook vooral met een scheve banaan alleen aan tempobeheersing gewerkt. Waar ik ook van meerdere kanten te horen kreeg dat die knol het niet voor me zou gaan doen (waar ik best erg verdrietig om was/ben). Maar goed de zomer lekker bij Sandrien gestaan en in september kon ik alweer Heleen de osteo bellen want het ging weer van geen kant. In november op goed geluk de ABOP gedaan, waar hij wonderwel voor allebei de proeven een A haalde (en de trekproef zelfs het hoogste punten van het jaar gehaald) In november ook het besluit genomen om terug te verhuizen naar Starnmeer. Het rijden ging voor geen meter, weinig plezier in het werk (allebei). In december verhuist, waarna het na een week met de winter begon. We hebben toen ook erg weinig gereden, af en toe in de binnenbaan. Maar als je die moet delen met westernruiters die absoluut vreselijk achterlijk asociaal met hun paarden om gaan. Dan laat je dat ook gauw varen. Toen het weer ging dooien, kon het echte werken weer beginnen. Maar wederom had ik in het werk (rijden/aangespannen) echt gewoon geen plezier met hem.

Echter een paar weken terug ben ik op zondag naar Lochem gereden en een prachtige rit gereden met nina1993. Dat was echt genieten en Pablo was ook super relaxed en heeft niet getrokken of geraced. Behalve een paar debiele omdraai acties

Maar goed, moraal van het verhaal: ik wilde even melden dat het hier allemaal weer iets beter gaat. We zijn er nog lang niet, maar we kunnen weer ergens aan gaan sleutelen. Nu nog weer naar rijles gaan, want mijn nieuwe zadel heeft ook nog erg weinig rij-uren.