Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
@spka
Bericht
door @spka » zo 08 feb 2009, 20:37
Aspen is aan 4 benen hoefbevangen geweest en de revalidatie heeft maanden geduurd en vandaag heeft ze voor het eerst weer ffies lekker aan de lange leidsels gelopen
ze vond het fantatstisch ze is altijd zo temperamentvol en kon weer ff haar ei kwijt
groetjes Karin
-
Leentje
Bericht
door Leentje » zo 08 feb 2009, 20:50
dat is fijn!
na zo'n lange tijd weer ff lekker samen aan het werk.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Daphne!
Bericht
door Daphne! » zo 08 feb 2009, 20:54
Heey Karin, wat leuk jij hier ook!!!
Ik heb het je al verteld, maar inderdaad, super super super, dat het de goede kant op gaat met haar!!!
Dat hebben jullie verdient na zo'n rot half jaar!!!
Groetjes Dapnhe
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
-
Jeempie
-
Contacteer:
Bericht
door Jeempie » zo 08 feb 2009, 21:13
Jeetje, aan 4 benen? Da's heftig? Hoe kwam dat zo?
Zortin Z1 + 10 alweer!

Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 09 feb 2009, 09:11
Wie ben jij dan en wie is je paard? We kennen het hele verhaal niet, uitgezonderd mensen die je persoonlijk kennen.
Maar fijn dat het de goede kant weer op gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Esther
Bericht
door Esther » ma 09 feb 2009, 14:09
Meer info graag!!
Heb je er nu ook ijzers onder??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » ma 09 feb 2009, 19:38
Hoi,
misschien jezelf eventjes voorstellen? Ik zie dat dit je eerste bericht is.
Hoefbevangen aan 4 benen is wel erg heftig. Hoe is dat zo gekomen?
-
@spka
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » ma 16 feb 2009, 08:24
Hmmm cytek ijzers, ik vind het een echt kwaal, no offence.. Maar van mij mogen ze gerust verboden worden. Ik heb gezien wat ze kunnen aanrichten en je DA raadt je die ijzers niet voor niets af. Het betoog van cytek slaat ook nergens op en is op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd. Verder zijn die ijzers te klein en wordt de hoef naar de vorm van het ijzer gezet i.p.v. andersom. 't Is natuurlijk je eigen vrijheid, maar hier komt het niet in huis...
Gelukkig is je paard er weer bovenop na alles wat jullie hebben meegemaakt.
-
@spka
Bericht
door @spka » ma 16 feb 2009, 21:32
Ik weet het de meeste mensen die kennen alleen de negatieve verhalen omdat de mensen die wel goede ervaringen er mee hebben niet eens meer wat durven te zeggen!
ook dierenartsen weten er te weinig van om het juiste oordeel te kunnen vellen!
ik heb ook alle voor en nadelen bekeken en om voor mijn meissie de keuze te maken dit toch te proberen!
dit was voor mij de laatste oplossing en wonderbaarlijk gelukkig ook de juiste ze rolt onwijs goed af en as had altijd al te kleine voeten en ze worden nu steeds beter het draagvlak is echt onwijs verbeterd ook zorgt de druk over de hele voet voor een betere doorbloeding!
ik heb het ook eerst op test gedaan en nu blijft ze er gewoon op:-)
alle ijzers hebben hun eigen maat en die wordt afgestemd op de voet alleen de voorkant wordt rond afgevijld en steekt uit!
verder wordt er niets aan het draagvlak veranderd!
mijn hoefsmid zei ook dat ieder geval bijzonder is en het niet bij alle paarden werkt zijn eigen paard heeft hij er ook af moeten halen maar verder heeft hij nu 30 paarden erop staan die allemaal hoefbevangen zijn geweest of hoefkatrolontsteking hadden en dus eigenlijk al niet meer beter zouden kunnen worden en ook bij hun heeft het zijn vruchten af geworpen!
maar er blijken nog heel veel dingen naar de buitenwereld niet helder te zijn vandaar dat er nu nog veel onderzoek naar is en het mischien nog 2 jaar zal duren voordat er uiteindelijk met resultaten naar buiten kan worden getreden!
want ondertussen zijn ze al een stuk verbeterd!
wel weet ik dat iedereen inderdaad zijn eigen ervaringen heeft met diverse hoefsmeden, zo heeft een natuurbekapper een jaar lang aspen verkeerd gezet terwijl ze nog in de groei was? wat resulteerde in vozen in haar spronggewrichten waar ze niet meer vanaf komt nu trouwens op deze ijzers zijn ze nog maar heel klein:-)
leuk zo een natuur bekapper maar ja de meeste hebben een andere baan en verdienen buiten die baan nog ffies bij om hun zakken te vullen die man komt nog steeds bij ons op stal en alle paarden staan precies het zelfde helemaal scheef naar binnen!
iedereen kan tegenwoordig maar doen wat ze willen zonder diploma's mijn hoefsmid heeft alle opleidingen[en staat ook geregistreerd en is lid van die vakbond] en volgt nog steeds 2 x per maand cursussen hij wilde zich ook op geven voor de cursus natuurlijk bekappen maar omdat hij hoefsmid is was hij niet welkom dan zit daar toch een luchtje aan denk ik?
net als de hoefsmid die in mijn ogen Aspen heeft verpest die was ook zo goed en het zag er allemaal zo mooi uit maar ondertussen werd ik niet serieus genomen en afgewimpeld maar ik ben daardoor wel bijna mijn paard kwijt geweest!
Mijn dochter haar fjord staat nu ook op cytec maar die blijft er alleen nog voor op achter werkt het niet maar hij struikelde echt altijd en het maakte niet uit met wat voor ondergrond maar nu loopt hij ontzettend ruim en stevig en heeft niet 1x meer gestruikeld ze kan nu dus weer veilig op pad:-)
nou pff wat een geklets he maar ik respecteer jou mening maar hoop dat het nooit af geschaft zal worden hihi ik denk dat er dan vele paarden met ernstige hoef problemen zullen eindigen met een spuitje:-[
groetjes Karin
-
Jeempie
-
Contacteer:
Bericht
door Jeempie » di 17 feb 2009, 11:49
Ik ken de naam wel maar ik weet niet hoe het eruit ziet. Heb je er een foto van?
Zortin Z1 + 10 alweer!

Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !