Ik had besloten om achter een recreatieplas langs te rijden, omdat je dan precies een mooi rondje hebt van een klein uurtje. Achter dat gebied langs loopt een fietspad. Ik reed daar met Saar overheen, toen we werden belaagd door een zwerm dazen. Dus maar even een drafje ingezet.
So far, so good

Saar begon een beetje zijwaarts weg te draaien. Nou trek ik me daar over het algemeen niet zoveel van aan, want om Saar te laten flippen is niet zo heel veel nodig. Gaat meestal vanzelf wel weer over.
Op een gegeven moment hoor ik iemand brullen (aan de linkerkant van het pad staan struiken en daarachter ligt een parkeerterrein), dus ik kijk tussen de struiken door en zie een hond aan komen rennen. Op het laatste moment draait die hond om, dus niks aan de hand.
....dacht ik...
Ik hoor iets achter me, kijk om en zie een meter of tien achter ons twee herders door de struiken komen...achter ons aan

Nou heb ik buiten altijd een zweep bij me, niet voor Saar, maar meer voor dit soort dingen. Dus ik wil mijn zweep pakken, maar Saar was me voor. Op het moment dat een hond richt op de benen van Saar, mept ze me toch achteruit

Honden schrokken daar zo van, dat ze linksomkeert maakten, gelukkig.
Ben het pad afgereden en aan het einde ben ik afgestapt en heb ik de benen van Saar gecontroleerd. Ze had niks, geen schrammetje. Als er ook maar iets was geweest, dan was ik teruggereden en eventueel de politie gebeld. Honden zijn zelfs verboden op het terrein daar.
Kijk en dat zoiets gebeurd, het zou niet moeten, maar daar kan je als eigenaar niet altijd iets aan doen. Maar deze man draaide zich gewoon om, alsof hij er niks mee te maken had

Ik ben wel trots op Saar. Stoer paard, zo letterlijk van zich aftrappen. En wat ik nog stoerder vond, we waren aan het draven, dus je zou verwachten dat een paard in schrik harder gaat en wegrent. Saar niet, die stond prompt stil