Ydel gaat vooruit

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Orion1996

Ydel gaat vooruit

Bericht door Orion1996 » do 14 jun 2007, 20:48

Vanavond zou ik les geven aan Eveline op Ydel. Jessica zou ook komen.
Eerst zou ik Eef oppikken, kom ik daar...regen. Gaat wel over dacht ik...not!
Wij naar Ydel, moesten mevrouw eerst nog uit het weiland plukken. Ruim een uur staan wachten of de regen zou minderen, maar dat deed het niet. Intussen hebben we ons vermaakt met dat schattige zwart witte brutale shetlanderveulentje wat de naam Muis heeft gekregen. De buurman stond inmiddels in de regen gratis zijn auto te wassen }-o .
Eveline wilde Ydel dan maar snel longeren, konden we in ieder geval onder de paraplu blijven staan :D

Toen besloot ik als 'verwende fanatieke binnenbak liefhebber' om Ydel te zadelen en haar en mijzelf samen is de regen in te werpen (de laatste keer dat ik fanatiek in de regen dressuur heb gereden kan ik me al zo goed als niet meer herinneren O:) ).

Ydel vond de regen niet al te fijn en het feit dat ze serieus moest werken lag haar ook niet -:(- . 10 minuten duurde het voor ze wat opgaf en zich niet meer sterk maakte, bokte een paar keer, kwam daarna mooi ontspannen rond en ging heerlijk aan het sjouwen...geweldig wat een fijne fjord is dat :L .
Tijdens de tempowisselingen blijft ze mooi rond, de stelling en buiging begint te komen en ze begint al stukken mooi gedragen op haar eigen benen te lopen.
Helaas vond mevrouw dat 10 minuten hard werken genoeg waren in die vieze hoosregen en liet ze duidelijk merken dat het afgelopen was _-:( . Nog een half rondje mijn zin willen hebben en toen lekker uitstappen.
Precies op tijd, want het begon te onweren en ik was meer dan doorweekt. Ydel verlost van haar zadel, lekker te eten gegeven :Y) en gedag gezegd. :wave:
Helaas geen fotos, maar dat arme fototoestel zou net zo zijn verzopen als ik.

Eveline, bedankt dat ik je superfjord weer even mocht rijden. Gaat in augustus helemaal goed komen met dit meisje als ze zo doorgaat. *o/*
Volgende keer draaien we de rollen om: dan sta ik onder de paraplu en regen jij zeiknat ~~}>
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Sirius&Es

Bericht door Sirius&Es » vr 15 jun 2007, 05:03

Ow dat is zo lekker aan die fjordenbeesten he, ze laten heerlijk merken als ze iets niet zint :D Desondanks willen ze toch graag voor je werken :D
Ydel

Bericht door Ydel » vr 15 jun 2007, 07:16

Zie opeens een Ydel topic :o?

maar het was weer supergezellig, en 'under my umbrella' ging het goed :+

Maar Ydel liep weer super, met haar koppie letterlijk en figuurlijk op onweer O:)

als ik ernaaststa, kan ik ook echt zo genieten van haar :L
komt inderdaad in augustus helemaal goed....

En nu maar hopen dat we een passagier aan boord hadden :=
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » vr 15 jun 2007, 20:27

Whahah ik zie het al helemaal voor me. Bijzonder neidige fjord, in de regen, aan het denken 'en NU is het genoeg :P'
Ydel

Bericht door Ydel » za 16 jun 2007, 05:02

hihi, ja die oren en ogen spraken boekdelen...
maar het leuke nieuws is toch wel dat we een passagier aan boord hadden...

die mocht van mama waarschijnlijk niet nat worden O:) :+
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Plaats reactie