Aike in de sloot

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Thessa Keizer

Aike in de sloot

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 jul 2006, 11:32

Lag ik gisterochtend lekker te slapen na mijn nachtdienst, gaat om 10.30uur mijn telefoon, een vriendin van stal: "Je moet snel komen, Aike ligt in de sloot en het lukt nog niet om hem eruit te krijgen". Maar ik was nogal suf omdat ik diep in slaap was, dus ik zeg tegen haar: "weet je wel dat ik lig te slapen? Ik stuur Sander wel". Pas toen schrok ik echt wakker, dacht dritt, me paard ligt in de sloot, ik als een speer uit bed, Sander geroepen aangekleed en naar stal geraced. In de auto begon het pas echt tot me door te dringen en stonden de tranen in mijn ogen. Op stal aangekomen, hadden ze Aike er net uit en stond Emmely hem af te spuiten. Normaal haat Aike de spuit en staat ie geen moment stil, nu stond ie helemaal beduusd erbij. Toen ie mij zag kon er nog net een hinnikje vanaf, wat bij mij natuurlijk de waterlanders deed vloeien. Hij zat stijf onder de bagger en kroos, nou helemaal schoongemaakt, staart uitgepulkt van de troep, maar even op stal gezet met wat lekkers te eten. Daarna toch maar weer in de wei gezet, hij was al weer helemaal bekomen van de schrik gelukkig. Vrouwtje daarentegen nog niet echt. Ben toen maar even verhaal gaan halen wat er gebeurt was. En ach de paarden hadden gewoon langs de slootkant staan bakkeleien en Aike was erin gegleden. Ach ja daar ben je natuurlijk fjord voor he!!!
Maar goed eind goed al goed gelukkig, en Aike stond een half uurtje later gewoon weer uit de sloot te drinken, mijn coole kikker!! 8-)
hahahahaha

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 02 jul 2006, 11:47

Jeetje dat is ff schrikken. Gelukkig is ze er zelf uitgekomen. Ze zal de volgende keer wel niet meer zo dichtbij de sloot gaan klieren.
Wodan en ik M1+10
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 jul 2006, 12:02

Wodan schreef:Jeetje dat is ff schrikken. Gelukkig is ze er zelf uitgekomen. Ze zal de volgende keer wel niet meer zo dichtbij de sloot gaan klieren.
Nou hij is er niet zelf uitgekomen hoor, ze hebben hem met zes man uit de sloot moeten trekken, hij zat met zijn achterbenen flink diep in de bagger.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » zo 02 jul 2006, 12:50

Jemig wat eng! Ik zou ook wel in paniek raken of over de toeren zijn. Maar dan inderdaad na de hand. Pff. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 02 jul 2006, 13:29

Jeetje dat is schrikken :o
Gelukkig is alles goed afgelopen!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 02 jul 2006, 14:41

zo hey heb jij even de schrik van je leven gehad en arme Aike, kan me voorstellen dat je even moest huilen toen hij naar je hinnikde, t zijn net kleine kinderen he..............gelukkig een happy end!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 jul 2006, 15:26

Maarja Aike zou Aike niet zijn als dit niet een keer moest gebeuren, ik sta er ook echt van te kijken dat het niet eerder is gebeurt hoor, maar het is idd even schrikken.

Ennnnnn, Joost!!
roos

Bericht door roos » zo 02 jul 2006, 15:56

Het is idd ff schrikken, maar gelukkig is het goed afgelopen :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Leentje

Bericht door Leentje » zo 02 jul 2006, 17:07

jee,da's zeker schrikken!
gelukkig is het goed afegelopen!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 02 jul 2006, 18:01

Is ie onder de draad doorgegleden of hebben jullie geen draad bij de sloot staan?

In het laatste geval(wat eigenlijk best veel stallen dus niet hebben) vind ik het best gevaarlijk en gelukkig hebben wij wel draad anders mocht Nan echt de wei niet op.

iig fijn dat hij er niets aan over heeft gehouden!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Mir

Bericht door Mir » zo 02 jul 2006, 18:32

Flink schrikken maar als het goed is , is Aike ook zo geschrokken dat ie de volgende keer beter uitkijkt. Soms helpt zo'n ervaring zeer goed tegen een volgende keer, al kan het natuurlijk fout aflopen.
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 02 jul 2006, 19:46

Brrr... dat is zeker schrikken. Had ook wel anders kunnen aflopen. Kan me voorstellen dat je flink in de stress zat! Gelukkig dat alles goed is met Aike!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 jul 2006, 20:19

JoyceNan schreef:Is ie onder de draad doorgegleden of hebben jullie geen draad bij de sloot staan?

In het laatste geval(wat eigenlijk best veel stallen dus niet hebben) vind ik het best gevaarlijk en gelukkig hebben wij wel draad anders mocht Nan echt de wei niet op.

iig fijn dat hij er niets aan over heeft gehouden!
Nee er zit bij ons geen draad om de sloot heen, nou is het gelukkig niet zo´n diepe sloot hoor, alleen erg baggerig, maar het water komt tot halverwege zijn buik ongeveer. Het nadeel is dat ze er een eind in wegzakken waardoor ze er zelf niet meer uit kunnen komen. Maar Aike blijft om die reden dus ook ´s nachts niet buiten.

Ennnnnn, Joost!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 jul 2006, 21:25

jeetje zeg, je schrikt je toch een ongeluk? Gelukkig is het goed afgelopen en is die sloot niet zo diep, ik hoop dat ie ervan geleerd heeft en voortaan wel uitkijkt waar ie gaat bakkelijen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Kelly

Bericht door Kelly » ma 03 jul 2006, 06:24

Jeetje gelukkig is het goed afgelopen :j

Ik zou wel de DA nog even bloed laten tappen om te kijken of hij lendevuur heeft opgelopen. Dat komt vaak voor als ze in de sloot hebben gelegen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » ma 03 jul 2006, 08:12

Jeetje dat is schrikken, gelukkkig is hij er heelhuids vanaf gekomen!
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Charret

Bericht door Charret » ma 03 jul 2006, 10:44

Wat is lendevuur? Hier hebben we trouwens ook geen draadjes om de sloot heen. Staleigenaar zei nog wel. Als ze de sloot niet kennen of snappen liggen ze er binnen 5 min. in ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 03 jul 2006, 13:43

Kelly schreef:Jeetje gelukkig is het goed afgelopen :j

Ik zou wel de DA nog even bloed laten tappen om te kijken of hij lendevuur heeft opgelopen. Dat komt vaak voor als ze in de sloot hebben gelegen.
Ok, ik ken het niet eigenlijk Lendevuur. Maar ik zal het ff navragen, een vriendin van mij werkt toch als assistente bij een veearts, dus dat is makkelijk. Ga het direkt straks als ik op stal ben aan haar vragen.

Ennnnnn, Joost!!
fjordido

Bericht door fjordido » ma 03 jul 2006, 16:00

lendevuur? is hetzelfde als maandagziekte!

ik vind het maar nix paarden en sloten. ik heb sinds ik hier woon 2x de (vrijwillige) brandweer moeten inschakelen. 1x lag ido erin en 1x rebecca. die laatste had zich verstapt en was gewoon door de omheining heen gevallen. dus zo'n draadje of een hek is leuk, maar als ze bakkeleien, hun evenwicht verliezen of wat dan ook liggen ze toch ook te zwemmen hoor.
Plaats reactie