Twee mensen hebben mij in de afgelopen maanden (mijn natural horsemanship instructrice en een kennis die marstall dealer is) verteld dat zij Aselt te mager vinden.
Ik gaf 500 gram muesli (Marstall Corn vanwegen de vitamine E) elke dag en een handje brok erbij de dag voor mijn dressuur les. Elke keer is Aselt drijfnat van het zweet. Na ongeveerd 30 minuten is hij bekaf.
Ik heb voedingsadvies gevraagd bij Marstall en ga nu 1 kilo per dag geven maar dan recreatie muesli want de Corn zou te vet zijn. Maar omdat Aselt wat gevoelig op zijn spieren is; dus als ik hem een dag laat staan na heel hard werken (lees 1 uur intensief rijden) dan loopt hij de eerste 10 minuten wat stijf in de achterhand.
Dit is zijn mijn vragen:
- vinden jullie Aselt te mager?
- waarom duurt het zo lang om meer spieren te kweken?
- kun je met voeding dit beinvloeden?
- kan dit alleen met de juiste training? (ik rij nu veel overgangen en tempowisselingen)
Hoe kan het dat er (bij ons op stal ook) mensen zijn die 3x per week een half uur rijden met hun paardje, 3 kilo brok erin gooien per dag en dat deze paarden dus geweldige achterhand spieren hebben en een geweldige conditie. Heeft dat me koudbloed/warmbloed te maken?
Zoals in een eerdere post; Aselt wordt echt 6 x per week gereden, gelongeerd, buitenritjes, natural horsemanship enz. (en zweet en zweet en zweet.....)
BTW..Aselt is en blijft een schatje ondanks zijn zweet issues...