trailer

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Amber_

Re: trailer

Bericht door Amber_ » ma 28 dec 2009, 20:57

Wodan schreef:
Jeempie schreef: LET WEL: het gaat NIET om wat je paard weegt, maar om wat het MAXIMUM LAADVERMOGEN is van de trailer!
Klopt dat is bij mij gelukkig 1300 Kilo, maar als je wordt aangehouden en je stelt voor om naar de de dichts bijzijnde weegbrug te gaan en je auto trekt minder dan het maximum dan is het ook akkoord.
Tot je de verkeerde treft..
Je hebt echt naaiers hoor haha ;). Dan laten ze je ook niet tot weegbrug rijden.

Als je zorgt dat je alle papieren in orde hebt, van trailer en auto. Dan mag je vaak door :j.
Maar zorg dat je niet op randje zit met bijv. maar 100 kilo verschil.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jowien

Bericht door Jowien » di 29 dec 2009, 07:57

Ik rij, met BE, net zo'n combi als Amber: een middelgrote personenauto (Toyota Avensis maar niet zo'n verso ofzo, gewoon met een kontje) die 1400kg mag trekken (ff uit mn hoofd). Daar een 2-paardtrailer achter (want die kan ik gratis lenen). En dan 1 fjord erin. De trailer weegt ongeveer 600kg, fjordsel 450kg schat ik. Zou eventueel met 2 iets lichtere pony's dus ook nog net kunnen.

Ik ben erg blij met mn BE.
Ik heb het in 1 dag gedaan: 's ochtends om 8u starten met les en om 15u examen.
Van te voren had ik wel geoefend op het erf met de trailer, dat hielp enorm! (Jezelf in moeilijke hoekjes draaien en er dan een kwartier over doen om weer weg te komen en de boer af en toe komen kijken en lachen...)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 29 dec 2009, 08:03

Tja, ik rijd met een bus die 2500 kilo mag trekken en mijn trailer heeft een TMM van 2400 kilo. Als ik alleen met Pablo op pad ben geen probleem. Maar 2 paarden + kar is al net aan! 900 kilo trailer 250 kilo kar, 600 pablo 800 grote fries dan is t toch gauw vol....
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 29 dec 2009, 08:06

Amber_ schreef:
kristelhans schreef:Dames, ik mag toch wel fantaseren! De eerste paar jaar heb ik geen geld voor een trailer..zal het met leentrailers moeten doen haha.. Toch bedankt voor de informatie ;)

Wat een gedoe he Kristel ! *D
Daarom heb ik ook maar mijn E gehaald haha.
In Juli ben ik afgereden voor mijn B, en gelijk in Augustus heb ik mijn E gehaald.

Ik, als politieagent, haal veel vaak mensen langs de kant met aanhanger. Toch gauw 3 van de 10 heeft de combinatie niet in orde. En dan krijg je een boete, máár mag je ook niet verder rijden. Langs de snelweg staan met je paard in de trailer is niet fijn. _-:(

Vaak verkijken mensen zich op het laadvermogen. Ze denken dat het gaat om het gewicht van de trailer + het gewicht wat erin staat, minder moet zijn dan het gewicht van ledig auto en minder 3500 kilo.

Maar het gaat idd wat de trailer mág hebben + trailer gewicht.
Dan zit je idd al gauw boven het gewicht van de auto.

Als je je E hebt, gaat het wél om trailer gewicht + wat erin staat.
En het moet natuurlijk niet meer zijn dan wat je Auto mag trekken ! :D

Je Astra zal niet echt ideaal zijn met 1000 kilo. Maar je hoeft niet een grote dikke bak ervoor te hebben hoor (al is het wel gaaf :P). Want ik heb een coupe voor de 2paardstrailer.
http://img697.imageshack.us/img697/4526/trailerauto.jpg

Voor een vrachtwagentje heb je vaak C1 nodig. Idd zoals al gezegt is, komt het gewicht + laad vermogen boven de 3500 kilo uit. Tussen 3500 en 7500 kilo heb je je C1 nodig.

Hoop dat je er iets aan had :P?
Joepie!!! Eindelijk een politie agent die het snapt!!!! (Heb ook paar toen ik Sjol had maar mijn E bij B gehaald)
Heb die discussie wel eens aan de kant van de weg gevoerd, en geloof me, je krijgt geen gelijk van de agenten.
Momenteel rij ik rond met hele map van RDW en andere zooi, als overtuigingskracht...

Maar bij goeie fuik, mag ik altijd doorrijden!
Wordt prompt van de weg geplukt, moet op weegbrug, maar dan oke, en gaat u maar!!!
(Ze kunnen natuurlijk van een afstand niet zien of ik een shire of shetlander in mijn trailer heb staan,
achter mijn autootje)
Voordeel van fuik is dat daar doorgaans een agent staat die de regels wel goed kent.

En ehhhh, ik moet voor mijn nieuwe paard ook andere auto... ga ik niet redden..
Sjollie kon precies, combi was erop gekocht...
Geen idee, wat voor kar het gaat worden, neig naar iets wat 2 paarden kan trekken..
Dan gaat mijn 1 1/2 paard trialer eruit, komt er een 2 paards en kan ik ook mijn menwagen vervoeren... :D
Moet dan wel 2 x rijden..
Andere optie, auto die iets minder kan trekken (goedkoper in belasting en verbruik) en dan aanhangertje voor mijn wagen.

Droomt ook verder...

p.s. we hebben het voor het gemak nog niet over ahum.. de kogeldruk...

En ja, Amber ik heb naaiers ontmoet, had ze wel kunnen wurgen. (Ik had toen al mijn Etje... grrrrrr)
En ik pisgiftig uiteindelijk.. Ik wou naar weegbrug.. En zij vonden dat ik niet verder mocht rijden..
Was levens gevaarlijk.. >;) Yeh.. right.. net of ik dan mijn allesie in die trailer zou zetten....
Uiteindelijk bleek mijn bestemming 100 m verderop..
Had daar keurig gekeerd, want stond bord alleen voor tractoren...
Dus de heren hadden me netjes zien keren (was toen ik nog geen tom tom look-a-like had) en hielden me toen aan.
Mocht uiteindelijk dat wegje in en absoluut niet zelf terug rijden }-) }-)
Na de wedstrijd links en rechts gekeken, nog steeds giftig!!!! (geen agent te zien)
En zelf naar huis gereden..
Stel #$@%%@%^ Heb mijn beklag ook gedaan bij die afd. en bij bureau in mijn dorp en sinds dien
ben ik dus voorzien van berg literatuur in de auto, voor de volgende niet regeltjes kennende agent.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Amber_

Bericht door Amber_ » di 29 dec 2009, 09:08

Ja.. dat bedoel ik Do, kunnen echt **kels zijn hoor O:)>
En ik mag dat heus zeggen over collega's haha ! Meestal zijn het de 'gewone' agenten idd die vaak vergeten hoe het zit. Met echt super grote controle's weten ze het wel. Alleen als zij twijfelen moet je het aan kunnen tonen en dan heb je mazzel..

Dat is het 'grote' verschil met B rijden of BE, Max. Toegestande Kilo's of Kilo's die erin staan. En dat vergeten sommige mensen :j (En agenten :P)

Ja kogeldruk is ook ramp, maar zal eerlijk zijn.. Met controle's word daar (bijna) nooit naar gekeken.
Pablo schreef:Tja, ik rijd met een bus die 2500 kilo mag trekken en mijn trailer heeft een TMM van 2400 kilo. Als ik alleen met Pablo op pad ben geen probleem. Maar 2 paarden + kar is al net aan! 900 kilo trailer 250 kilo kar, 600 pablo 800 grote fries dan is t toch gauw vol....

Maar zoals ik nu tel he.. mag het niet ? Ik ga ervan uit dat je E hebt toch :D ?
Je auto mag 2500 kilo trekken. 900 (trailer) + 250 (kar) + 600 (Pablo) + 800 (fries) = 2550 kilo.
Dus 50 kilo zwaarder dan wat je auto mag hebben. En dus een combinatie die niet is toegestaan.

Als je als Do, op zo'n moment net verkeerde agent treft. Mag je dus niet verder rijden en iets achterlaten :j. Tenzij je kan aan tonen dat je net onder die 2500 kilo zit.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 29 dec 2009, 10:59

Dat bedoel ik ook Amber, maar ja, dan vergeet je nog dat de trailer 2400 mag wezen, dus 150 kg teveel. Toch wordt een combinatie als die van mij niet vaak van de weg gehaald. Zijn vaak de kleinere combinaties (heb ik het idee dan). Maar op de ABOP kwamen Thessa en Bernadet, met een Hyundai H100 met 2 paardstrailer en 2 fjorden erin. Is imo ook levensgevaarlijk.... edit mag 1200 kg trekken, wat ik zo op MP vind. 2-paards trailer is al gauw 700, dan mogen de fjorden elk 250 kg trekken..
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Amber_

Bericht door Amber_ » di 29 dec 2009, 16:56

Pablo schreef:Dat bedoel ik ook Amber, maar ja, dan vergeet je nog dat de trailer 2400 mag wezen, dus 150 kg teveel. Toch wordt een combinatie als die van mij niet vaak van de weg gehaald. Zijn vaak de kleinere combinaties (heb ik het idee dan). Maar op de ABOP kwamen Thessa en Bernadet, met een Hyundai H100 met 2 paardstrailer en 2 fjorden erin. Is imo ook levensgevaarlijk.... edit mag 1200 kg trekken, wat ik zo op MP vind. 2-paards trailer is al gauw 700, dan mogen de fjorden elk 250 kg trekken..

Klopt hoor, word (te) weinig gecontroleerd. Maar als je ooit in grote complexe verkeerscontrole loopt kan je pech hebben bedoel ik :j.

Dat is wel heel slecht trouwens, Hyundai H100 met 2 Fjorden. Dan zit je gauw op 500 kilo teveel, en dan verwacht ik dat de Kogeldruk ook veel te laag is :n.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plaats reactie