Ik denk ook dat het aan de samenstelling van je gras ligt of er genoeg bouwstoffen inzitten. Niet ieder gras is hetzelfde. Dat ze dik genoeg zijn, wil nog niet zeggen dat ze de juiste samenstelling voedingstoffen binnenkrijgen. Er zijn niet voor niets gebieden in Europa met kalkrijke grond die zeer geliefd zijn voor veulenopfok. Het is m.i. dan ook niet raar om wat bij te voeren.
Ik vind het zelf ook altijd moeilijk hoor. Doe het eigenlijk meer op gevoel.
Dorinn krijgt nu 2x een halve schep (zo'n gele beker) basisbrok gemengd met muesli (voor wat langzamer opname) en een scheut lijnzaadolie erover en geweldig hooi

Als jij voldoende goed paardengras hebt, zou ik aankijken of hij nog wel biks nodig heeft en zoals Esther zegt een mineraalsteen. En anders geef je hem een kwart schepje podo erbij voor wat extra bouwstenen?
En ja, uiteraard moet een producent van paardenvoer zijn handel aanprijzen maar volgens mij staat er precies op de zakken wat er allemaal in zit. Pavo kun je trouwens ook bellen voor voedingsadvies.
(En oh ja, die ene verkoper bij Greving, ik heb het idee dat hij veel van paardenvoer weet).