wat is wijsheid?
wat is wijsheid?
Karev staat al ruim 2 weken volledig op stal. Het land is slecht, en geen paddock om naar uit te wijken. (daarom gaan we ook verhuizen)
Ik heb niet de mogelijkheid om haar elke dag ff lekker los te gooien in de bak, omdat er mensen rijden op de manege.
Ik rij haar 3x per week een half uur tot 45 min.
Is het nu slim om haar die dagen dat ze niet onder het zadel beweegt even 10 min. aan de longe te doen, om ff de gekkigheid er uit te lopen, of juist niet, omdat ze nog maar 4 is, en mischien op die manier te veel gebruikt wordt?
Ze is knettelgek aan de longe als ze 2 dagen achtereen stilstaat bijv.
Als ik de mogelijkheid heb om haar geoon in de bak los te gooien dan doe ik dat natuurlijk, maar ja ik sta op een manege, en dan moet ik rekening houden met anderen.
Ik heb niet de mogelijkheid om haar elke dag ff lekker los te gooien in de bak, omdat er mensen rijden op de manege.
Ik rij haar 3x per week een half uur tot 45 min.
Is het nu slim om haar die dagen dat ze niet onder het zadel beweegt even 10 min. aan de longe te doen, om ff de gekkigheid er uit te lopen, of juist niet, omdat ze nog maar 4 is, en mischien op die manier te veel gebruikt wordt?
Ze is knettelgek aan de longe als ze 2 dagen achtereen stilstaat bijv.
Als ik de mogelijkheid heb om haar geoon in de bak los te gooien dan doe ik dat natuurlijk, maar ja ik sta op een manege, en dan moet ik rekening houden met anderen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Brittlover
ik zweer bij wandelen
is ook goed voor mezelf
kan me voorstellen dat het een beetje een rotsituatie is, maar je weet vast wel wat je meisje wel en niet wil danwel leuk vind

is ook goed voor mezelf

kan me voorstellen dat het een beetje een rotsituatie is, maar je weet vast wel wat je meisje wel en niet wil danwel leuk vind

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
4x rijden is geen probleem dan? ik ben volgens mij gauw te bang dat ik haar overbelastKelly schreef:Ten eerste zou ik als je zo weinig uitwijkmogelijkheid hebt haar 4x in de week gaan rijden.
Dan kan je haar 1 dag longeren, 1 dagje wandelen en dan is er vast wel 1x in de week plek om los te gooien
en buitenritjes, ja graag, alleen het weer werkt meestal niet mee...
-
Voor een 4-jarige is 4x in de week een uurtje rijden per dag beter dan de hele dag op stal staan & geen beweging krijgen.
Denk dat vooral de vorm van rijden belangrijk is voor overbelasting.
Als je stap, draf en wat galopwerk erbij pakt is dat zeker niet te zwaar voor een 4jarige. Zou wat anders zijn als je een half uur aan 1 stuk zou galoperen.
Maar zoals ik het nu begrijp staat ze dan 48 uur op stal en komt niet uit haar box dan?
Als je stap, draf en wat galopwerk erbij pakt is dat zeker niet te zwaar voor een 4jarige. Zou wat anders zijn als je een half uur aan 1 stuk zou galoperen.
Maar zoals ik het nu begrijp staat ze dan 48 uur op stal en komt niet uit haar box dan?
als ik niet rij, en ze komen niet buiten(wat dus 2 weken achtereen het geval was) komt ze er wel uit, want ik ga er wel dagelijks heen, alleen al om lekker te tutten. dan wandel ik ook wel met haar hoor, dus ze krijgt wel iets van beweging. Maar dan gaan ze weer op stal, tot de volgende dag zegmaar. nog een weekje volhouden!!noekie schreef:Voor een 4-jarige is 4x in de week een uurtje rijden per dag beter dan de hele dag op stal staan & geen beweging krijgen.
Ik hou altijd aan:Tamara schreef:4x rijden is geen probleem dan? ik ben volgens mij gauw te bang dat ik haar overbelastKelly schreef:Ten eerste zou ik als je zo weinig uitwijkmogelijkheid hebt haar 4x in de week gaan rijden.
Dan kan je haar 1 dag longeren, 1 dagje wandelen en dan is er vast wel 1x in de week plek om los te gooien
en buitenritjes, ja graag, alleen het weer werkt meestal niet mee...
3 jaar, 3x in de week
4 jaar, 4x in de week
5 jaar, 5x in de week
En daar blijft het bij.