nancy imka schreef:Kun je hem niet gewoon in het land rijden? Ik heb hoefschoenen gehad en zit er ook wel aan te denken voor Imka dr achter benen daar krijgt de smid geen ijzers meer onder maar weet ook dat ik er niet kapot van was jaren geleden van die schoenen. Weet niet of ze nu beter qua kwaliteit zijn in de zin van pasvorm blijven zitten en makkelijker aan en uit te doen zijn
Nee, ons land is snel te nat en omdat hij achter nog ijzers heeft, loopt hij alles kapot.

Ik rijd alleen in het 'zachte' maar moet toch oversteken soms. Maar ik ben er neit mee bekend, dus ook vrij huiverig
Bedankt ! Ga gelijk kijken !
DeeDee schreef:maat 5 van cavallo lijkt me erg groot. Ik heb voor Red Bull maat 4 voor en 3 achter. Heb ook ervaring met Easyboots. Easyboots gaan langer mee maar lastiger aan te trekken. Ik gebruik nu alleen nog maar de simple boots van Cavallo.
Misschien is Cavallo wel wat voor mij dan, ik hoop ze niet lang nodig te hebben...
Maar dat ligt aan Fjordy
nina1993 schreef:
Om de maat te meten kun je de voeten van Fjordy op een A4tje zetten en dan even de omtrek tekenen.
Ik heb zelf de smidjes gehad, makkelijk aan te trekken, maar wel vrij zwaar en lomp. Die worden op maat gemaakt. Onderdelen waren destijds niet te krijgen, het was uit 1 stuk gemaakt.
Een vriendin heeft marquis schoenen, die zijn op zich wel mooi qua pasvorm, maar het is een crime om ze op te pompen en als de hoeven een fractie te breed zijn gegroeid passen ze niet/bijna niet meer in de schoen. In de lengte heb je daar dan weer weinig last van.
Dat is een goede ! Wat is belangrijk om te meten ?
De Omtrek, maar ook de lengte en hoogte zeg maar ?
Ik zoek niet hele dure, want ik hoop namelijk dat dit tijdelijk is. Mocht het nou echt bevallen, kan ik misschien verder gaan kijken en van ijzers overstappen naar hoefschoenen