Reorganisatie en vervolgens overwerken

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Dennis

Reorganisatie en vervolgens overwerken

Bericht door Dennis » do 05 mar 2015, 15:44

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid in kan geven want via Google krijg ik niet veel gevonden.

Vlak voor de kerst is er bij ons een grote ontslag ronde aangekondigd waarvan de laatste onderhandelingen nog niet zijn afgewikkeld.
Nu kreeg onze afdeling vandaag te horen dat we twee extra zaterdagen moeten werken om de opgelopen achterstand in te halen.
Kan dit zomaar verplicht worden wanneer je dus nog in een reorganisatie zit?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tamara
Contacteer:

Re: Reorganisatie en vervolgens overwerken

Bericht door Tamara » do 05 mar 2015, 18:28

Kan je via Google geen Cao boekje downloaden? Daar zal het denk ik in staan. Volgens mij kunnen ze je maar een x aantal verplichte zaterdagen per jaar laten werken. Hoeveel hangt af van je functie
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
foss

Bericht door foss » do 05 mar 2015, 19:01

Bij reorganisatie kunnen ze heel veel maken zelfs je uren veranderen heb dit ook meegemaakt.
Als ze kunnen aantonen dat het in belang is van het bedrijf moet je gewoon gaan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 06 mar 2015, 07:49

Inderdaad proberen om achter de cao te komen waar je werk onder valt. Verplichten kunnen ze het je wel, maar het verschilt inderdaad per sector hoeveel uur en/of dagen.
Ik zou er zeker in deze tijd ook niet te veel problemen over maken. Het riscico dat je bij een volgende sanering er uit gaat is dan zeker erg groot.

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden vanaf vorig jaar oktober. Mijn collega op kantoor werd ontslagen en ik word geacht haar taken op mij te nemen. Gelukkig heb ik met mijn baas een heel goed contact en heb ik kunnen regelen dat ik 16 vaste uren werk en daar buiten bekijk ik wanneer de extra taken weg gewerkt kunnen worden door mij. De ene keer werk ik dan op maandag of dinsdag extra. En soms als ik weinig werk heb, werk ik niet extra die week. Het enige wat ze mij verplichte is om de vakantie van mijn baas op te vangen. Dus toen hij vorige week op vakantie was heb ik drie dagen van 7.30 tot 17.30 moeten werken. Maar zolang mij dat vroeg genoeg van te voren word verteld en ik oppas voor mijn dochter kan regelen accepteer ik dat maar.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 06 mar 2015, 13:10

Overwerk kan opgelegd worden zolang het niet structureel is. Structureel is bepaald op een aantal maanden x % van je werkuren. Dus 2 zaterdagen kunnen ze verplichten.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » vr 06 mar 2015, 22:32

Ben je lid van de bond?? Zij kunnen je er namelijk veel over vertellen
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Plaats reactie