Een dag nadat ik haar hier en daar te koop heb gezet, loopt ze de sterren van de hemel. Ondanks alles.
Bijna niet getraind, sinds 2 maanden van stal verhuisd en nog dagelijks bij het hek staan te wachten op.. ja waarop eigenlijk. Kan een paard heimwee hebben?
En toen was het 'staldag' en in het kader van de integratie heb ik op het laatste moment toch maar besloten dat we mee gingen doen. Bijrijdster een b proefje, wij een m1 proefje , en 60 cm springen. M1 was het hoogste wat gereden kon worden, en voor nu ook hoog genoeg gegrepen

Uiteraard ging het niet zoals ik vind dat een m1 proef zou moeten gaan, maar dat vind ik ongeveer altijd

Maar voor een pony, die in deze toestand, na 8/9 jaar van stal verhuisd, vervolgens weken vrij heeft gehad door een lastige wond op haar been, die daarna de sloot is ingeschopt door een weidegenoot en weer van groep is verhuisd met daarbij een een baas die meer niet dan wel rijdt, was de proef, en vooral Zanouk, geweldig. Zomaar zonder zweep rijden, een hele proef vol enthousiasme en alertheid doorgelopen, zelfs even haltgehouden bij het door een S van hand veranderen omdat ik ging verzitten

En blíj dat ze was. Briesend en super geconcentreerd de proef door. Superpony

Mijn houding is niet overal om over naar huis te schrijven, maar het gaat om Zanouk

Na het halthouden op de S kon ik niet anders dan lachen

En bij zulk achterbeen gebruik moet ik blijkbaar héél serieus kijken

Gáán dacht Zanouk. Blijven zitten dacht ik. Helaas mocht dat niet baten

Iets met middengalop en iemand die daar niet aan meewerkt, met een zeer alerte pony

Rechtsomkeert/d

Blij blij blij... wat gaan we doen?

Juist, springen.