Oh Oh herkennen jullie dit.......??

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bram

Oh Oh herkennen jullie dit.......??

Bericht door Bram » zo 30 sep 2012, 20:32

Ja Ja dit is weer typisch een FJORD!!! :))
Jullie herkennen dit vast.......
Je haalt je brave gele uit de wei zet hem netjes vast aan de bakrand, vervolgens loop je naar de stal om snel ff je hoofdstel te pakken, je net nieuw gekochte zadel hangt er al en dan denk je OH OH .......mijn zadel......je rent terug naar je brave fjordsel ennn......jawel je ziet zijn neus nog op het zadel liggen.....pfffff dit is net goed gegaan een klein tandje die je nog weg kunt poetsen!!
Een paar dagen later loop je weer met je brave Bram uit de wei zet hem helemaal klaar voor vertrek ik zou een aantal paarden van de stal meenemen, dus ik zou EVEN helpen zadelen, iets in mij zei; kijk EVEN bij je paard voordat hij weer iets sloopt.......nee dit keer was het goed gegaan dacht ik, totdat ik mijn net nieuwe cap op wilde zetten..een paar bruine ogen die mij heel onschuldig aankeken IK??????? nee niet ik......... _/-o_
Afbeelding
Megan

Re: Oh Oh herkennen jullie dit.......??

Bericht door Megan » zo 30 sep 2012, 20:52

OOooooooh, wat erg!! Wat zonde!! Daar is niks meer van te maken.
Heel herkenbaar. Ik kan ook niets in fjordenbereik laten liggen of hangen. Mijn fijne teugels zijn door Dorinn helemaal aan gort gekauwd. Hoofdstel hing op stal binnen bereik .. vergeten. >;)
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Bram

Bericht door Bram » zo 30 sep 2012, 20:57

Ja Megan, ik kan echt niets laten liggen bij Bram in de buurt en ik weet het maar soms moet alles snel en dan vergeet je wel eens iets...
Het was idd balen maar ja eigen schult ik heb een echte Fjord en moet er nu ook wel om lachen hoor.
sparky10

Bericht door sparky10 » zo 30 sep 2012, 21:14

haha ja heel herkenbaar!! heb spark nu al 15 jaar in mijn bezit, alleen vergeet zelfs ik soms nog weleens dat het echt een fjord is en ik ook niets moet laten liggen in aan op of rond stal....hihi
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Bailey

Bericht door Bailey » zo 30 sep 2012, 21:35

ooooh, wat erg! En zo herkenbaar!
Slachtoffers hier tot nu toe: drie paar teugels (variërend van doormidden tot tandafdrukken), zadel (tandafdrukken), trailertouw, halstertouw en een poetskist van stalgenootje (lekker op gestampt).
Op de grond gesmeten dingen tel ik voor het gemak even niet mee.
Naast mijn eigen spullen ben ik ook altijd bezig spullen van anderen uit de weg te leggen.

Zolang ik erbij sta kijkt hij me met poppenoogjes aan en doet écht niets, maar ik hoef maar uit het zicht te zijn....
Antine

Bericht door Antine » ma 01 okt 2012, 06:23

Heel herkenbaar :D Halstertouwtjes worden kapotgekouwd, emmers rondgegooid, oja, en niet meegeteld dan nog alle spullen die op de grond worden gesmeten als ik even niet kijk :o
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 01 okt 2012, 06:32

Zonde zeg is denk geen goedkope geweest
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 01 okt 2012, 06:36

Jup, herkenbaar, je moet alles testen op eetbaarheid.

Overigens, is het besmettelijk denk ik, zwartje doet het ook.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 01 okt 2012, 06:47

Oh, wat zonde Herma. Kan me voorstellen dat je hem op het moment van ontdekken wel even achter het behang wilde plakken haha.
Als ze de kans krijgen nemen ze die hier ook altijd. Je kunt niets binnen mondbereik laten liggen haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 01 okt 2012, 07:41

wat zonde zeg, dat is de reden dat ik eerst alles klaar leg en dan pas poown ga halen. Vera doet het trouwens niet, maar Exel telt op dat gebied voor 2.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 01 okt 2012, 07:56

Oh dat is balen...maar ja wel heel herkenbaar. (Ziet nog als de dag van gister Lisa haar reactie, toen mijn toenmalige verzorgpony Norah een hele dikke 'ik heb net jong gras gegeten'-drap-drol op haar zitvlak van het zadel gelegd had. (gelukkig! was dat een kunststofwintec))
En heb zelf ook nog een aandenken, zadel met echte originele Odin-tandtekening := .
Maar dit is wel heel zuur...onbruikbaar en onherstelbaar.
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » ma 01 okt 2012, 08:49

Ja typische fjorden even kijken of ze het kunnen eten.
Wij zorgen al dat niks in bereik van ze kunnen komen vooral niet bij jongen dieren die vinden teugels altijd zo lekker.
We zonde van je nieuwe spullen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 01 okt 2012, 08:56

Die heeft ie wel even goed te pakken gehad, was idd vast geen hele goedkope cap zo te zien. Maar het blijft ook hier een risico..... Dieter botviert het gelukkig meer af op de koeienbanden die aan de muur hangen, dan op mijn spullen haha. Maar Timor weet wel raad met mijn hoofdstel als hij de kans krijgt..vooral de sperriem bevat meerdere tandafdrukken. En mijn zadel heeft hij een keer te pakken gehad, dus naast Annabel haar Odin signature zadel heb ik een echte Timor afdruk.

Hihi die actie van Norah vergeet ik ook niet snel idd. Die was ook wel echt ingenieus.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » ma 01 okt 2012, 12:13

sonde van je cap..

hmm ben ik dan de enige met een fjord waarbij ik wel alles kan laten rond slingeren (wat ik dus ook doe := )
die van mij komt echt nergens aan, ik kan alles laten liggen, hangen etc. ze vind het alleen leuk om de ijzeren paal
af te likken maar verder laat ze alles met rust.. *o/*
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 okt 2012, 12:19

Oeh zonde zeg van je cap. Deels herkenbaar. Nisko zit echt nergens aan, ook nooit gedaan, maar Anka.... Bij haar verdwijnt echt ALLES in dat bekkie _-:( . Ik zet als ik ga rijden net als Claudia eerst alles klaar. Spullen hangen standaard 1 box verder dus buiten bereik. Anders wordt er mee gespeeld en van geproefd en de meeste dingen kunnen er slecht tegen O:) . Maar is laatste tijd niet heel veel gesneuveld.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Erpel

Bericht door Erpel » ma 01 okt 2012, 14:45

Gelukkig herken ik het niet.. het enige wat Veer ooit doet is in de houtenbalk bijten.. Waar ik dus al een hekel aan heb als ze dat doet :') Floyd probeert het nu soms, maar dat moet ie maar weer gauw afleren..

Wel zonde van je cap!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Charret

Bericht door Charret » ma 01 okt 2012, 15:58

Ooh wat mega zonde van je cap. Alies is hier echt een poetsbakken slooper. Is het niet van haar dan kan ze er wel bij van iemand die net even niet oplet. *zucht*
Liefde is..Alies Dragan Jouke
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 01 okt 2012, 16:23

Hier ook een sloper! Haha, leuk topic hoor! (wel minder van je cap.. :') )
Esther

Bericht door Esther » ma 01 okt 2012, 17:01

Ja, ook hier herkenning!!
Vooral Elvis en Digai hadden (hebben) er een handje van.. Tijdens het stekken verdween er vanalles in die bekkies, even een halster in de wei leggen terwijl je met wat anders bezig bent en weg is hij!!
Leukste was nog dat mijn vader een bult hout (snoeitakken e.d.) aan het maken was om in brand te steken, dat deed hij altijd op een vaste plek waar de paarden toevallig ook liepen. Ik zag dat mijn vader alle takken e.d. naar de bult bracht en Digai het allemaal net zo hard er weer af sleepte.. Was echt hilarisch!!

Wel zonde van je cap..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bram

Bericht door Bram » ma 01 okt 2012, 17:30

Blij om te lezen dat ik lang niet de enige ben al verwachte ik dat ook niet Hi Hi .
Bram zijn slooplijstje is idd ook vele malen langer van kapmessen van de smid uit zijn achterbroekzak jatten tot spullen van mijn stalgenoten slopen enz enz.
Ja Anita je zou hem af en toe achter het behang willen plakken maar ik heb er ook zo'n lol mee al is het af en toe een dure voor de baas....
Zal voortaan proberen echt alles uit zijn buurt te houden want niets is Bramproof......
Bedankt voor alle leuke reacties!!!! +:)+
Plaats reactie