Katten

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Amber_

Katten

Bericht door Amber_ » vr 04 mar 2011, 09:07

Geen idee of het hier mag staan O:) ?

Kitten, mijn kat, is weggelopen.. al sinds November. Dus ik heb de hoop helaas ook opgegeven. ;( Hij is gechipt, met halsband, maar helaas nergens gevonden.

Nu heb ik nog Poezebeest, die het eigenlijk wel best vind. Ze is stuk vrijer geworden, sinds Kitten weg is. Vroeger was het, als Kitten langs liep, dat ze zomaar begon te grommen of hem zelfs een tik gaf (zonder nagels). Kitten intereseerde het eigenlijk niks, negeerde het en liep gewoon door. Of juist niet :+. Poezebeest was er wel eerder dan Kitten, en ze verschilden 2,5 jaar.

Nu zit ik er wel aan te denken, om weer een 2de kat er bij te nemen. Vind al die asiel katten zo zielig.. en ik woon nu op een Boederij, dus ze kunnen heerlijk buiten rommelen ! *o/* Alleen is het dan wel eerlijk tegenover Poezebeest ?

Wat vinden jullie ? Bij Poezebeest houden, of een 2de asielkat uitzoeken die matcht met haar ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
rocky&moby

Re: Katten

Bericht door rocky&moby » vr 04 mar 2011, 09:57

Ik zou het niet doen, mijn kat is nu ook alleen sinds het overlijden van mijn kitten in nov.

Sommige katten komen meer tot hun recht als ze alleen zijn. Mijn kat komt uit het asiel en zat daar met meerdere en zijn karakter is ook echt veranderd. Hij is ee stukrustiger en aanhankelijker geworden, hij voelt zich prettiger alleen en we wonen toch best heel ruim.

Daarbij is een asielkat vinden waar ze een match mee heeft lastig, wij vingen eerst regelmatig katten uit het asiel op en ze zijn allemaal in het begin vrij onzeker en ontpoppen zich op hun nieuwe adres vaak pas na een paar weken tot maanden goed tot zichzelf. Vaak kan er later nog ruzie ontstaan en dan moet je zo diertje weer weg doen.

Misschien kan je als je wilt een leuke kat uit het asiel adopteren als stal kat. Ik weet niet of je andere kat daar ook komt? Er zijn veel katten in het asiel die er jaren zitten omdat ze haast niet geplaatst kunnen worden, dat zijn vaak wel hele leuke stal/muisvangers en heb je daar een poezenvriend erbij.
Esther

Bericht door Esther » zo 06 mar 2011, 12:43

Moeilijk.. Misschien zou je kunnen vragen of je het mag proberen, misschien gaat het met een andere kat wel erg goed, dat ze elkaar liggen..

Mijn poezen zijn tegelijk als kittens bij mij gekomen en dat gaat prima samen, maar heb er toen bewust meteen twee genomen omdat ik hoorde dat het later moeilijker zou zijn om er twee bij elkaar te zetten.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 06 mar 2011, 15:33

een 2e kat doe je voor jezelf, niet voor de andere kat. Die vindt het wel best zo alleen. Dus voor jezelf uitmaken of je nog een kat wilt. Voor je poezebeest hoef je het niet te doen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jowien

Bericht door Jowien » zo 06 mar 2011, 17:41

Ik ben het met tyuus1970 eens. Je doet hte niet voro je kat, die heeft er geen behoefte aan. Maar als je het zelf graag wilt...
Wij hebben 2 jaar en kat te logeren gehad, nou, nog nooit onze poes zo weinig gezien.Terwijl ze wel met hem was opgegoeid (2 jaar daarvoor). Toen hij overleed was ze meten weer haar oude zelf, veel meer thuis, wilde weer aandacht, het was weer haar huis en wij waren weer haar baasjes (of slaafjes? hihi). Ik wilde altijd een 2e kat, maar nu ze zo duidelijk heeft laten zien dat ze liever de boel voor zich alleen heeft... toch maar niet. Misschien als zij overlijdt, dat we dan 2 katten nemen die elkaar al kennen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 06 mar 2011, 21:57

Moeilijk, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Poezebeest het gewoon niet heel goed kon vinden met Kitten, maar dat wel kan met een andere kat.

Bij mijn moeder heeft een tweede kat juist enorm goed uitgepakt. Zij heeft ruim 2 jaar geleden Boef uit het asiel gehaald en na een jaar een tweede uit het asiel gehaald. Na een paar dagen waren die twee onafscheidelijk. Ze spelen continue samen, dagen elkaar uit, houden elkaar bezig en kunnen uren naast elkaar uit het raam naar vogeltjes kijken. Echt prachtig om te zien!

Het blijft een moeilijke afweging, het kan zijn dat jou kat echt graag alleen is, maar veel katten die ken en gekend heb komen juist meer tot hun recht met een vriendje of vriendinnetje.

Verder ga ik mee met rock&moby; in het asiel zitten vaak ook ultieme buitenkatten die moeilijk plaatsbaar zijn omdat ze continue binnenshuis niet goed functioneren, katten die echt op hun plaats zouden zijn op een boerderij.
Zo'n kat kan voor jou misschien ook het overwegen waard zijn.
Viv

Bericht door Viv » ma 07 mar 2011, 07:38

Als poezebeest het wel prima vind lekker zo laten. Katten zijn minder sociaal dan andere dieren, meer op zichzelf.
Wij hebben altijd maar 1 kat gehad, die van mn ouders is 21 geworden en Spikkeltje van ons 12. Hebben beide een superleventje gehad en nooit behoefte aan andere katten (Spikkel bleef zelfs netjes in de tuin en die van mn ouders wilde niet eens naar buiten).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 07 mar 2011, 08:48

Ik denk dat Poezebeest minder sociaal is dan.. vind alleen zo moeilijk. Ze was met Kitten, toen hij kleiner was, erg lief. Samen slapen en spelen. Maar opeens was het afgelopen. _-:(

Ik wil idd een tweede, oudere, kat zodat ze wat minder alleen is.. je ziet soms katten echt samen zijn, met alles. Maar dan heeft ze daar geen behoefte aan denk ik ?
rocky&moby schreef:Ik zou het niet doen, mijn kat is nu ook alleen sinds het overlijden van mijn kitten in nov.

Sommige katten komen meer tot hun recht als ze alleen zijn. Mijn kat komt uit het asiel en zat daar met meerdere en zijn karakter is ook echt veranderd. Hij is ee stukrustiger en aanhankelijker geworden, hij voelt zich prettiger alleen en we wonen toch best heel ruim.

Daarbij is een asielkat vinden waar ze een match mee heeft lastig, wij vingen eerst regelmatig katten uit het asiel op en ze zijn allemaal in het begin vrij onzeker en ontpoppen zich op hun nieuwe adres vaak pas na een paar weken tot maanden goed tot zichzelf. Vaak kan er later nog ruzie ontstaan en dan moet je zo diertje weer weg doen.

Misschien kan je als je wilt een leuke kat uit het asiel adopteren als stal kat. Ik weet niet of je andere kat daar ook komt? Er zijn veel katten in het asiel die er jaren zitten omdat ze haast niet geplaatst kunnen worden, dat zijn vaak wel hele leuke stal/muisvangers en heb je daar een poezenvriend erbij.
Ja als hij er eenmaal zou zijn, gaat hij ook niet meer weg.. Dat zou ik niet over mijn hart krijgen. Maar Poezebeest loopt ook buiten, die vind dat heerlijk. (*Als goed weer is dan haha).. En ze moeten toch de eerste paar weken samen binnen zitten ?
Esther schreef:Moeilijk.. Misschien zou je kunnen vragen of je het mag proberen, misschien gaat het met een andere kat wel erg goed, dat ze elkaar liggen..

Mijn poezen zijn tegelijk als kittens bij mij gekomen en dat gaat prima samen, maar heb er toen bewust meteen twee genomen omdat ik hoorde dat het later moeilijker zou zijn om er twee bij elkaar te zetten.

Daarom heb ik toen ook een kitten genomen, omdat Poezebeest al ouder was. Dat ging goed, waren ook heel lief tegen elkaar. Tot ze naar buiten konden (na jaar verhuisde ik), toen was Poezebeest omgeslagen. :n
Bailey schreef:Moeilijk, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Poezebeest het gewoon niet heel goed kon vinden met Kitten, maar dat wel kan met een andere kat.

Bij mijn moeder heeft een tweede kat juist enorm goed uitgepakt. Zij heeft ruim 2 jaar geleden Boef uit het asiel gehaald en na een jaar een tweede uit het asiel gehaald. Na een paar dagen waren die twee onafscheidelijk. Ze spelen continue samen, dagen elkaar uit, houden elkaar bezig en kunnen uren naast elkaar uit het raam naar vogeltjes kijken. Echt prachtig om te zien!

Het blijft een moeilijke afweging, het kan zijn dat jou kat echt graag alleen is, maar veel katten die ken en gekend heb komen juist meer tot hun recht met een vriendje of vriendinnetje.

Verder ga ik mee met rock&moby; in het asiel zitten vaak ook ultieme buitenkatten die moeilijk plaatsbaar zijn omdat ze continue binnenshuis niet goed functioneren, katten die echt op hun plaats zouden zijn op een boerderij.
Zo'n kat kan voor jou misschien ook het overwegen waard zijn.
Dat bedoel ik idd.. Als ik de katten van Ginny zie, die liggen helemaal in elkaar opgerold enzo. Dat wil ik voor Poezebeest ook, ze is zo vaak alleen. Vandaar dat ik met een tweede kat idee kwam.

Ik hoef ook geen kitten, maar zou graag een wat oudere kat nemen die makkelijk is met andere katten. Ze kunnen hier idd lekker naar buiten, maar ik wil niet continu een boze Poezebeest horen krijsen, want dat kan ze goed haha :D.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Lolly

Bericht door Lolly » wo 09 mar 2011, 07:57

Mensen denken vaak dat katten solitaire dieren zijn maar dat is eigenlijk niet zo { uitzondering op de regel daar gelaten }.
Sommige katten vinden het wel ok om alleen te zijn en andere bloeien helemaal op met nog een kat in huis.
Jou kat vind het misschien wel goed zo in haar eentje maar het kan ook zijn dat deze ene kat haar niet lag.
Zelf zou ik er geen volwassen kat bij nemen, een kitten word sneller opgenomen dan een volwassen kat, dat kan soms wel maanden duren voordat ze elkaar accepteren en geeft veel onnodige stress, en als het niet klikt wat moet je dan?
Als ik jou was zou ik er heel goed over na denken wat je doet en of nog een kat erbij voor jou kat wel zo'n goed idee is.
Sommige katten zijn het liefst alleen en dat moet jij wel kunnen accepteren.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 09 mar 2011, 09:05

even los van of je het wel of niet moet doen, want n geweldige simpele maar leuke namen hebben ze hahah
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 09 mar 2011, 10:57

ik zou er sowieso dan geen oudere kat bijzetten

onze oude kat kan ook niet meer met andere, hebben we toen geprobeerd (2 jonkies uit het dierentehuis), maar sinds die weg zijn is syl weer zichzelf... die trok zich echt helemaal terug, wegkwijnen wil ik het nog net niet noemen...

dus als je er wat bij wilt zou ik of voor een kitten gaan, of het asiel moet er zeker van zijn dat die oudere heel goed met andere kan, maar dan nog loop je het risico dat poezebeest haar terratorium verdedigd
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Fran

Bericht door Fran » wo 09 mar 2011, 14:56

Onze Wiske is bijna 15. Eerder hadden we haar zoontje Dropje ook. Die is 5 jaar geleden overleden.
Ze waren dikke maaktjes, maar Wiske was duidelijk de koningin in huis. Toen Dropje er niet meer was, werd Wiske een soort van depressief, ze wilde niet meer graag naar buiten, sliep veel meer dan normaal, werd chaggie.
Toen hebben we besloten om een kitten van kennissen te nemen, Pebbles. Wiske en Pebbles hebben totaal geen klik. Wiske gromt veel gericht naar Pebble, maar is wel vrolijker sinds Pebbles er is. Ze heeft iemand waar ze de baas over kan spelen en die luisterd naar haar.
Toen Pebbles vorig jaar kittens kreeg hebben we er eentje gehouden Bibi. Wiske en Bibi waren dikke maatjes, sliepen samen op een stoel, en Wiske begon zelfs weer te spelen op 13 jarige leeftijd.
Helaas was Pebble hier niet blij mee en kwam het huis niet meer in, ze zat dagen en nachten in de geitenschuur.

Mijn tante wilde Bibi wel hebben en Bibi is toen daar heen verhuisd. Sinds die dag komt Pebbles weer binnen en is alles weer zoals het was. Wiske vrolijk en bazig en Pebbles doet haar dingetjes.

Beetje lang verhaal, maar een kitten kan een hoop positieve dingen te weeg brengen, maar het is lastig of het wel of niet klikt. Ik zou geen oudere kat nemen maar juist gaan voor een kleintje.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Plaats reactie