Bijrijder, ja of nee?
Bijrijder, ja of nee?
Morris is inmiddels 18, in juni alweer 19 jaar. Na 8 jaar dressuur en 2,5 jaar endurance staat hij nou op 'wedstrijdpensioen' 24/7 in de wei. Ik rijd al 3 jaar alleen maar in het bos. Nu ben ik zwanger en zal dus over een tijdje niet meer en daarna niet meer zo veel kunnen rijden. Zal ik een bijrijder zoeken? Of maakt het niet uit dat een ouder paard weinig loopt?
Ik vind hem zelf nog goed genoeg om bereden te worden, dus ik wil hem eigenlijk wel weer beter in conditie en een beetje slanker hebben.
En als ik dan een bijrijder zoek..... Eén probleem, we hebben geen bak, dus diegene moet meteen de weg op. Dan wil ik dus wel een verantwoordelijk iemand die kan rijden en 18+ graag. Diegene mag ook best dressuur(les) en wedstrijdjes rijden, ben ik heel makkelijk in, maar wat is nou wijsheid? Graag jullie mening!
Ik vind hem zelf nog goed genoeg om bereden te worden, dus ik wil hem eigenlijk wel weer beter in conditie en een beetje slanker hebben.
En als ik dan een bijrijder zoek..... Eén probleem, we hebben geen bak, dus diegene moet meteen de weg op. Dan wil ik dus wel een verantwoordelijk iemand die kan rijden en 18+ graag. Diegene mag ook best dressuur(les) en wedstrijdjes rijden, ben ik heel makkelijk in, maar wat is nou wijsheid? Graag jullie mening!
Morris, mijn superfjord!
- Love_Jordy
Re: Bijrijder, ja of nee?
bijrijdster goed idee toch? Inderdaad net wat je zegt, 18 +.
zolang je paard er nog plezier in heeft zal ik hem lekker laten lopen in het bos
. zo blijft hij toch lekker in conditie 
zolang je paard er nog plezier in heeft zal ik hem lekker laten lopen in het bos

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Vind ik eigenlijk ook ja. Vorige week kwamen er twee meisjes op zoek naar een verzorgpony, maar die waren 13/14 of zo (Ik heb ze zelf niet gezien). Dat durf ik toch niet aan, Morris is superbraaf, maar heeft wel een eigen willetje. ;-)
Morris, mijn superfjord!
Ik ben niet meer zo'n fan van bijrijdsters moet ik eerlijk zeggen. Een 18+ bijrijdster vinden is (in ieder geval in deze omgeving) erg moeilijk. Ik denk dat ik hem of een vastgestelde periode zou uitlenen/verleasen aan een bekende of hem in de wei zou laten staan en zodra jij zelf weer kunt rijden de boel recreatief op zou pakken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
- Love_Jordy
nee aan bijrijdsters van 13/14 jaarzou ik never nooit beginnen haha.
Ik heb mazzel dat mijn zusje het helemaaal niet erg vindt om Jordy te verzorgen mocht ik een keer niet kunnen. Zij zal dan ook altijd de eerste blijven als mijn '3e hand'
bijrijdsters zoeken heb ik geen ervaring mee, het zou wel leuk zijn voor je paardje als hij lekker buiten kan blijven rijden zoals je zegt in het bos
en het liefst een vaste bijrijdster uiteraardl
Ik heb mazzel dat mijn zusje het helemaaal niet erg vindt om Jordy te verzorgen mocht ik een keer niet kunnen. Zij zal dan ook altijd de eerste blijven als mijn '3e hand'
bijrijdsters zoeken heb ik geen ervaring mee, het zou wel leuk zijn voor je paardje als hij lekker buiten kan blijven rijden zoals je zegt in het bos

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Ik heb altijd veel mazzel gehad met bijrijdsters moet ik zeggen, allemaal leuke meiden waarmee je goed afspraken kon maken. Maar bij mij reden ze niet op de openbare weg, dus ik kan me voorstellen dat je dan 18+ zoekt. Maar als Morris nog lekker loopt dan zou ik het zeker niet laten.
Ik weet niet of je mensen hebt die je kunnen helpen (medestalgenoten?) in de verzorging van Morris als jij niet kunt?
Als je een goede bijrijder kunt vinden die ook mee wil helpen in de verzorging zou dat heerlijk zijn.
Maar als je geen geschikt iemand kunt vinden kan het m.i. ook geen kwaad hem een jaar rust te geven.
Mijn keuze zou dus erg afhankelijk zijn van op welke termijn ik een bijrijder naar tevredenheid zou vinden.
Al zou mijn nood niet zo hoog zijn als je paard lekker elke dag (en nacht?) in de wei staat.
Als je een goede bijrijder kunt vinden die ook mee wil helpen in de verzorging zou dat heerlijk zijn.
Maar als je geen geschikt iemand kunt vinden kan het m.i. ook geen kwaad hem een jaar rust te geven.
Mijn keuze zou dus erg afhankelijk zijn van op welke termijn ik een bijrijder naar tevredenheid zou vinden.
Al zou mijn nood niet zo hoog zijn als je paard lekker elke dag (en nacht?) in de wei staat.
Ik heb het met mijn vriendin gezien. Die is nu een paar weken bevallen.
Zij wilde eerst ook een bijrijder, maar kon ook geen geschikt iemand vinden. Terwijl zij helemaal niet moeilijk is. Als je Patrick (haar paardje) gewoon goed doet behandelen en een beetje kan rijden vind ze het al goed. Ze had op een gegeven moment een man gevonden van een jaar of 35. via,via was ze bij hem terrecht gekomen, maar die ging ineens hele rare dingen zeggen dat het al zeker was dat hij Patrick mocht verzorgen en hij wilde gaan buitenrijden en toen heeft de staleigenaar hem tegen gehouden. Want Emilie had daar helemaal geen toestemming voor gegeven. Heel apart allemaal! Daarom zou ik ook niet snel kiezen voor een bijrijder. Terwijl er natuurlijk niet allemaal rare en verschrikkelijke bijrijders bestaan. Maar door dit soort verhalen word voor mij de keuze toch sneller een nee, geen bijrijder.
Mijn vriendin heeft het op kunnen lossen met een vriendin die dan ging. En als die ook niet kon werd Patrick door de stalhouder een uur in de bak gezet zodat hij toch buiten was geweest.
Zij wilde eerst ook een bijrijder, maar kon ook geen geschikt iemand vinden. Terwijl zij helemaal niet moeilijk is. Als je Patrick (haar paardje) gewoon goed doet behandelen en een beetje kan rijden vind ze het al goed. Ze had op een gegeven moment een man gevonden van een jaar of 35. via,via was ze bij hem terrecht gekomen, maar die ging ineens hele rare dingen zeggen dat het al zeker was dat hij Patrick mocht verzorgen en hij wilde gaan buitenrijden en toen heeft de staleigenaar hem tegen gehouden. Want Emilie had daar helemaal geen toestemming voor gegeven. Heel apart allemaal! Daarom zou ik ook niet snel kiezen voor een bijrijder. Terwijl er natuurlijk niet allemaal rare en verschrikkelijke bijrijders bestaan. Maar door dit soort verhalen word voor mij de keuze toch sneller een nee, geen bijrijder.
Mijn vriendin heeft het op kunnen lossen met een vriendin die dan ging. En als die ook niet kon werd Patrick door de stalhouder een uur in de bak gezet zodat hij toch buiten was geweest.
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

leeftijd is wel een beetje lastig. Ik ken meiden van 12 die ik zo de weg op durf te sturen maar ook van 20, die ik nog amper in de bak alleen durf te laten. Annemarie reed al buiten toen ze amper 8 was. Was ook wel heel braaf ponietje toendertijd.
Voor een wat ouder paardje is het wel fijner om in beweging te blijven dan stil te laten staan, maar bij jou staat ie wel buiten, dus dan is het wel makkelijker dan dat ie op stal staat natuurlijk.
En als de baby er straks is, is het ook wel makkelijk dat je iemand hebt, die af en toe de zorg voor morris op zich kan nemen. Zo'n kleintje kost soms best veel tijd.
Voor een wat ouder paardje is het wel fijner om in beweging te blijven dan stil te laten staan, maar bij jou staat ie wel buiten, dus dan is het wel makkelijker dan dat ie op stal staat natuurlijk.
En als de baby er straks is, is het ook wel makkelijk dat je iemand hebt, die af en toe de zorg voor morris op zich kan nemen. Zo'n kleintje kost soms best veel tijd.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Morris wordt verzorg, elke dag wordt de mest uit de wei gehaald en water gepompt. In de winter krijgt hij voer, dat is allemaal geregeld, dus wat dat betreft zou hij ook 'stil' kunnen blijven staan. En hij staat altijd buiten, dus beweging is mogelijk (Hij is niet echt van het door de wei rennen). Ik denk dat ik een advertentie ga zetten en kijk wat er op af komt. Is het niks, dan doen we het niet. En leeftijd zegt inderdaad niet veel over het rijden. Een goede, verstandige, jonge bijrijder zou ook best kunnen.
Morris, mijn superfjord!
Zou er voor mij vanaf hangen hoe leuk hij zijn weideleven vind denk ik. Als hij niet vervelend is lijkt het mij dat hij goed om kan met z'n nieuwe leven, maar rust roest voor sommige paarden natuurlijk ook.
Ik zou zoiets dus echt geweldig vinden, een paard vlakbij het bos waar ik altijd mee kan gaan buiten rijden. Kan me niet voorstellen dat ik daar alleen in ben
Misschien is het zelfs wat voor een oudere vrouw die graag buitenritjes doet maar ook geen tijd voor een eigen paard ofzo?
Ik zou zoiets dus echt geweldig vinden, een paard vlakbij het bos waar ik altijd mee kan gaan buiten rijden. Kan me niet voorstellen dat ik daar alleen in ben

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Het liefst heb ik iemand die gewoon lekker wil genieten en zelf geen geld heeft om een paard te kopen. Dan maak je er iemand echt blij mee!
Morris, mijn superfjord!
Ik vind het heerlijk om een bijrijdster te hebben. Ze heeft af en toe les en rijdt veel in het bos en duinen (wij hebben ook geen bak, voor les moet ze een eind rijden). Je moet het een beetje kunnen loslaten. Wat kan er gebeuren dat jou niet kan gebeuren? Dat vraag ik me altijd af als ik ergens over twijfel met haar. Het enige dat ik nog niet doe, is anderen met mijn pony in de trailer op stap laten gaan.
Ik heb nu ook een "verzorgstertje" van 12 (penny-meisje), ze gaat mee mennen en ze poest zelfstandig. Deze zomer gaat ze haar ruiterbewijs halen. Daarna mag ze van mij ook met Orlinde op pad. Wel wat afspraken, bijvoorbeeld over geen vriendinnetjes mee (want dan wordt 't een dolle boel denk ik, en denkt ze niet meer na, is het alleen lol).
Heerlijk om te weten dat mn pony extra aandacht krijgt en ik zo wat dagen 'vrij' heb of minder te doen. Zo voel ik me niet zo schuldig als ik een keer wat minder tijd voor haar heb.
Ik heb nu ook een "verzorgstertje" van 12 (penny-meisje), ze gaat mee mennen en ze poest zelfstandig. Deze zomer gaat ze haar ruiterbewijs halen. Daarna mag ze van mij ook met Orlinde op pad. Wel wat afspraken, bijvoorbeeld over geen vriendinnetjes mee (want dan wordt 't een dolle boel denk ik, en denkt ze niet meer na, is het alleen lol).
Heerlijk om te weten dat mn pony extra aandacht krijgt en ik zo wat dagen 'vrij' heb of minder te doen. Zo voel ik me niet zo schuldig als ik een keer wat minder tijd voor haar heb.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Mijn bijrijdster heeft drie en half jaar bij mij gereden ze is volwassen en nam altijd alles heel serieus.
Het ging bij haar niet alleen om het rijden maar om alles wat bij paarden verzorgen hoort.
Doordat ik Tika niet meer kon verzorgen heeft ze Tiek afgelopen augustus 2010 gekocht van mij.
Het ging bij haar niet alleen om het rijden maar om alles wat bij paarden verzorgen hoort.
Doordat ik Tika niet meer kon verzorgen heeft ze Tiek afgelopen augustus 2010 gekocht van mij.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- ukoldaatje
T is nog gezellig ook als je een leuke vind!
Kan je mee op de fiets met de kleine als die een paar maanden ouder is, kan je alsnog genieten van je paard.
In principe kan een paar maanden wei ook geen kwaad hoor, helemaal niet zelfs.
T is alleen je eigen schuldgevoel dat dwars gaat zitten, daarom heb ik afgelopen zomer Ukolda verkocht. Bijrijdster was voor mij geen optie, haha, zou zielig geweest zijn, Ukkie was mijn baby..ik had niets goed gevonden..
Dat heb ik nu met Gandhi, das MIJN paard, en daar mag niemand aankomen...
Erg he....t zijn mijn kindjes mijn dieren.
Kan je mee op de fiets met de kleine als die een paar maanden ouder is, kan je alsnog genieten van je paard.
In principe kan een paar maanden wei ook geen kwaad hoor, helemaal niet zelfs.
T is alleen je eigen schuldgevoel dat dwars gaat zitten, daarom heb ik afgelopen zomer Ukolda verkocht. Bijrijdster was voor mij geen optie, haha, zou zielig geweest zijn, Ukkie was mijn baby..ik had niets goed gevonden..
Dat heb ik nu met Gandhi, das MIJN paard, en daar mag niemand aankomen...
Erg he....t zijn mijn kindjes mijn dieren.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Gewoon een leuke verzorgster zoeken, die het leuk vind om hem lekker te vertroetelen en te rijden.
Voordat ik Olaf had reed ik ook bij mensen thuis een haflinger, was hartstikke leuk.
Ik blij omdat ik doordeweeks een eigen paardje had, die mensen blij omdat ze in het weekend een paard hadden met een goede conditie zodat ze een mooi rondje voor de wagen konden maken.
Ik hoefde niks te betalen, maar kocht af en toe wel spulletjes die ik nodig had en zij niet, zoals een zadelvet of een frontriem, zulke dingetjes.
Voordat ik Olaf had reed ik ook bij mensen thuis een haflinger, was hartstikke leuk.
Ik blij omdat ik doordeweeks een eigen paardje had, die mensen blij omdat ze in het weekend een paard hadden met een goede conditie zodat ze een mooi rondje voor de wagen konden maken.
Ik hoefde niks te betalen, maar kocht af en toe wel spulletjes die ik nodig had en zij niet, zoals een zadelvet of een frontriem, zulke dingetjes.
- nadinefjorden
Ik zou even kijken wat er op je afkomt en erover nadenken wat je wel en niet wilt en daar duidelijk in zijn.
Voor een ouder paardje zou ik wel kiezen voor beweging
En ja t is altijd moeilijk, ik kon mijn bijrijdster al en op stal heb ik nu 2 penny meisjes die rijden niet.
Een vreemde via mp komt niet op mijn pony 1 x slechte ervaring gehad.
T is wel heerlijk om af en toe een dagje vrij te zijn, nu yara ziek is vind ik t nog moeilijker haar los te laten en wil ik t beste van t beste voor haar en dus liever alles zelf doen maar dat word erg zwaar.
Ik zou zeggen wacht t af en miss vind je wel wat via via idd een wat ouder iemand die dat leuk vind
Voor een ouder paardje zou ik wel kiezen voor beweging
En ja t is altijd moeilijk, ik kon mijn bijrijdster al en op stal heb ik nu 2 penny meisjes die rijden niet.
Een vreemde via mp komt niet op mijn pony 1 x slechte ervaring gehad.
T is wel heerlijk om af en toe een dagje vrij te zijn, nu yara ziek is vind ik t nog moeilijker haar los te laten en wil ik t beste van t beste voor haar en dus liever alles zelf doen maar dat word erg zwaar.
Ik zou zeggen wacht t af en miss vind je wel wat via via idd een wat ouder iemand die dat leuk vind
Half jaartje vakantie kan prima. Ik ken zat paarden die elke winter op winterstop staan.
Heb zelf geluk dat er nu een jong meisje elke week om mijn Fjord wilt lessen bij de ponyclub.
Heb zelf geluk dat er nu een jong meisje elke week om mijn Fjord wilt lessen bij de ponyclub.
Goeie verzorgers zijn slecht te vinden en je moet van ze op aan kunnen en dat ze doen wat jij wil.
Als ze buiten rijden is dat slecht te controleren, ik heb 2 meiden die bij mij rijden en ook helpen met het verzorgen van de paarden van deze 2 kan ik 200% op aan en dan werkt het perfect meer hoef ik niet dan krijgen ze ruzie enzo deze kunnen het prima samen vinden.
Als je het niet vertouwd laat hem dan lekker staan of ga met hem wandelen.
Als ze buiten rijden is dat slecht te controleren, ik heb 2 meiden die bij mij rijden en ook helpen met het verzorgen van de paarden van deze 2 kan ik 200% op aan en dan werkt het perfect meer hoef ik niet dan krijgen ze ruzie enzo deze kunnen het prima samen vinden.
Als je het niet vertouwd laat hem dan lekker staan of ga met hem wandelen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ja, als je het inderdaad vertrouwd en je goed weet dat het allemaal leuk goed. Je hebt inderdaad kans dat je echt iemand er blij mee kan maken.
Nee, als het inderdaad een jong persoon is en als je niet het gevoel hebt dat je ze kunt vertrouwen of zelf ook geen goede klik voelt.
Ik zou gewoon inderdaad adverteren en kijken wat er op je af komt
Nee, als het inderdaad een jong persoon is en als je niet het gevoel hebt dat je ze kunt vertrouwen of zelf ook geen goede klik voelt.
Ik zou gewoon inderdaad adverteren en kijken wat er op je af komt
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9