leerzaam middagje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

leerzaam middagje

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 15:30

laatst zag ik op bokt dit topic over Quantum touch staan http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1321554

Het leek mij wel interessant om Wilrieke eens naar Vera te laten kijken, want ik heb in de loop der tijd steeds meer het vermoeden gekregen dat het eczeem van Vera meer van binnenuit komt, dan dat het van de mugjes is.

Vanmiddag was het zover en Wilrieke begon bij Vera eerst met haar hoofd, dat was op zich al heel bijzonder, want Vera laat zich niet gauw aan haar hoofd zitten. Tegenwoordig mag ik het wel, maar van vreemden moet ze op dat gebied niks hebben.

Ze gaf aan dat Vera heel sensibel is en eigenlijk "vraagt" om liefde en aandacht. Dat kan wel kloppen, want tegenwoordig is ze heel erg into knuffelen :D

Ze werkte van het hoofd richting de staart en Vera stond helemaal ontspannen, helemaal op rust en af en toe kreeg ik het idee dat ze elk moment in slaap kon vallen. Totdat Wilrieke in de buurt van de nieren kwam, ze werd gelijk weer alerter en ze gaf reactie. Even pauze ingelast en toen weer richting die nieren, maar toen begon ze echt te draaien en wilde ervoor weglopen. Wilrieke had onder haar handen ook al reactie gevoeld, dus eigenlijk werd mijn vermoeden bevestigd, ik had namelijk zelf al een vermoeden dat het weleens zo kon zijn dat Vera haar afvalstoffen niet goed kwijt kon.
Dus ik gooi er binnenkort maar eens een reinigingskuurtje tegenaan bij haar, eens kijken of ze daarvan opknapt.

Nou toen ze bij de heupen kwam, gaf Vera ook ietwat reactie, maar dat wijdt ik aan het feit dat ze bij de laatste smid in Maastricht gigantisch scheef op haar voeten is gezet en de huidige smid dat niet met 1 bekapping helemaal kon corrigeren. Dit zal nog even tijd nodig hebben.

Na Vera zijn we nog even de wei ingelopen naar Exel, waar eigenlijk niks uit kwam, die zit gewoon super in zijn velletje :D

En ach ze was er toch en ik zit momenteel ook even wat minder in mijn vel, dus maar gelijk even mij "onder handen" genomen.
Zo wat er toen gebeurde zeg, ze had haar handen op mijn schouders en naderhand even op mijn hoofd, ik voelde vanuit mijn buik een soort van vulkaan die naar boven kwam, heel veel onrust, maar ook emotionele pijn. Dat was volgens haar een hoop oud leed wat ik nog niet verwerkt heb. :=

Al met al een heel leerzaam en vooral ook heel gezellig middagje :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
roos

Re: leerzaam middagje

Bericht door roos » wo 21 jul 2010, 15:44

Wat leuk en leerzaam zeg. Geeft ze nog tips hoe verder enzo?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Viv

Bericht door Viv » wo 21 jul 2010, 15:54

Klinkt goed, had ze verder nog tips voor je?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 16:35

ja de tips die ze gaf waren voornamelijk m.b.t. Vera en dat is dus iets geven om dat lichaam te reinigen. Dat kan ook b.v. gedroogde brandnetel zijn, brandnetelthee of een reinigingskuurtje. Nou gedroogde brandnetel krijg ik er bij Vera niet in, brandnetelthee weet ik niet hoe ik dat moet geven, dus ik ga gewoon een reinigingskuurtje geven
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

roos

Bericht door roos » wo 21 jul 2010, 16:44

Brandnetelthee kan je bijv geven over haar biks(als ze geen biks krijgt kan je het ook op een broodje doen)

Mijn schoonzusje heeft een eigen natuurwinkel dus ik ben hier altijd wel voor in dit soort dingen
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 16:50

ja ik ook wel, tja het is natuurlijk een idee om haar eten te weken in die thee :)*

roos

Bericht door roos » wo 21 jul 2010, 16:56

Hoeveel van die thee moet je geven?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » wo 21 jul 2010, 16:59

Fijn toch dat er zoveel uitgekomen is!!
Hopelijk knapt ze op van die reiniging!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 17:04

roos schreef:Hoeveel van die thee moet je geven?
geen idee, zal ik haar eens vragen

@Carolien: ja dat hoop ik zelf ook, wat zal ze zich dan lekker gaan voelen zeg als het aanslaat en ik ook, want een paard zien wat jeuk heeft is vreselijk ;(

Ilona

Bericht door Ilona » wo 21 jul 2010, 18:15

Ik vind dit soort dingen ook wel boeiend. Goed dat ook nog even aan jezelf gedacht hebt ;)

Bij de paardendrogist verkopen ze ook brandnetel. Dit lust Vera misschien wel door haar eten.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... el/108502/
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 18:21

thnx voor de tip Ilona :D

samloes

Bericht door samloes » wo 21 jul 2010, 18:42

Dit is iets om te onthouden. Misschien zelfs voor mezelf. Ik zit momenteel niet echt goed in mijn vel, maar kan er geen vat op krijgen. Misschien kan zij iets voor me betekenen.
Plaats reactie