In januari ben ik haar ieder weekend weer gaan rijden. De eerste maanden vooral korte buitenritjes, gezien de weersomstandigheden. Toen het weer beter werd, Annelisa verkocht was en Woudina met zwangerschapsverlof ging, moest Karlien er echt aan geloven. Langere buitenritten, veel stapwerk, en regelmatig wat fanatieker aan de dressuur. Dat laatste staat momenteel wel een beetje op een laag pitje, vanwege de hitte. Maar sinds vorige week heb ik het longeren er weer bij gepakt, dus helaas voor Karlien heeft het haar geen vakantie opgeleverd

Hoewel ze inmiddels een ware metamorfose heeft ondergaan, is het eind nog niet in zicht. We trainen lekker door. In eerste instantie om de kilo's eraf te krijgen en de bespiering te verbeteren, maar ook om haar rechter te krijgen en zo hopelijk de dressuur een beetje netjes op te kunnen pakken.
Ik heb helaas geen goede standfoto kunnen vinden, maar op deze foto kun je toch goed zien hoe enorm dik ze was...foto is van juli vorig jaar:

En het voorlopige resultaat, Karlien gister:

Ziet er goed uit hè? Voor een merrie van 20 die 14 nakomelingen op de wereld heeft gezet