Vandaag had ik les en dat ging super. Gister ging ook al super goed en beide instructrices zijn van mening dat we B-dressuur-waardig zijn. Instructrice van vandaag zei dat Anka het makkelijk kan, ze loopt netjes nageeflijk en ik zit er keurig netjes op. Trots natuurlijk

Ze blijft voor de klep staan. Stapt de klep op met voorbenen en gaat vervolgens terug. Ze sprong op een gegeven moment op de klep, op mijn voet en enkel

Ik denk zou het:
A) De klep zijn. Ik heb een houten klep met dwarslatten. Denk erover om hem te laten bekleden met stroef spul en glad te laten maken. Geen idee of dat het is maar goed.
B) Gewoon ge-tosk. Iedereen die er bij staat zegt dat ze ons gewoon in de maling neemt. Dat denk ik ook. Ze doet namelijk helemaal niet druk en gestresst, blijft alleen als een ezel voor de klep staan. Staat ze erin gaat ze ook meteen rustig staan eten.
En dan oplossingen. De een zegt longeerlijn erachter, de ander zegt zweep erover en de volgende zegt oefenen met Parelli. Ik weet het gewoon niet meer. Uiteindelijk hebben we het nu gedaan als altijd, zweep erover etc brengt je alleen maar van de regen in de drup is mijn mening. Aantal keren opnieuw aanlopen, wachten, bak met brok in de trailer zetten en na 15 min liep ze er dus vrijwillig op en werd dus beloond met brok.
Nou, ALLE tips