Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Wia80
-
Contacteer:
Bericht
door Wia80 » ma 23 nov 2009, 18:51
Ik rijd Jos ruim een jaar met een sweet iron bit wat is gaan roesten, dat is normaal. Nu heeft ze sinds vorige week schuurplekjes bij de mondhoeken, ze zijn niet open maar echt mooi is het niet en het irriteert haar ook waardoor ze steeds in protest gaat. Heel logisch natuurlijk. Iedereen die mij een beetje kent weet ik dat ik niet een "zager" ben of hard in de handen.
Is het mogelijk dat deze plekjes komen door dat het bit door het roesten stroef is geworden en daardoor er langs schuurt?
Ik heb het bit inmiddels glad geschuurd aan de achterkant en rubberen bitringen er om gedaan (wat naar mijn idee niks helpt). Jammer dat dit zo vlak voor de Abop (die is morgen

) is gebeurt maar ik kan er ook even niks aan veranderen. Na de Abop gaat ze 1 of 2 weken de wei op zodat ze kan bekomen van alle indrukken en de plekjes kunnen genezen. Oja ze loopt niet op een gewone trens dus ik wil toch wel heel graag dit bit houden.
Contessa
-
Marloes
Bericht
door Marloes » ma 23 nov 2009, 18:52
Ik heb het nooit meegemaakt, maar ik kan me best voorstellen dat roestplekjes gaan irriteren. De mond is natuurlijk toch vrij gevoelig.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » ma 23 nov 2009, 19:14
watertrens of bustrens?
anders nog eens goed de maat bekijken?!
dat er geen velletjes telkens tussen komt ofzo?
als het echt schuren is zouden bitringen toch wel moeten helpen?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Wia80
-
Contacteer:
Bericht
door Wia80 » ma 23 nov 2009, 19:40
Het sweet iron bit is aangemeten door de paardentandarts en ik rij er sinds september vorig jaar mee. En nu pas last van plekjes. En het bit komt nu nog steeds tegen de plekjes aan en dat zal ook irriteren. Het is een dubbelgebroken bitje (watertrensje). Ik wist niet dat dit kon gebeuren maar heb die paardentandarts er wel van op de hoogte gebracht dat hij de mensen die hij dit bit aanmeet er wel even voor moet waarschuwen.
Contessa
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » ma 23 nov 2009, 19:48
en het kan niet zo zijn dat doordat de ringen van de trens kunnen draaien dat haar vel ertussen komt?
of dat haar mond nog is verandert en het bit toch niet meer lekker ligt oid?!
tja ik heb altijd goedkope trensjes gehad (meestal dubbel gebroken bustrens) en nooit problemen gehad

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Wia80
-
Contacteer:
Bericht
door Wia80 » ma 23 nov 2009, 20:19
Nee het vel komt er niet tussen, daar ben ik zeker van. Ze krijgt straks rust en tijd om te helen en ik schuur het bit glad aan de achterkant en als t dan nog niet goed is laat ik een nieuw bit aanmeten. Een kennis kwam ook nog met het idee dat het mss een combi is van het bit en de ruiter die de proef gaat rijden, die is namelijk wel strenger en consequenter dan ik en daardoor mss ook meer aan het bit komt. De tijd zal het leren maar voor nu is het rot.
Alleen die proef morgen

Maar voor morgen kan ik er toch niks meer aan veranderen. Ik zou niet kunnen gaan maar het is nog maar 1 keer en de plekjes worden nu niet erger maar zitten wel in de weg. En het lijkt natuurlijk ook erg raar tegen over mensen die morgen komen kijken en de jury.
Contessa