Gister kwam dinnetje van mijn vrouwtje mij plagen. ik moest in die stal op wielen. maar eigenlijk wil ik dat niet. het is zo'n kleine stal, en ik ben Groot, dat gaat toch niet.
maar het rare was, ik mocht op de klep en dan stuurde vrouwtje mij weer terug. en ook zo toen ik er in stond.
vrouwtje wilde eigenlijk wel op pad, maar dinnetje was heel streng. ik moest er weer uit.
en later ook weer in, raar hoor die mensen... op eens durfde ik gewoon achter vrouwtje aan erin te lopen, even wat lekkers eten en als vrouwtje het zei weer eruit. ach het viel best mee. Ook toen ze die stla nog smaller maakte (tussenschot recht gezet) ontdekte ik dat mijn goddelijke lijf er best in past.
nou na ik weet niet hoeveel keer in en uit die stal mocht ik blijven staan en gingen we rijden. maar nu was mijn vrouwtje er niet. ik zag haar niet. ze zal vast wel bezorgd zijn waar ik ben. dus ik heb maar even laten horen dat ik in dat rare stalletje stond hoor. Even goed trappen en bewegen. We zijn naar Kootje gegaan. Dat is de Fjord van dinnetje van baasje. Die staat paar dorpen verder. Erg leuk. Ik kwam wel wat bezweet van de stal af, maar goed het was ook warm en ik vond het toch ook nog wel spannend hoor.
In het bakje ging ik lekker rollen en toen kwam Ome Koot. Hij wilde ook rollen. Ik ging steeds naar hem toe, maar hij wilde eigenlijk niets met mij, raar ding zeg. Uiteindelijk gingen wel lekker knuffelen.
Omdat alles zo spannend was geweest zijn we geen buitenrit gaan maken, maar is vrouwtje zo op mij gaan zitten. ze deed alleen een touwtje om mijn nek

wel raar hoor.

raar mens hoor, maar ik vond het wel leuk. Na dit uitje weer in die kleine stal op wielen. Nu liep ik in een keer achter vrouwtje aan. Snapte nu wat ze wilde van me. Maar erop moest ik erook weer af. Nou ja zeg. ik wilde gewoon weer naar binnen. ik weet nu wel wat de bedoeling is

Groetjes Zoef