Exel (Bowie) in Sevenum

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Exel (Bowie) in Sevenum

Bericht door Ziggy » za 11 jul 2009, 14:25

vanmorgen om 7 uur waren we in de wei en werden aangekeken of we gek waren, nadat ik Exel te pakken had (ja meneer wordt door Vera opgejaagd om zich vooral maar niet te laten vangen 8)7 ) in 1 keer doorgelopen naar de trailer en hij liep erop alsof het dagelijkse kost is ......... braaf peerd :L

Onderweg hebben we niet gemerkt dat we een paard in de trailer hadden staan en bij aankomst was hij nog kurkdroog, dus het was een geslaagde rit, zeker voor een paard wat nog maar 1 keer in een trailer heeft gestaan en dat is ook alweer bijna 3 jaar geleden.

Eenmaal uit de trailer kreeg hij het heel erg druk met kijken en hinnikken, volgens mij is ie morgen schor. Ik ben me gaan melden bij meneer van Bon om hem op te laten nemen in het stamboek, ehhhh ja Clau dan moet je ook je paard meenemen 8)7 Dus Exel gehaald en toen ik langs een aantal dames kwam, hoorde ik zeggen daar komt dat langharige tuig, wist dus gelijk dat het FW-ers waren. Leuk jullie ontmoet te hebben Dorothea en Wies.

En toen kwam het leukste, want ja hij is 4 jaar en hoort dus een naam met een B te hebben. Ik vond zijn originele naam Boulle d'Or nou niet echt je van het en van Bon zei dat ik zelf een naam mocht verzinnen met een B. Is niet echt moeilijk als je David Bowie fan bent, dus vanaf vandaag gaat Exel voor het stamboek door het leven als Bowie. Meneer is nog opgemeten en van Bon hield het op 1.44m, maar zoals Kelly later ook zei kan dat nog wat schelen. Ten eerste stonden we op gras en ten tweede stond meneer niet echt stil.

Toen was het wachten tot we aan de beurt waren, we hebben meneer nog maar eens goed gepoets en het bleek dat hij rustiger was als we hem niet aan de trailer lieten staan (hij dacht dat ie hond was en was een kuil aan het graven bij de trailer). Tijdens onze wandeling kwamen we bij een trailer waar ze bezig waren met blauwe ballen op te pompen, voordat ik het wist had ik de pomp in mijn handen, zodat Claudia zich om kon kleden. Wat volgens mij niet helemaal goed ging, want Zortin was zich ermee aan het bemoeien :D Die blauwe ballen waren ontzettend eng vond Exel...........NOT :n

We hadden besloten dat Paul hem zou voorbrengen en ik er achteraan zou gaan met een zweepje. Pikant detail, ik had geen lange zweep bij me, dus heb de longeerzweep van Paul gebruikt en die is roze........... ach moet kunnen toch? hahaha

En dan sta je klaar om de ring in te gaan, zegt iemand dat je je startnummer aan de verkeerde kant hebt hangen, dus nog gauw even een nieuwe tairap (hoe spel je dat?) gehaald en een schaar en dat ding aan de goede kant gehangen.

Het waren 5 ruinen en wij waren als nummer 4 aan de beurt, kregen nog even instructies hoe te lopen en toen mochten we gaan. Het voorbrengen ging best redelijk voor een paard wat stilstaan niet echt in zijn woordenboek heeft staan. Met wegstappen kreeg ik te horen dat ik even met de zweep moest kletsen, zodat ie doorstapte, wat direct een sprongetje van Exel tot gevolg had.

Weer voor de jury waren ze maar aan het kijken naar zijn benen, dus de moed zonk me echt in me schoenen. Ik hoorde ze iets zeggen over linksvoor, dus ik zei al tegen Paul dat het niet zo goed zou zijn.

Toen de uitslag, 33 punten en een 2e premie. rastype 7, lichaamsbouw gespierdheid 6 (rug-lendenen arm bespierd), beenkwaliteit 7 (schiefeltje RV), korrektheid v.d. gangen 6 (mist kracht en tact), totaal indruk 7.

Eigenlijk vond ik het toen zo slecht niet meer, want die bespiering kan je aan werken en die kracht ook. Het was nu natuurlijk op hele korte termijn dat we hierheen moesten en toevallig heeft ie de laatste 2 weken weinig gelopen. Ik kreeg ook de tip van mijn "buurman" dat ik 'm meer moest voeren en trainen.

Al met al vond ik het toch geslaagd, ik weet nu waar we aan kunnen werken en volgend jaar gaan we kijken hoe we er dan voor staan. Anja vond het ook wel errug leuk dus die heeft besloten dat zij Pjaf dan meeneemt.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Dorothea

Re: Exel (Bowie) in Sevenum

Bericht door Dorothea » za 11 jul 2009, 14:31

Het zag er al prima uit hoor en wat je zelf ook zegt: het was allemaal op korte termijn natuurlijk, dus goed gedaan hoor!!

Dat langharige tuig had je zelf verzonnen, vandaar dat ik dat ook wel durfde te zeggen :D

Leuk je een keer ontmoet te hebben!! En dan volgend jaar natuurlijk weer naar Sevenum toch? Worden we "concurrentie" *o/* O:)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 11 jul 2009, 14:34

Dorothea schreef:Het zag er al prima uit hoor en wat je zelf ook zegt: het was allemaal op korte termijn natuurlijk, dus goed gedaan hoor!!

Dat langharige tuig had je zelf verzonnen, vandaar dat ik dat ook wel durfde te zeggen :D

Leuk je een keer ontmoet te hebben!! En dan volgend jaar natuurlijk weer naar Sevenum toch? Worden we "concurrentie" *o/* O:)
Dankjewel voor het compliment enne dan mogen we tegen Wikke oef dat wordt lastig :)) En idd mijn moeder heeft dat ooit over Exel gezegt en sindsdien zeg ik ook telkens langharig tuig.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

filou

Bericht door filou » za 11 jul 2009, 15:00

Had het stiekem allemaal al gehoord ;) maar gelijk pc aan gezet en lezen of er al iets stond.
Wel raar dat Exel nu Bowie heet maar ja je moet wat hihi,uiteraard blijft het gewoon Exel voor hier hoor.
Hey maar zijn toch perfecte punten en dat voor een eerste keer,toppie hoor
En dat in zeer korte tijd wat wil je nog meer.
Nu trainen voor volgend jaar en je weet nu hoe het moet.
Maar wat lees en hoorde ik nou meer voeren?
Vindt hem al zo mooi rond buikje hebben
In ieder geval een zeer geslaagde dag voor allemaal
Save a Horse,Ride a Cowboy

Filou x Salento= Kai
Susanne

Bericht door Susanne » za 11 jul 2009, 15:18

Fijn dat het redelijk goed gegaan is!

Ik was vergeten dat het vandaag was, anders was ik wel even komen kijken...
sparky10

Bericht door sparky10 » za 11 jul 2009, 15:47

hee muts *o/*

zo dat heb je weer mooi achter de rug haha
ik wou je nog een sms sturen maar nooit weer aan gedacht .
en indd dat meten op de van bonn manier kan nog wel eens een best verschil opleveren haha ,
maar zoals een fjorden mens altijd zegt , hij is 1,44 op de van bonn manierr ghhege

maar toch een 2e premie op korte termijn netjes meis !

volgend jaar weer hoor hahah je weet nu hoe het gaat .
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Keandra

Bericht door Keandra » za 11 jul 2009, 18:39

hee dat ging niet slecht, toch mooi zo voor de eerste keer presenteren

voor ons wordt de vuurdoop 5 september in Grimbergen (België) dat gaat heel wat minder geven
Wiesje

Bericht door Wiesje » za 11 jul 2009, 18:57

Exel is een knappe jongen!!
Jullie hebben het goed gedaan hoor! Als je alles zo kort van te voren weet is er ook weinig meer voor te bereiden he! Volgend jaar gewoon weer meedoen, is altijd gezellig :)
Mir

Bericht door Mir » za 11 jul 2009, 19:41

2 puntjes erbij en Bowie ( :D ) is binnen! Leuk joh zo je eerste keuring!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 11 jul 2009, 21:11

thnx voor jullie leuke reacties, ik ben stiekem toch wel trots op ons hoor :D

Viv

Bericht door Viv » zo 12 jul 2009, 05:53

Heeej wat goed joh!! En die 2 puntjes heb je er volgend jaar zo bij nu je weet waar je aan moet werken.
En vind Bowie helemaal bij hem passen (en stiekumleuker dan Exel).

Pictures plies!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 12 jul 2009, 07:13

Ben zelf ook wel een beetje Bowie fan dus de naam is helemaal toppie!!!! Ik had trouwens altijd al het idee omdat jou FWnaam Ziggy is van ziggy Stardust. Klopt dat? Een van mijn favouriete nummers.
Knap van je dat je hem op zo'n korte termijn kon voorbrengen. Ik zou 7 kleuren str.... schei......!!! (oei niet netjes). Op naar de volgende keer.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 12 jul 2009, 07:53

Gefeliciteerd met het resultaat!
En nu heb je vast de smaak te pakken om volgend jaar voor de 1e premie te gaan.
Vera

Bericht door Vera » zo 12 jul 2009, 09:30

ik vind bowie ook wel leuker klinken, maar je bent nu zo aan exel gewend dat dat wel niet meer zal veranderen.

Had ie nu evenveel punten als Dora?

Ach ze zijn nog jong er kan nog van alles veranderen
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 12 jul 2009, 10:05

Gefeliciteerd met je nu echte (hulp)stamboekfjord. Ben wel benieuwd welk levensnr. hij nu gekregen heeft, 2005....
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 jul 2009, 10:19

@Viv: we waren er al mee bezig, maar door omstandigheden heb ik 'm de laatste 2 weken weinig gereden of iets met hem gedaan. Ik ga 'm nu ook wat intensiever longeren, zodat ie zijn rugspieren beter gaat gebruiken en we hebben les, dus dat gaat (hopenlijk) helemaal goed komen

@Janneke: jij hebt het helemaal goed, het komt idd van Ziggy Stardust, ik heb hier ook 2 katten rondlopen met Bowie namen: Ziggy en Zowie :D

@Nathalie: ik heb zeker de smaak te pakken, ik was bloed nerveus (kan je op de foto's zien, ik lach op geen enkele foto geloof ik := ), maar ik vond het leuk om te doen en idd we gaan uiteraard volgend jaar voor de 1e premie

@Sandrien: nou die naam Exel kwam eigenlijk bij Jos vandaan, die vond het zo'n leuke naam van die Fries die we hadden gehad. En de originele naam van Exel vonden we gewoon 3 keer niks en ach ik zou toch nooooit naar een keuring gaan O:) Maar goed we zijn idd allemaal aan de naam Exel gewend (hij zelf ook uiteraard) en ehhhhh om mijn tattoo nou te laten veranderen :n

@Anita: ik zal je het nummer doorgeven als ik het paspoort binnen heb

roos

Bericht door roos » zo 12 jul 2009, 11:21

Toch best netjes je punten. En Bowie is een leuke naam :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 jul 2009, 12:00

roos schreef:Toch best netjes je punten. En Bowie is een leuke naam :D
ja ik had van te voren al tegen Jos gezegt dat als van Bon een naam wilde met een B dat het Bowie zou worden :D

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 12 jul 2009, 14:38

Viv schreef:Heeej wat goed joh!! En die 2 puntjes heb je er volgend jaar zo bij nu je weet waar je aan moet werken.
En vind Bowie helemaal bij hem passen (en stiekumleuker dan Exel).

Pictures plies!!
Vind ik eigenlijk ook O:) Harstikke goed gedaan toch. Volgend jaar kom je terug en heb je meer tijd om voor te bereiden en haal je die 35 punten met gemak.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 jul 2009, 15:29

daar gaan we wel vanuit hoor Wendy, vanmiddag heb ik 'm maar eens aan de longe gezet :D

Plaats reactie