Sinds de paarden verhuisd zijn heb ik het probleem dat ik niet meer als 20 kleine pakjes hooi kan opslaan. Om te voorkomen dat ik iedere keer een auto en aanhanger moet lenen ben ik op zoek naar alternatieven.
Grote baal kuilgras (=voordroog) werkt niet omdat deze veel te snel bederft. Kleine baaltjes kuil hebben ze nergens. Nu was ik een een winkel en die rade me hippo fourage aan. Dus ik een pak van 25 kg gekocht en ik moet zeggen dat het super spul is! En omdat dit mooi vacuüm verpakt zit zou ik er veel meer van kunnen opslaan (het is kleiner en er zit meer in dan een pakje hooi). Het heeft alleen 1 nadeel: in die winkel kost het 9 euro per pakje... (het is omgerekend dus 2x zo duur als gewoon hooi). Nu krijg je het in België bij de leverancier voor 6,70 per pakje, dus het kan goedkoper.
Omdat Ieper een beetje ver weg is zou ik graag willen weten of het ergens in Limburg / Brabant goedkoper te krijgen is dan 9 euro...
Hippo Fourage
Hippo Fourage
Laatst gewijzigd door Susanne op wo 01 jul 2009, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hippo Fourage
Je kunt ook gewoon hooi maken en dat vervolgens laten sealen.
Dan maak je dus wel gewoon van die grote pakken net als voordroog.
Heb je dus gewoon hooi, bederft niet snel en je kunt het gewoon buiten opslaan.
Dan maak je dus wel gewoon van die grote pakken net als voordroog.
Heb je dus gewoon hooi, bederft niet snel en je kunt het gewoon buiten opslaan.
Zo doe ik het ook. Heb het laten sealen en buiten liggen. Maar het is wel gewoon hooi dus bederft verder niet.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Hee wat leuk om weer eens van je te lezen.
Ik ken iemand die pakken kuil gebruikt voor zijn 2 paarden en dan steeds 1 pak openmaakt en helemaal uitspreid zodat het verder door kan drogen als hooi. Misschien dat dat een optie is?
Alles verder goed met Trees en Durkemans? Ben zo benieuwd hoe hij er intussen uitziet.
Ik ken iemand die pakken kuil gebruikt voor zijn 2 paarden en dan steeds 1 pak openmaakt en helemaal uitspreid zodat het verder door kan drogen als hooi. Misschien dat dat een optie is?
Alles verder goed met Trees en Durkemans? Ben zo benieuwd hoe hij er intussen uitziet.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !