Ja, ik heb mij dus opgegeven voor de paardrijdvierdaagse in Dwingeloo van 15 tot en met 19 juli. Maar stel dat Nisko nou drachtig is? De vierdaagse is een beste inspanning, het is de eertse 3 dagen 25-30 km en de laatste dag ongeveer 20 km.
Verder gaan we elke dag met de trailer heen en weer. Dat is zeker wel 45 min heen en dus ook weer terug. En vorig jaar was Nisko dermate opgewonden/vond ze het dermate spannend (beetje lastig onderscheid maken) dat ze er trillerig opging en trillerig afkwam. Nog voor we dan gingen beginnen aan de 4-daagse etappe rijden. Rijden ging overigens wel goed en Nis liep prima.
Maar is het nu verstandig om dit te gaan doen stel dat ze drachtig is. Plus dat we een kleine trainingsdip hebben gehad ivm overlijden van mijn oma en ze is een weekje bij de hengst geweest. Uiteindelijk kun je natuurlijk gewoon zo rustig rijden als je zelf wil, maar goed. Iemand die hier meer van weet, (in)spanning en dracht?
Paardrijvierdaagse met drachtige merrie?
Paardrijvierdaagse met drachtige merrie?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Paardrijvierdaagse met drachtige merrie?
Opzich moet het voor de dracht geen hele grote impact hebben. (hoeveel weken zit ze dan, als ze drachtig is?? voorbij die hele cruciale eerste weken toch?)
Sas is destijds beleerd onder het zadel en voor de kar in de eerste maanden van haar dracht (wisten we toen nog niet zeker) en ook is zij nog behoorlijk verkouden geweest in het begin....vrucht kon uiteindelijk dus wel behoorlijk wat hebben.
Als ze het qua conditie wel zou kunnen volhouden dan zou ik me er niet door laten weerhouden. Wordt het qua conditie een afvalrace, dan zou ik er nog even over nadenken.
Sas is destijds beleerd onder het zadel en voor de kar in de eerste maanden van haar dracht (wisten we toen nog niet zeker) en ook is zij nog behoorlijk verkouden geweest in het begin....vrucht kon uiteindelijk dus wel behoorlijk wat hebben.
Als ze het qua conditie wel zou kunnen volhouden dan zou ik me er niet door laten weerhouden. Wordt het qua conditie een afvalrace, dan zou ik er nog even over nadenken.
Geluk is de vrucht van intens werk
ik weet van mezelf dat ik de eerste periode van de zwangerschap beide keren behoorlijk moe was. Weet niet of dat ook voor paarden geld, maar zou het wel in mn achterhoofd houden, als ik voor deze keuze zou staan. Stoppen kan altijd nog wanneer je in dwingeloo bent natuurlijk
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nisko zou dan een kleine 6 weken drachtig zijn als de 4-daagse start. Vooropgesteld dat het nu dan in 1 keer gelukt is heBella schreef:Opzich moet het voor de dracht geen hele grote impact hebben. (hoeveel weken zit ze dan, als ze drachtig is?? voorbij die hele cruciale eerste weken toch?)

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Op 6 weken zou ik me ook niet zo heel druk meer maken. Daarvoor vind ik het nog wel een beetje spannend. Maar mijn merries hebben vroeger drachtig en wel ook nog heel hard gewerkt zonder problemen.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !