Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » di 09 jun 2009, 06:27
Hoi,
Ik ben er vroeg bij ze is nog niet eens een jaar oud

maar ik heb het er wel eens over met mn vriendin wat het nou zou kosten om je paard te laten beleren, en waar dat allemaal kan.
Wie heeft er goeie ervaringen en waar. Het is helemaal niet de bedoeling om eerder te beginnen als dat dat paardjes drie zijn hoor!!! Maar ik vroeg mij af hoeveel we in een potje moeten gaan doen per maand
Wij zouden het helemaal geweldig vinden om ze in de toekomst 2span te hebben. Maar als ze voorlopig eerst maar in hun eentje voor de kar staan is dat ook prima haha...
Maar wat kost het gemiddeld om je paard te laten beleren en bij wie laten jullie dat het liefst doen? Wij hebben bedacht dat we ze graag bij Bart zouden brengen, maar het is voor ons wel een onwijs stuk rijden zeker met een trailer...
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
roos
Bericht
door roos » di 09 jun 2009, 08:27
ZOu ik ook graag willen weten.Ekdal hoeft niet persee voor de wagen, maar gewoon beleren onder het zadel..
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » di 09 jun 2009, 09:13
Ik heb Beer gekocht in Balloo bij Jan en José en ik kon hem ook beleerd kopen..dat doet een dame dan daar..ik wilde het graag zelf doen maar je kunt het daar dus laten doen. Diegene (Pernille) heeft toevallig een advertentie gezet bij 'Verkoopplein' zag ik...daar staat meer informatie in...wel ook een eind rijden voor jullie maar het is wel ontzettend mooi daar en ik durf wel te zeggen dat dat mensen met hart voor hun paard zijn!
Succes!
-
janna
-
Contacteer:
Bericht
door janna » di 09 jun 2009, 09:19
Voor kosten ivm beleren voor de kar en eventueel onder het zadel hier in Wanneperveen zou je Bart even moeten mailen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Fran
Bericht
door Fran » di 09 jun 2009, 10:06
Bij onze 'buren' Stal 't Hooiland is het 560 euro per maand (staat op hun website). Na een maand (verschilt per paard) zit er een goed rem op, en kan je met je paard, stappen,draven en galopperen (links en rechtsom).
www.stal-t-hooiland.nl
Het is daar beetje chique boel, en denk ook niet dat het wat voor jullie is maar dan heb je een beetje een prijs idee.
-
Kelly
Bericht
door Kelly » di 09 jun 2009, 11:01
Die prijzen liggen echt heel verschillend...
Je bent so wie so al de stalling kwijt waar het dier moet komen te staan en dan ligt het echt aan degene die het doet.
Is het een professionele stal, doen ze het hobbymatig, hoe groot is de staat van dienst?
Maar rond de 400 per maand incl stal zit je al snel.
Tenzij ze ergens 24-7 op de wei kunnen natuuurlijk.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » di 09 jun 2009, 19:32
Pff een duur grapje dus nog... Ik had werkelijk geen idee wat het ging kosten vandaar mijn vraag! Ik vind het te riscant om dit in de toekomst zelf te gaan doen. En je kan niet vroeg genoeg beginnen met het voorbereiden en sparen hihi
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Esther
Bericht
door Esther » di 09 jun 2009, 19:34
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid!!
Vind het heel verstandig hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » wo 10 jun 2009, 10:42
Heb je het topic van Pernille al gelezen bij verkoopplein. Misschien even een PB-tje aan wagen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » wo 10 jun 2009, 15:23
Ja die heb ik ondertussen gelezen. Het gaat nu niet om preciese prijzen het duurt nog 2 á 3 jaar dus nu al mailen heeft geen zin

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » wo 10 jun 2009, 16:46
Bij ons op stal betaal je 300 euro per maand voor beleren. Je paard wordt dan aan de hand voorbereid op het werk onder het zadel en je wordt actief betrokken bij het zadelmak maken. Je krijgt ook begeleiding en leert geleidelijk aan zelf over te nemen. Hiernaast betaal je dan wel nog de pensionkosten. De meeste paarden staan hier zo'n 3 tot 5 maanden, waarna ze echt wel vergevorderd naar huis gaan (door het werk aan de hand krijgen ze een hele goeie balans, wat het proces meestal vlot laat verlopen).
Het is inderdaad vrij duur, maar beleren vraagt nu eenmaal tijd. Die mensen zijn elke dag met je paard bezig. Je hebt nu wel ver op voorhand een idee van waar je aan toe bent, dus je kan misschien alvast wat opzij zetten?
-
Ilona
Bericht
door Ilona » wo 10 jun 2009, 17:56
Je kunt misschien eens op deze site kijken:
http://www.woltershof.nl
Staan geen prijzen bij, maar volgens mij is ze erg goed in beleren (ik krijg menles van haar).
Misschien ga ik Castor ook daar naartoe brengen om hem voor de kar te beleren. Maar dat wordt dan volgend jaar pas ofzo.
De prijs die zij rekent weet ik niet, ligt ook een beetje aan wat het paard al kan en hoe lang ze er werk mee heeft geloof ik.
Het is in ieder geval iets meer in de buurt dan Bart..

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » do 11 jun 2009, 09:21
Mmh als ik dit allemaal zo lees zijn we hier nog best goedkoop met het beleren voor de kar en onder het zadel.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Orion1996
Bericht
door Orion1996 » zo 14 jun 2009, 10:02
Bella schreef:Mmh als ik dit allemaal zo lees zijn we hier nog best goedkoop met het beleren voor de kar en onder het zadel.
Dat zijn jullie ook. Hier in de buurt betaal je 750 euro voor 1 maand kar beleren en denken ze je paard toch minimaal 2 maanden te moeten hebben

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar)
JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » zo 14 jun 2009, 10:15
Ik vind het vrij prijzig allemaal. Bart waar ik toch wel het meeste naar toe trok ook voor ik de prijzen wist is het beste te betalen voor ons. Maar goed voor als nog duurt het toch nog 2 tot 3 jaar dus we hebben de tijd...
En het gaat overigens om het beleren voor de kar niet zadelmak maken dat gaan we zelf proberen
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog