In principe kan ene fjord die verder niks doet, voldoende aan goed ruwvoer (liefst hooi).
Maar vaak merk je aan het paard mocht hij toch extra bouwstoffen nodig hebben.
Mocht je meer doen met het paard moet je gewoon bekijken hoe ze het doet, en vol houdt.
Je merkt vanzelf als je meer gaat doen en ze toch iets te kort komt, dan kun eventueel een brokje bijvoeren voor dat je wat met hem/haar doet.
(of als je bijna dagelijks wat doet, dagelijks een hoeveelheid bijvoeren)
sweetwendy schreef:Ik geef haar dan wel elke keer als ik daar kom haar vitamintjes, zoals wortels of appels.
Hier zitten wel veel suikers in, ik zou eerder dan een vitamine korrel of van die Pavo koek geven, daar zitten de nodige vitamines in. In de appel en/of wortel zitten ze niet in de juiste/dagelijkse hoeveelheden.
Ik heb Rian in de zomerperiode ook een tijd pavo koeken gevoerd, en ik reed daarnaast recreatief (gemiddeld een 45/50minuten) per keer, en toen had ze aan een koek en gras echt te weinig. Maar dat merk je dus vanzelf.
Een mineralen liksteen is altijd handig, daar pakken ze zelf van als het nodig hebben.
En de beschikking over voldoende vers water is natuurlijk ook van belang, vooral in de winter drinken ze meer water per dag dan gemiddeld in de zomer (muv extreem warme dagen).