De zadelpasser

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Keandra

De zadelpasser

Bericht door Keandra » ma 13 apr 2009, 19:19

vanmorgen is de zadelpasser geweest want ons Githa mocht nu toch eindelijk een eigen nieuw passend zadeltje krijgen.

Wij hadden vorige week een afspraak gemaakt bij een ruiterwinkel die onlangs opende, die wilden ook op paasmaandag komen, vond dit al goede service.
Dus deze morgen kwamen ze op stal, goed op tijd, ook al super +:)+ , Githa was ondertussen een beetje gelongeerd zodat ze niet te hyper zou staan.

De mevrouw had 2 zadeltjes mee, hetgeen we in geïnterresseerd waren en aangepast aan beschrijvin van ponybeest, aangezien ze nog maar juist gestart zijn heeft ze nog geen 30 verschillende zadels in de winkel hangen en had al gezegd dat ze geen synthetische zadels en zadels met aanpasbare boom zoals Wintec, Bates en Harry's horse mocht thuis laten, schoot er automatisch niet veel meer van over.

Toen we het eerste zadeltje op legden zagen we direct dat het als gegoten lag, die vrouw had dus een zadel mee voor paarden met bijna geen schoft, en we hadden gezegd dat githa geen brede fjord was, dus had ze een gok gewaagd en een zadeltje laten komen met een boommaat 32. Dat zat als gegoten. Het 2e zadeltje was een spring zadel met een boommaat 34, dat lag veel te ruim. Dus terug het eerste, het veelzijdigzadeltje. nu het aansingelen, nu hebben we een singel, een 90 of een 100 cm, maar dat was zeker 20 cm te kort, en dat hadden we niet verwacht, dus aan iemand op stal een singel gevraagd van 125cm, die is courant op stal, was die eigenlijk maar niptekes 8)7 , maar goed deze dan gebruikt en mijn vriend Leslie erop. Maar ja man zijnde, gaf hij niet veel degelijke info, van het slag, dat zit goed of ehm gemakkelijk of zo, we kregen gewoon geen commentaar of enkel een ja op onze vragen over het zadel.
Nu heeft hij het probleem dat hij niet deftig kan blijven plakken in ons oude zadeltje in de galop, toen hij een galopje probeerde met het nieuwe zadel dan kwam hij zelfs geen cm er meer uit, we stonden alletwee (ik en onze instructrice, die wouden we erbij omdat ze ook goede punten kon hebben over het zadel) met onze mond wagenwijd open. :roll: Dus gingen het zadel op ee nandere manier testen, aangezien Leslie graag eens een sprongetje neemt, een sprongske gezet, uiteindelijk is hij over 90cm enkele sprong gegaan :o , persoonlijk record van ponybeest en baasje,hehe, iedereen stond erbij en keek ernaar, die mevrouw van die winkel had toen zo iets van 'ok nu mag men dochter ook een fjord, wist niet dat die toch zo goed konden zijn'. Dan ben ik er even opgekropen := , en zadeltje getest, dit lag super, heel zachte zitting, echt een plezier om mee te rijden, denk dat ik nu mss toch terug meer met Githa ga rijden. dan is de instructrice ook er opgestapt om te testen en we hebben het dan alledrie goedgekeurd (zij moest er ook op omdat ze met dat zadel de zadelproef gaat afleggen) .

morgen gaan we erom, mss dat we dan nog even gaan rijden, we gaan om het zadeltje, om een nieuwe singel en we krijgen er nog een bontje voor onder het zadel erbij gratis ook :)ddd

dus morgen gaan we foto's trekken en mss dan een foto'tje plaatsen hier

het zadel dat we gekocht hebben is dit:
het combinada zadel van Horze, het is gemaakt in dezelfde zadelmakerij als de Kieffer zadels, juist betalen we de Kieffer naam er niet bij :D
Op de site van Horze kun je het vinden, maar het ziet er veel beter uit in het echt dan op foto

groetjes
Machteld&Falco

Re: De zadelpasser

Bericht door Machteld&Falco » di 14 apr 2009, 07:59

ik ken het merk niet, maar gefeliciteerd met je aankoop! :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Plaats reactie