Nou mij is dat gisteren ook weer eens overkomen.
Ontbijtje om 8 uur, nog niets aan de hand, vertrek om 9 uur, nog niets aan de hand.
Het leek een zonnige dag te worden en zo'n 10 graden.
Dus tuffen we langs vele hectometer paaltjes.
Uiteindelijk bestemming bereikt, aldaar wat gesnackt en best lang moeten wachten.
We zouden wat leuks gaan doen, dus ik dacht hmm, lekker relaxen.
Uiteindelijk heb ik nog op iemand zijn tenen gestaan, die daar niet echt gelukkig van werd en na mijn actie
op 1 voet rondhupste en wat inwendig liep te vloeken. Ik zag het probleem niet zo, ik draag per slot van rekening geen naaldhakken of zo

Goed toen dacht ik aan een ontspannen wandeling te gaan beginnen.
FOUT!!! ik ben belazerd, beduveld, bedrogen, voor de gek gehouden gewoon ronduit genept!
Op dat moment voelde ik echter nog geen nattigheid. (Het was namelijk ondertussen wel bewolkt, maar toch ook echt droog)
Dus ik begin in een stevig tempo, waarbij het commentaar van een groter iemand volgt, zo van: zo, dat is een stevig tempo, zo hard kan ik nog niet eens.
Onder het motto hoe steviger je doorloopt hoe sneller je vermoedelijk aan je avond eten zit, liep ik lekker door.
Ergens onderweg kwamen we Viv tegen, nou toen voelde ik letterlijk nattigheid!
Geeft ze water door aan mijn gezelschap en voor ik het doorheb, kieperd die de hele colafles met water over mijn nek heen, lekker hoor!

Vervolgens in stevig tempo achter mijn grote vriend aan, al gillend, want die verdween langzaam uit het zicht.
Uiteindelijk dacht ik dat we er waren, maar nee, weer enkele liters water in mijn nek. 3 minuten rust en ja, de wandeling ging door.
Ondertussen vond ik het minder grappig worden en voelde ik me steeds meer in het ootje genomen.
Na 26 km kreeg ik nogmaals de laag van voren (? hier klopt iets niet) in de vorm van een koude douche. bah!
Wat bleek achteraf? Het was helemaal geen blije buitenrit, het was stiekum een endurance wedstrijd

Heb me dus letterlijk 26 km uit de naad gelopen, met als dank af en toe een plens koud water over je lijf.
Wat overigens wel leuk was, was het feit dat achter de trailer emmertjes eten werden geplaatst,
1 met brok, 1 met muesli, 1 met slobber wortels en appels en 1 met water, dat was toch wel luxe,
maar om mijn protest duidelijk te maken at ik natuurlijk vooral gras!
Resultaat, volgens de groom (super leen groom! Viv, van Cadiz), mijn baasje en omstanders, niet verkeerd voor een beginner.
voorkeuring hf 36/min (ik sliep nog) P/A onderweg 44 /min na 2 minuten (stom! ze hadden me direct aan moeten bieden!) en bij finisch direct aangeboden hf 52/min.
Nakeuring 40 /min. Schijnt dat ik het met 11.624 km/u ook nog niet het langzaamst was.
Baas blij en wil nog een keer