jeetje wat is dat hard werken !
jeetje wat is dat hard werken !
Vandaag les gehad van stalbaas monique schurer, ze rijd zelf ZZ zwaar en geeft elke dag veel les , vandaag was de beurt aan sparky en mij.
Ik merkte dat hij zo hard loopt en dan ook enorm onder mij uit .
Totaal niet op de hoefslag enz .
Dus eerst losrijden en huppa meteen recht houden , en dan moeten dus de benen er bij , en dat is ,moeilijk voor mij , maar goed toch gedaan .
En na een tijdje vechten liep meneer recht op de hoefslag , welliswaar met hulp van de zweep zodra hij niet op been reageerde.
Toen begon de tandarts in de andere stal te boren enz , en ja daar ging die stoof ervoor bij , Weer overnieuw terug pakken en recht rijden , iedere keer tot die er uiteindelijk rustig langs ging .
Maar dat was hard werken .
Daarna stilstaan , en rustig voorwaarts wegstappen , nou dat klinkt makkelijk dan gedaan .
Ik heb de laatste dagen achterwaarts en zijwaarts geoefend , maar gaf daar dan ook de hulpen voor , en met voorwaarts stappen gewoon been eraan leggen en naar voren , maar nee spark ging in een race tempo achterwaarts , bij correctie ging meneer zijwaarts lopen .
Weer op de midden lijn gezet en weer hetzelfde grapje , hij kwam omhoog via de voor en achterkant , uiteindelijk ging monique met de longeerzweep erachter staan en ik been eraan en wou voorwaarts weer nar achter en monique klapte een keer met de zweep en in een noodtempo naar voren .
Dit wouden we rustig dus weer stilstaan en ja hoor netjes naar voren .
Maar dat de meest simpele dingen zo enorm moeilijk zijn en energie vergen , dat viel me even vies tegen .
Spak zweete zodat de druppels eraf drupte , nou bij mij zat ook het zweet overal .
Maar heb er een goed gevoel over .
Door dat hij zo enorm eigenwijs en sterk is , en er enkelt dressuur paarden staan was die voor monique ook nieuw , en ze zei aan het einde van de les , hier heb je zoveel doorzettingsvermorgen voor nodig , als het de mijne was geweest had ik hem al 10 keer afgeschoten hihi oepsie ....
maar soms moest ze ook wel lachen om zijn koppigheid .
Ik heb weer veel geleerd , en we gaan er verder mee oefenen , en dan over een tijdje als we groen licht krijgen de wedstrijden in.
Ik merkte dat hij zo hard loopt en dan ook enorm onder mij uit .
Totaal niet op de hoefslag enz .
Dus eerst losrijden en huppa meteen recht houden , en dan moeten dus de benen er bij , en dat is ,moeilijk voor mij , maar goed toch gedaan .
En na een tijdje vechten liep meneer recht op de hoefslag , welliswaar met hulp van de zweep zodra hij niet op been reageerde.
Toen begon de tandarts in de andere stal te boren enz , en ja daar ging die stoof ervoor bij , Weer overnieuw terug pakken en recht rijden , iedere keer tot die er uiteindelijk rustig langs ging .
Maar dat was hard werken .
Daarna stilstaan , en rustig voorwaarts wegstappen , nou dat klinkt makkelijk dan gedaan .
Ik heb de laatste dagen achterwaarts en zijwaarts geoefend , maar gaf daar dan ook de hulpen voor , en met voorwaarts stappen gewoon been eraan leggen en naar voren , maar nee spark ging in een race tempo achterwaarts , bij correctie ging meneer zijwaarts lopen .
Weer op de midden lijn gezet en weer hetzelfde grapje , hij kwam omhoog via de voor en achterkant , uiteindelijk ging monique met de longeerzweep erachter staan en ik been eraan en wou voorwaarts weer nar achter en monique klapte een keer met de zweep en in een noodtempo naar voren .
Dit wouden we rustig dus weer stilstaan en ja hoor netjes naar voren .
Maar dat de meest simpele dingen zo enorm moeilijk zijn en energie vergen , dat viel me even vies tegen .
Spak zweete zodat de druppels eraf drupte , nou bij mij zat ook het zweet overal .
Maar heb er een goed gevoel over .
Door dat hij zo enorm eigenwijs en sterk is , en er enkelt dressuur paarden staan was die voor monique ook nieuw , en ze zei aan het einde van de les , hier heb je zoveel doorzettingsvermorgen voor nodig , als het de mijne was geweest had ik hem al 10 keer afgeschoten hihi oepsie ....
maar soms moest ze ook wel lachen om zijn koppigheid .
Ik heb weer veel geleerd , en we gaan er verder mee oefenen , en dan over een tijdje als we groen licht krijgen de wedstrijden in.
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
- Machteld&Falco
Re: jeetje wat is dat hard werken !
hihi, denk dat sparky na dit avontuur wel doorheeft dat hij naar jou moet luisteren
Koppig ding!

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
whah nou ik denk dat dat nog eventjes zal gaan duren , ik ben altijd veel te lief voor hem geweest , en ja daar moeten we beide erg aan wennen;)
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
- Machteld&Falco
De toon is in ieder geval al gezetsparky10 schreef:whah nou ik denk dat dat nog eventjes zal gaan duren , ik ben altijd veel te lief voor hem geweest , en ja daar moeten we beide erg aan wennen;)

Wanneer hoop je te kunnen starten? Of laat je dat komen wanneer het komt?
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
hihi Spark gaat in de heropvoeding hahaha
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

starten laat ik komen wanneer het komt eigenlijk , er worden onderlinge bij ons op stal gehouden dus daar eerst maar mee beginnen .
Claudia hahah ja ik ga me best doen ....nu hopen dat spark mee werkt
Claudia hahah ja ik ga me best doen ....nu hopen dat spark mee werkt

oei,spark op bootcamp! 

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
haha ja wij beide .....is nodig hahahWikke schreef:oei,spark op bootcamp!
- rocky&moby
ja dat moet je niet verkeerd opvatten maar wat ik toen merkte tijdens onze logeerpartij, je bent veel te goed en lief voor hem !
Hij mag best een beetje voor jou aan de bak 23 uur per dag lekker zelf ze eigen ding doen en 1 uur voor jou joyce! je bent altijd goed voor hem en, hij wil jou vast ook veel rijplezier geven. moet ie even door deze stap heen.. Zijn plezier komt ook straks vast wel goed

Hij mag best een beetje voor jou aan de bak 23 uur per dag lekker zelf ze eigen ding doen en 1 uur voor jou joyce! je bent altijd goed voor hem en, hij wil jou vast ook veel rijplezier geven. moet ie even door deze stap heen.. Zijn plezier komt ook straks vast wel goed

- Machteld&Falco
mwahaha, na Billy's bootcamp nu ook Sparky's bootcamp. Heb nu al medelijden met em hoor...Wikke schreef:oei,spark op bootcamp!

he machteld ,
ja dat is wat iedereen zegt , en uiteindelijk heb ik het zelf ook ingezien ,
hij staat vaak genoeg buiten en heeft veel tijd voor hem zelf , en als ik eens wat wil dan gaat die ook zijn eigen gang , en ik liet hem .
Vandaag weer de les geoefend en het ging super ! beter dan gister hihi
We komen we wel duurt alleen 12 jaar haha
ja dat is wat iedereen zegt , en uiteindelijk heb ik het zelf ook ingezien ,
hij staat vaak genoeg buiten en heeft veel tijd voor hem zelf , en als ik eens wat wil dan gaat die ook zijn eigen gang , en ik liet hem .
Vandaag weer de les geoefend en het ging super ! beter dan gister hihi
We komen we wel duurt alleen 12 jaar haha