We gaan weer rijden!

Na anderhalf jaar aanknoeien (stage, dracht, te vet door de miskraam en vervolgens bekkenproblemen) is gisteren Esther van Greendistance geweest voor het aanmeten van een Massimo zadel.
Ik had het meeste idee in de Son en de Trail. Omdat dressuurzadels door het rechte zweetblad vaak beter liggen heb ik die ook niet helemaal uitgesloten.
Esther was hier keurig op de afgesproken tijd (fijn! Meestal zijn zadelmakers/hoefsmeden etc. niet zo op de klok) en het weer werkte ook nog mee. Lekker droog geweest de hele middag.
De Son viel bij voorbaat al af. Nina heeft brede schouders en de Son zou daar teveel op komen te liggen doordat deze aan de voorkant natuurlijk vrij rond is.
We zijn begonnen met de Trail. Die zat super, Nina liep er goed mee weg en het leek ook goed te liggen.
Vervolgens de Dressuur II geprobeerd. Voor ons was dat de slechtste combinatie. Ik werd er in naar voren gedrukt en maakte op die manier mijn rug veel te hol.
Door naar de Dressuur I. Die had een meer open zit en daar zat ik ook beter op.
Daarna hebben we nogmaals de Trail geprobeerd en dat voelde opnieuw super aan, als de trui die het fijnste zit. Die is het voor ons dus ook geworden.
Ook Nina leeft op grote maat, boommaat 38.
Wat voelde het ook weer goed om weer eens met een zadel op Nina te rijden. We hebben van dat beetje hobbelen toch allebei weer genoten!