Zefira @ les

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Hedwig

Zefira @ les

Bericht door Hedwig » zo 21 dec 2008, 18:24

Vandaag had ik weer les, dus ik had gevraagd aan mijn vader om wat foto's te maken. Al was ik niet op mijn best dankzij een allergie aanval.

Zefira is een 3 jarige merrie en een kruising tussen een appaloosa en een fries x tuiger. Ze is in mei beleerd, maar heeft daarna 2 maanden op rust gestaan. Nu wordt ze 1 keer per week gereden en 1 keer gelongeerd.
We zijn vooral bezig met naar voren rijden, betere beheersing van de gangen en nageven. Ik heb alleen foto's van het begin en het einde. In het begin was ze behoorlijk gespannen, want er liepen kinderen rond de bak, stonden paarden naast de bak en de hond was achter het konijn aan het jagen :+
Mijn houding is verre van goed, maar ben er momenteel nog niet heel erg mee bezig.
Nouja hier zijn de foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3e keer galop onder het zadel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 21 dec 2008, 18:48

Leuk diertje. Probeer je hand af en toe wat meer te ontspannen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 22 dec 2008, 07:58

het lijkt zo vanaf de foto dat ze erg ove de schouder valt (door de bochten valt)... klopt dit?
zo ja dan zou ik eerst eens beginnen met rechtrichten voordat je gaat galloperen....
wel een leuk beestej om te zien :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Olysa&Akon
Contacteer:

Bericht door Olysa&Akon » ma 22 dec 2008, 10:18

Alles op z'n tijd. Ik zou ook moeite hebben met die paarden die met hun hoofd over de bakrand hangen. Als je zelf wat gespannen bent gewoon gaan neuriën. Het werkt echt. Ik krijg dan altijd de slappe lach en dan gaat alles ineens makkelijker.
Gewoon lekker doorgaan en vooral rijles nemen.
Groet,
Mirelle van de fjorden Olysa & Akon
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Hedwig

Bericht door Hedwig » ma 22 dec 2008, 12:48

Orion1996 schreef:Leuk diertje. Probeer je hand af en toe wat meer te ontspannen.
Daar ben ik heel veel mee bezig, maar ben vaak net te laat met ontspannen.

Cindy, dit waren de eerste 5 minuten. Tijdens het longeren heeft ze op d'r donder gekregen en daarna ging ik er meteen los op. Door de kinderen, de paarden en de hond was ze behoorlijk gespannen en voorwaarts. Maar ze valt inderdaad soms over de schouder, maar ze is makkelijk te corrigeren met buiten teugel en buiten been.
Galop doen we 2 rondjes op beide handen, dus dat is maar een klein gedeelte van de training.

Mirelle, hihihi ik zal je tip uitproberen :)) Blijf gewoon lekker door rijden onder begeleiding :)
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Plaats reactie