Gister met Niz naar de hoefsmid geweest. Normaal komt hij langs maar hij had het vreeeeeeeeeeselijk druk. Nis had een los ijzer sinds vorige week. Als hij langs moest komen was dat pas ergens rond 12 augustus, maar als ik met Nis kwam kon het eerder = gisteren. Dus hup paard in de trailer en langsgaan.
Daar moesten we eerst nummertje trekken.

. Hij was nog bezig met een shet en daarna moest nog een Fjord. Die man en vrouw van de shet praatten wat met de hoefsmid en op een gegeven moment waren ze klaar. Ik de trailer aan de kant gezet, zodat zij eruit konden en toen zegt die vrouw, heb jij LadyLinda in de trailer? Ik zo van uuh nee, toen begon ik haar vaag te herkennen. Ik zeg nee ik heb Nisko bij me. Zegt ze o wat leuk, die heeft mijn vader gefokt

. Bleek ze dus de dochter van Nisko´s fokker te zijn. De hoefsmid had dus gezegd dat 1 van haar vaders fokproducten in de trailer stond.
Na het overlijden van haar vader gingen zijn Fjorden weg. Zelf hebben ze alleen shetten. Nis was nog niet aan de beurt, maar heb haar toen toch maar dalijk van de trailer gehaald, konden ze haar nog even zien. Nou, ze vonden haar er goed uit zien en vonden het leuk dat ik haar nog steeds heb

. Heb nog even gevraagd naar Nisko´s veulens, maar daar wisten ze verder ook niets over, dat was meer haar vaders ding geloof ik. Ze kon zich nog wel herinneren dat Nisko ooit bij van der Meer was geweest voor de zadelproef. Dat heeft Douwina ooit met Nisko gedaan. Ook kon ze zich de trekproef nog herinneren, daar ging van alles aan de tuigage kapot zei ze

. Wel grappig om dit soort dingen nog eens te horen. Helaas had ze geen oude Fjrodenboekjes meer, leek mij zo leuk om nog eens wat in na te kijken of er bijv nog een foto in staat van Nis met een veulen oid.
O ja, waar we voor kwamen hebben we uiteraard ook gehad± 2 nieuwe voorijzers en netje achterhoefjes. Smid en ik waren het er over eens dat ze er mooi op staat

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!