Sas @ work

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Bella
Contacteer:

Sas @ work

Bericht door Bella » ma 26 mei 2008, 07:59

Ze is dík...sinds het nieuwe weiland vliegen de kilo's eraan. Even wennen want dat ken ik helemaal niet bij haar. Maargoed, rijden gaat nu met les erbij steeds een beetje beter. De instructrice staat soms verbaasd hoe goed Sas haar best doet. Zoveel afleren, zoveel aanleren, maar het wordt wel beter (geldt net zo hard voor mij als voor sas). Voor het plaatje ziet het er nog niet perfect-prachtig uit, maar dat komt hopelijk vanzelf.

Zie wel alweer diverse dingen waar ik op moet letten (buikspieren aanspannen, benen laag en consequenter worden op een reactie...die handen, maar die mocht ik nog niet hoog houden van mn instructrice omdat ik mn eigen rug dan verkeerd gebruik, maar toch..).

Verder erg veel aan het rijden met het er actief bij houden van de achterhand en daarmee regelmaat te krijgen. Daarnaast zorgen dat ze buigt door dr lichaam en ontspanning zoeken. Momenteel wordt de concentratie steeds een beetje beter, maar het gebeurd nog geregeld dat er spanning ontstaat of dat er een paar passen (of vele passen) gevlucht wordt.

1Afbeelding
2Afbeelding
Losstappen, waarbij ik zelf moet focussen op het er aan houden van mn hand, tót ze reageert…was gauw geneigd al voortijdig los te laten, terwijl ze dan nog niks gedaan had.

3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding

7Afbeelding
Afgeleid
8Afbeelding

Galop, springt ze tegenwoordig heel makkelijk aan en begint steeds beter te worden, maar moet ze wel extra goed haar best voor doen. Vooral linksom is voldoende sprong en ontspanning soms nog erg lastig, ook bij mij.
9Afbeelding
10Afbeelding

11Afbeelding
Moet ook weer even naar de zadelmaker. Viel me de laatste dagen vaker op dat ik te ver naar achter in het zadel kom te zitten met rijden.
12Afbeelding
13Afbeelding

14Afbeelding
15Afbeelding
16Afbeelding
17Afbeelding
Spanning
18Afbeelding
19Afbeelding
20Afbeelding
21Afbeelding
22Afbeelding
23Afbeelding
24Afbeelding
25Afbeelding
26Afbeelding
Geluk is de vrucht van intens werk
Mir

Bericht door Mir » ma 26 mei 2008, 08:07

Prettige plaatjes Annabel. Sas kennende (van de 10 minuten dat ik eropzat :D ) denk ik dat je op de goede weg bent. Als ze lekker gaat ontspannen en durft te lopen zeg maar kun je er pas echt aan gaan rijden. Fijn dat jullie zo'n goede instructie gevonden hebben!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 26 mei 2008, 08:17

Op het eind gaat het steeds mooier. En ook bij jou je hakken! (heb er zelf ook vaak genoeg moeite mee, maar vind dat toch met laarzen makkelijkr).
Mischien komt dat naar achteren in je zadel zitten omdat je zadel onder het rijden wat naar voren schuift. Het kantelt dan naar achteren. Komt vaak voor bij ponies die zich wat dikker eten.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 26 mei 2008, 09:25

ziet er goed uit hoor Ik vind het een leuke merrie met die extra pondjes haha. Toch knap dat ze nu ook nog dr best blijft doen voor je ook al is ze iets zwaarder. Je zou denken dat ze het wel best zou vinden dan. Je ziet idd dat het op het laatst beter gaat als in begin!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 26 mei 2008, 09:44

Dat gevulde staat haar anders wel mooi hoor :D
Ze loopt lekker! Je ziet haar idd. fijner gaan lopen naar mate de foto's vorderen :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 26 mei 2008, 09:59

ja ze is dikker, maar weet je ik zie haar liever zo, dan zo dun, dan lijkt ze ook nog eens veel langer, nu lijkt ze wat compacter!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 26 mei 2008, 10:02

Hihi dat buikje, maar het mistaat niet hoor! bij vera was het veeeel erger!! En ik vind het er heel ontspannen uitzien, net wat je zegt op een paar fotos kan je wel zien dat er even spanning is, maar voor de rest is het toch super!! Jij moet leren, zij moet leren, ik moet leren, vera moet leren en ik denk iedereen wel!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Kelly

Bericht door Kelly » ma 26 mei 2008, 10:33

Gaandeweg de foto's zie je echt verbetering :j

Vind zelf alleen dat je wel met vrij lange teugels rijdt.

Wat betreft je zadel heb ik het idee dat het zitvlak net iets te klein is voor je.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » ma 26 mei 2008, 11:03

Welkom bij de volslanke-merries-club ;)
Vind over het algemeen het beeld wel prettig en ontspannen ogen. Het meeste rijtechnische commentaat is al gegeven.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Mieke

Bericht door Mieke » ma 26 mei 2008, 12:54

Gek is dat dat je op Anton zo anders zit.. Verder is ze wel aardig gegroeid ja ;)
Ctje :)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 mei 2008, 13:52

@Ilonka: :j kan ook heel goed zo zijn ja. Die buik zit (mij) echt nu in de weg. Maar haar bespiering is ook heel anders geworden. Ze heeft nu echt vet op dr ribben en gewoon echt een rug...dat had ze voorheen absoluut niet (toen had ze meer een ruggenwervel).

Dr kont etc stoor ik me niet zo aan, maar iets dunner mag ook wel (met name op buik & schouders). Ze moet wel gezond blijven! ze was nu ook wel net op het foute moment in het nieuwe land gekomen, in 3 weken is ze werkelijk ontploft.

@Kelly: Inderdaad lang, was de opdracht...'afblijven'. Dit zodat ik mijn kracht niet ga gebruiken als Sas steun zoekt en voor ook ontspannen blijft als achter er onder gezet wordt....en ze volledig buigt en niet gedeeltelijk.
En misschien wordt die 18" toch ook niet heel gek nee :=

@Mieke: Heb op Sas ook altijd veel sneller het idee dat ik belabberd zit. Anton totaal niet, die zit als een huis.
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie