wat zeg je wel en wat niet?
wat zeg je wel en wat niet?
ben benieuwd hoe jullie je afwegen maken om dingen op een forum te zetten?
waarom zet je dingen op een forum en wat hoop je er mee te bereiken?
ik bedoel dan ook persoonlijke dingen of juist alleen dingen die betrekking hebben op de paardjes
weet niet of het hier wel goed staat???
waarom zet je dingen op een forum en wat hoop je er mee te bereiken?
ik bedoel dan ook persoonlijke dingen of juist alleen dingen die betrekking hebben op de paardjes
weet niet of het hier wel goed staat???
Laatst gewijzigd door Abe_ op ma 12 mei 2008, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Ik zet hier eigenlijk zo'n beetje alles op.. Ik ken de meesten hier een beetje en de mensen zijn wat nuchterder..
Ik had laatst een foto van Elvis die half in het draad hing en zo'n foto zet ik dus niet op Bokt, dan krijg je zoveel kritiek en commentaar, het is ook minder persoonlijk, dus dan krijg je snel overtrokken reacties..
Hier plaats ik zo'n foto wel.. De mensen kennen me en weten dat ik wel zuinig ben op mijn paardjes, zoiets kan gebeuren..
Ik heb ook niets te verbergen o.i.d.
Met mijn stage denk ik er wel om.. Dat zijn paarden van andere mensen, daar schrijf ik eigenlijk nooit iets over, dat hoort niet..
Ook zijn sommige dingen niet algemeen bekend, een verrassing wil ik niet verpesten uiteraard..
Ik had laatst een foto van Elvis die half in het draad hing en zo'n foto zet ik dus niet op Bokt, dan krijg je zoveel kritiek en commentaar, het is ook minder persoonlijk, dus dan krijg je snel overtrokken reacties..
Hier plaats ik zo'n foto wel.. De mensen kennen me en weten dat ik wel zuinig ben op mijn paardjes, zoiets kan gebeuren..
Ik heb ook niets te verbergen o.i.d.
Met mijn stage denk ik er wel om.. Dat zijn paarden van andere mensen, daar schrijf ik eigenlijk nooit iets over, dat hoort niet..
Ook zijn sommige dingen niet algemeen bekend, een verrassing wil ik niet verpesten uiteraard..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
ik houd ook rekening met wat ik op FW zet of niet. Eigenlijk zo'n beetje wat Esther zegt. Het gaat ook vaak over paarden van anderen. En ik moet ook zeggen, iedereen kan dit in principe lezen en zo kan je een paard tot de grond toe af kraken. En dus de eigenaar erbij. Veel mensen kunnen wel tussen de regels door lezen, maar er zijn er ook bij, die dat niet kunnen en die nemen zoiets over. VInd ik ontzettend jammer, vooral ook omdat ze het mss wel op andere forums kunnen zetten. Bepaalde dingen gaat dan een leven lijden, wat eigenlijk niet op waarheid is gebaseerd.
Dat vind ik erg jammer dan.
Dat vind ik erg jammer dan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik denk eigenlijk net als eshter,
Ik ben heel onzeker en denk goed na als ik iets neerzet, maar af en toe dan zet ik mijn verstand op nul en schrijf gewoon wat er in mij opkomt. Ik ben super zuinig op mijn paardje en wil ook meestal verschillende meningen horen over bijv, de juiste deken, of de hoefsmid goed is enz. Eigenlijk moet je dan nergens wat van aan trekken en gewoon je eigen beslissingen nemen. Op bokt wordt je vind ik te snel aangevallen op iets en daarom zit ik meer op fjordenwereld dan op bokt.
Ik ben heel onzeker en denk goed na als ik iets neerzet, maar af en toe dan zet ik mijn verstand op nul en schrijf gewoon wat er in mij opkomt. Ik ben super zuinig op mijn paardje en wil ook meestal verschillende meningen horen over bijv, de juiste deken, of de hoefsmid goed is enz. Eigenlijk moet je dan nergens wat van aan trekken en gewoon je eigen beslissingen nemen. Op bokt wordt je vind ik te snel aangevallen op iets en daarom zit ik meer op fjordenwereld dan op bokt.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther heeft het wat mij betreft precies juist weten te omschrijven. Fjordenwereld is wat relaxter en meer de mentaliteit van doe maar gewoon. Dingen worden ook sneller geaccepteerd en gerespecteerd van/door elkaar.
Foto's plaats ik ook bijna niet op bokt, maar wel op FW. Op bokt moet je al met iets redelijk spectaculairs aankomen wil je er een aantal reacties op krijgen.
Foto's plaats ik ook bijna niet op bokt, maar wel op FW. Op bokt moet je al met iets redelijk spectaculairs aankomen wil je er een aantal reacties op krijgen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
maar dat vindt ik hier ook wel eigelijknina1993 schreef:

er zijn mensen die mega veel reacties krijge op foto's, en sommigen bijna niets.
maar verder vindt ik idd ook dat het een volwassen forum is, waar je eigelijk alles wel kan neerzetten(mbt je eigen paard). er is altijd iemand die goede raad heeft, en ik heb ook nooit iets van:goh, laat ik dat niet vragen want dan denkt men dat ik dom ben , of niet goed voor mijn dier ben.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
ik heb soms wel acties hoor dat ik wat neer zet en dan even later denk, hmm was dat nou wel zo slim.
Maar verder denk ik er altijd wel even over na. Sommige dingen zijn persoonlijk of vind ik niet nodig om op het internet met anderen te delen. (tegen mensen persoonlijk zeg ik die dingen dan soms weer wel)
Maar verder denk ik er altijd wel even over na. Sommige dingen zijn persoonlijk of vind ik niet nodig om op het internet met anderen te delen. (tegen mensen persoonlijk zeg ik die dingen dan soms weer wel)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Heb ooit eens gezegd tegen iemand: Dat wat ik zeg, sta ik achter. En dat moet je ook in gedachten houden op een openbaar forum (en ook een gesloten forum is openbaar!!).
Ook ik reageer wel eens en denk achteraf: Mmh, was dat nu wel zo verstandig. Maargoed, dan sta ik wel achter die opmerking.
Zet hier over het algemeen neer wat ik kwijt wil.
Ook ik reageer wel eens en denk achteraf: Mmh, was dat nu wel zo verstandig. Maargoed, dan sta ik wel achter die opmerking.
Zet hier over het algemeen neer wat ik kwijt wil.
Geluk is de vrucht van intens werk
hele prive dingen zeg ik niet, dat bespreek ik wel met de mensne persoonlijk die ik daar goed genoeg voor ken.
verder geef ik eerlijk mijn mening, alleen is het jammer dat je daar wel eens op wordt afgerekend, zeker omdat mensen een beeld over je vormen via een forum die waarschijnlijk niet dicht bij je persoonlijkheid in de buurt komt.
verder denk ik er wel aan om dingen tactisch te formuleren, zodat ik een ander ook niet kwets met een manier van schrijven
verder geef ik eerlijk mijn mening, alleen is het jammer dat je daar wel eens op wordt afgerekend, zeker omdat mensen een beeld over je vormen via een forum die waarschijnlijk niet dicht bij je persoonlijkheid in de buurt komt.
verder denk ik er wel aan om dingen tactisch te formuleren, zodat ik een ander ook niet kwets met een manier van schrijven
Daar ben ik het heel erg mee eens, daarom plaats ik ook bijna niks meerTamara schreef:maar dat vindt ik hier ook wel eigelijknina1993 schreef:
Foto's plaats ik ook bijna niet op bokt, maar wel op FW. Op bokt moet je al met iets redelijk spectaculairs aankomen wil je er een aantal reacties op krijgen.![]()
er zijn mensen die mega veel reacties krijge op foto's, en sommigen bijna niets.

Paar keer ook problemen mee gehad dat ik personen op forum zwart had gemaakt en sindsien ben ik stukken voorzichiger.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
die indruk heb ik ook wel eens,hoe minder bekent hoe minder reactie??Tamara schreef:maar dat vindt ik hier ook wel eigelijknina1993 schreef:
Foto's plaats ik ook bijna niet op bokt, maar wel op FW. Op bokt moet je al met iets redelijk spectaculairs aankomen wil je er een aantal reacties op krijgen.![]()

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Misschien ligt het een beetje aan de manier van schrijven dat sommige berichten niet zo veel reacties krijgen.
Sommige topics zijn chaotisch getypt of zie je op de foto's altijd hetzelfde.
Ik type vaak wel wat ik denk. Maar heb ook via pb veel contact met mensen.
Ik heb hier op het forum ook echt vrienden gemaakt die ik buiten het forum om zie e.d.
Wel vind ik het jammer dat er wel wat personen tussen zitten die graag commentaar hebben op een ander en zelf overal een weer woord op hebben.
Ik denk toch dat je het een beetje blijft houden. Er zijn zoveel mensen lid en iedereen is anders, denkt anders..
Toch vind ik het nog steeds een erg gezellig forum.
Tuurlijk hebben we zo onze dipjes en discussies, maar dat mag de sfeer niet bederven.
Sommige topics zijn chaotisch getypt of zie je op de foto's altijd hetzelfde.
Ik type vaak wel wat ik denk. Maar heb ook via pb veel contact met mensen.
Ik heb hier op het forum ook echt vrienden gemaakt die ik buiten het forum om zie e.d.
Wel vind ik het jammer dat er wel wat personen tussen zitten die graag commentaar hebben op een ander en zelf overal een weer woord op hebben.
Ik denk toch dat je het een beetje blijft houden. Er zijn zoveel mensen lid en iedereen is anders, denkt anders..
Toch vind ik het nog steeds een erg gezellig forum.
Tuurlijk hebben we zo onze dipjes en discussies, maar dat mag de sfeer niet bederven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik denk er eigenlijk precies hetzelfde over als Charret. Ik moet wel zeggen dat sinds ik wat mensen van hier ken dat het wel anders geworden is. Het voelt op de een of andere manier persoonlijker. Verder zal ik geen dingen zeggen die echt heel persoonlijk zijn. Hoewel ik hier ook best wel persoonlijke dingen verteld heb maar dat zijn nooit dingen waarvan ik denk daar mag een ander niets van weten.
Ik probeer er bewust op te letten dat ik reageer op bijvoorbeeld foto topics van mensen die wat minder reacties krijgen. Maar als ik een tijdje niet online ben geweest durf ik ook niet goed een oud topic omhoog te schoppen. Ik weet eigenlijk niet eens wat nu precies een oud topic is en waar die grens ligt bedenk ik me nu
.
Ik probeer er bewust op te letten dat ik reageer op bijvoorbeeld foto topics van mensen die wat minder reacties krijgen. Maar als ik een tijdje niet online ben geweest durf ik ook niet goed een oud topic omhoog te schoppen. Ik weet eigenlijk niet eens wat nu precies een oud topic is en waar die grens ligt bedenk ik me nu

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
ik vindt FW fijn, je kan dingen zeggen en wordt daar niet meteen op afgekraakt!
ik vindt het ook een voordeel dat er geen mensen op zitten die alleen maar willen laten zien hoe goed ze wel niet zijn. en allen maar negetief kritiek willen geven op anderen.
als je hier een vraag hebt krijg je altijd een geslaagd antwoord.
echt hele persoonlijke dingen over problemen in me priveleven ga ik op geen een forum zetten, ten eerste boeit een ander dat denk ik niet omdat ze je niet echt kennen, en je bereikt er weinig mee.
op bokt plaats ik zelden foto's alleen als ik weet dat ze nuttige tips kunnen geven , en je niet afkraken op onzinnige dingen.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=27512
dit topic heb ik bijvoorbeeld wel op FW gezet omdat je hier normale reacties en tips kunt krijgen.
op bokt heb ik hem niet gezet omdat je dan 3 pagina's vol commentaar krijgt op je kleding.. wat eigenlijk niet echt van toepassing is.
kortom, fjorden mensen zijn sociale mensen

ik vindt het ook een voordeel dat er geen mensen op zitten die alleen maar willen laten zien hoe goed ze wel niet zijn. en allen maar negetief kritiek willen geven op anderen.
als je hier een vraag hebt krijg je altijd een geslaagd antwoord.
echt hele persoonlijke dingen over problemen in me priveleven ga ik op geen een forum zetten, ten eerste boeit een ander dat denk ik niet omdat ze je niet echt kennen, en je bereikt er weinig mee.
op bokt plaats ik zelden foto's alleen als ik weet dat ze nuttige tips kunnen geven , en je niet afkraken op onzinnige dingen.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=27512
dit topic heb ik bijvoorbeeld wel op FW gezet omdat je hier normale reacties en tips kunt krijgen.
op bokt heb ik hem niet gezet omdat je dan 3 pagina's vol commentaar krijgt op je kleding.. wat eigenlijk niet echt van toepassing is.
kortom, fjorden mensen zijn sociale mensen

Er lopen nu twee discussies door elkaar heen volgens mij.
Het begint met wat je wel en niet op een forum zet: ik zet hier vrij veel neer, omdat ik me relatief veilig voel, maar realiseer me wel dat er ook mensen mee kunnen lezen waar ik dingen niet mee wil delen. Dus als het echt privé is, dan deel ik het liever niet hier, uiteraard wel via pb of mail met mijn 'vrienden' hier.
Maar over het algemeen reageert iedereen hier redelijk en opbouwend naar elkaar toe. Ik vind het een fijn forum met een goede sfeer waar ik veel leuke contacten heb opgedaan.
Een andere discussie is dat er op sommige topics meer wordt gereageerd dan op andere.
Hier geldt denk ik het gezegde: "onbekend maakt onbemind". Als je zelf veel leuke en opbouwende reacties plaatst, zal je zien dat je dat ook terugkrijgt in je eigen topics.
Ik probeer wel op veel te reageren, maar soms is het gewoon teveel en dan kijk ik alleen naar de topics van de mensen die ik goed ken (lijkt me ook nogal logisch).
Sommige mensen typen in een lastig te lezen stijl, daar heb ik dan soms geen zin in. En soms is het verstandiger dat ik niets zeg, omdat ik een te uitgesproken mening heb over een onderwerp en dat dan toch een eindeloze discussie wordt.
Oh ja, en die fototopics met 30 dezelfde foto's...dat duurt soms zo lang om te openen...
Niet alles is nou eenmaal even interessant om te lezen
EDIT: nog even een kleine toevoeging, soms kan het zijn dat je weinig reacties op een topic krijgt, omdat er dan net een groot evenement (HK, hengstenshow, Fjordcup) is geweest waar tig topics over lopen. Je topic wil dan nog wel eens verzuipen...
Het begint met wat je wel en niet op een forum zet: ik zet hier vrij veel neer, omdat ik me relatief veilig voel, maar realiseer me wel dat er ook mensen mee kunnen lezen waar ik dingen niet mee wil delen. Dus als het echt privé is, dan deel ik het liever niet hier, uiteraard wel via pb of mail met mijn 'vrienden' hier.
Maar over het algemeen reageert iedereen hier redelijk en opbouwend naar elkaar toe. Ik vind het een fijn forum met een goede sfeer waar ik veel leuke contacten heb opgedaan.
Een andere discussie is dat er op sommige topics meer wordt gereageerd dan op andere.
Hier geldt denk ik het gezegde: "onbekend maakt onbemind". Als je zelf veel leuke en opbouwende reacties plaatst, zal je zien dat je dat ook terugkrijgt in je eigen topics.
Ik probeer wel op veel te reageren, maar soms is het gewoon teveel en dan kijk ik alleen naar de topics van de mensen die ik goed ken (lijkt me ook nogal logisch).
Sommige mensen typen in een lastig te lezen stijl, daar heb ik dan soms geen zin in. En soms is het verstandiger dat ik niets zeg, omdat ik een te uitgesproken mening heb over een onderwerp en dat dan toch een eindeloze discussie wordt.
Oh ja, en die fototopics met 30 dezelfde foto's...dat duurt soms zo lang om te openen...

Niet alles is nou eenmaal even interessant om te lezen

EDIT: nog even een kleine toevoeging, soms kan het zijn dat je weinig reacties op een topic krijgt, omdat er dan net een groot evenement (HK, hengstenshow, Fjordcup) is geweest waar tig topics over lopen. Je topic wil dan nog wel eens verzuipen...

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik plaats hier dingen over mn paarden, ook de problemen die ik met ze heb maar natuurlijk ook de leuke dingen. Ik vind het fijn hier mn paardenleven te uiten, zo ook de problemen met Vinga waar ik dan van de forumleden veel steun van krijg, dat helpt me ook door moeilijke periodes heen.
Wat echt prive is = prive en dat zal ik niet op een forum zetten waar iedereen bij kan.
Verder lees ik veel mee, maar reageer niet altijd.
Wat echt prive is = prive en dat zal ik niet op een forum zetten waar iedereen bij kan.
Verder lees ik veel mee, maar reageer niet altijd.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik zet hier de problemen of vragen die ik heb over het onderwerp paarden hier gewoon neer.
Er wordt hier altijd heel schappelijk gereageerd en dat vind ik prettig.
Sommige dingen qua prive zet ik niet allemaal neer maar bv het feit dat ik een hernia-operatie heb moeten ondergaan vind ik gewoon kunnen.
Je krijgt hier fijne reacties die soms niet eens in je directe omgeving krijgt.
Ik reageer niet op alles,dan heb ik er een dagtaak aan maar,reageer op onderwerpen die mij aanspreken.
Er wordt hier altijd heel schappelijk gereageerd en dat vind ik prettig.
Sommige dingen qua prive zet ik niet allemaal neer maar bv het feit dat ik een hernia-operatie heb moeten ondergaan vind ik gewoon kunnen.
Je krijgt hier fijne reacties die soms niet eens in je directe omgeving krijgt.
Ik reageer niet op alles,dan heb ik er een dagtaak aan maar,reageer op onderwerpen die mij aanspreken.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik zet hier nagenoeg niets neer wat over mijn eigen priveleven gaat of wat ik niet kwijt wil. Ik maak sowieso heel weinig topics over dingen die ik meemaak.
Als ik reageer, dan sta ik voor 100% achter mijn reactie. Heb ik niets nuttigs toe te voegen, dan reageer ik niet, of ik moet het echt kwijt willen.
Als ik reageer, dan sta ik voor 100% achter mijn reactie. Heb ik niets nuttigs toe te voegen, dan reageer ik niet, of ik moet het echt kwijt willen.
Op fw post ik gebeurtenissen wat betrekking heeft tot mijn paarden en geen persoonlijke dingen. Soms betrap ik me erop om er toch op te reageren omdat andermans verhalen me aangrijpen. Er zijn zoveel verschillende mensen bijeen op dit forum maar we hebben één ding gemeen en dat is onze passie voor fjorden!
en dat maakt fw een prettige plek om je ei kwijt te kunnen over je paard.
en dat maakt fw een prettige plek om je ei kwijt te kunnen over je paard.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
ik zit nog niet zo heel lang op het forum maar vind het echt heel leuk.
ondanks dat ik maar een paar mensen persoonlijk ken heb ik het idee dat ik hier toch goed mijn verhaal en vragen kwijt kan.
ik ben heel onzeker dus voor ik iets plaats denk ik wel lang na hoe ik het moet formuleren omdat ik bang ben iets fout te doen of iemand te kwetsen.
ik heb soms wel moeite om bepaalde dingen van me af te zetten, vooral als er een pony van iemand ziek is of als een pony ingeslapen moet worden,ik trek me dat erg aan en blijf er lang mee rond lopen.
ik zit danook regelmatig te huilen achter de computer.
maar gelukkig is FW een forum waar ik veel plezier aan beleef en het voelt veel persoonlijker dan bv. bokt.
ik durf dan ook zonder schaamte dingen te vragen, heb dan echt het idee dat ik serieus genomen wordt( door de meeste)
ondanks dat ik maar een paar mensen persoonlijk ken heb ik het idee dat ik hier toch goed mijn verhaal en vragen kwijt kan.
ik ben heel onzeker dus voor ik iets plaats denk ik wel lang na hoe ik het moet formuleren omdat ik bang ben iets fout te doen of iemand te kwetsen.
ik heb soms wel moeite om bepaalde dingen van me af te zetten, vooral als er een pony van iemand ziek is of als een pony ingeslapen moet worden,ik trek me dat erg aan en blijf er lang mee rond lopen.
ik zit danook regelmatig te huilen achter de computer.
maar gelukkig is FW een forum waar ik veel plezier aan beleef en het voelt veel persoonlijker dan bv. bokt.
ik durf dan ook zonder schaamte dingen te vragen, heb dan echt het idee dat ik serieus genomen wordt( door de meeste)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004