Relatie opbouwen en obstakels overwinnen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
saskia
Moderator

Relatie opbouwen en obstakels overwinnen

Bericht door saskia » vr 04 jan 2008, 22:42

In januari doen mensen altijd vreemd. Ze stoppen met eten/roken/drinken. Gaan ineens als een dwaas sporten of 'op de centen letten'. Je kent het wel. Gewoon gek. :+ Zo hadden ze op de manege het briljante idee om een nieuwjaarsborrel te houden voor de pensionklanten. En dan naast de bitterballen en de salade zouden we ook 'iets' met de paarden gaan doen.

Dat 'iets', zo bleek later, zou een behendigheidsparcour worden. Om, jawel nu komt het, een betere relatie met je paard te krijgen. _O-

Zo gezegd, zo gedaan, en vanavond was het zover. Gehuld in spijkerbroek (ik dacht, we staan vast lang en vooral heel stil in de rijhal en dat is koud) kwam ik aan. Wat bleek, je moest erop. Geen probleem, wij de paarden gezadeld (voor wie durfde, de rest ging aan de hand) en op naar de binnenbak.

Het eerste paard liep naar binnen en kreeg bij het zien van de eerste parasol al een hartverzakking :+

Je moest namelijk allerlei obstakels 'overwinnen'.
- over een zeil
- door een koepel/tunnel van zeil
- een paardenvoetbal verplaatsen (spannend)
- slalommen door staanders met parasols en andere vage dingen
- langs een grote beer ( >;) )
- over de wip heen lopen

Het paard wat eerder die hartverzakking had, kreeg er nog 100.
De ander bleek ineens erg snel van de ene kant naar de andere kant te kunnen, en dan niet op commando van de persoon die erop zat.
De beer in de hoek bleek angstaanjagend voor een aantal

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Over Sjors kán ik heel veel vertellen. Maar ik zal het kort houden: het minst opgevoede paard van stal liep overal over- en onderdoor alsof hij het dagelijks doet (ja, ok we hebben wat fjovrilivoorsprong ;) ) Zelfs een wip deed hij zomaar. Hij stond wel te kijken van: Goh, de grond beweegt onder me. :D

Naja, paard heeft zich wel weer bewezen en mag nog even blijven. En met het 'overwinnen' van de obstakels en het opbouwen van onze relatie zit het volgens mij wel snor. *kuch*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Charret

Bericht door Charret » vr 04 jan 2008, 23:21

Ah heerlijk zo'n koudbloed ;)
Ik weet nog wel hoe trots ik op Alies was op de CK.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 05 jan 2008, 07:37

En waarom hadden we ook alweer voor een fjord gekozen O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Lies

Bericht door Lies » za 05 jan 2008, 08:05

Haha herkenbaar... zo denderde Zanouk tijdens de NH-obstakeltraining ook overal overheen alsof er niets stond/lag :D
Don't believe everything you think
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 05 jan 2008, 08:23

Dus je heb gewonnen?? :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 05 jan 2008, 11:11

Hahaha mooi is dat he! Ik vind het ook altijd schitterend als Im dat iets doet wat een ander paard dan niet doet. En dan te bedenken dat je altijd te horen krijgt van "die fjorden..." Maar ja dan als ze het wel doen krijg je te horen ja fjorden die zijn zo makkelijk...

Leuk dat hij alles goed deed!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Mir

Bericht door Mir » za 05 jan 2008, 12:53

Met andere woorden: het feit dat jij met je lompe onopgevoede fjord alles wel kon wat de rest niet kon, zegt ook zeker wat over de relatie tussen de andere eigenaren met hun paarden. Fjorden zijn zeker vaker down to earth dan bloedpaarden, maar vlak de nuchterheid van de baasjes ook niet uit. En Sjors verdient een knuffel!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 05 jan 2008, 14:53

Met jullie relatie zit het dus wel snor,heerlijk toch..die fjorden van ons!!!
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Maikuh

Bericht door Maikuh » za 05 jan 2008, 19:46

Geweldig verhaal Sas :D
Jullie relatie zit wel snor zo te lezen ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 jan 2008, 20:27

tja dat is een echte fjord he? heerlijk dat Sjors heeft laten zien hoe het ook kan :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Re: Relatie opbouwen en obstakels overwinnen

Bericht door Viv » zo 06 jan 2008, 09:32

saskia schreef:Dat 'iets', zo bleek later, zou een behendigheidsparcour worden. Om, jawel nu komt het, een betere relatie met je paard te krijgen. _O-

Naja, paard heeft zich wel weer bewezen en mag nog even blijven. En met het 'overwinnen' van de obstakels en het opbouwen van onze relatie zit het volgens mij wel snor. *kuch*
Tsja je kunt er wel om "lachen" maar voor jonge paarden of combinaties die niet zo heldhaftig zijn als jij of een bomproof paard hebben als Sjors (of enig andere fjord in dit geval ;) is dit een hele goede oefening zo'n parcours.

Waarschijnlijk hebben andere mensen wel wat gehad aan dit parcour (al is het maar om inzicht te krijgen in het gedrag van je paard) en ach, wees blij dat ze wat organiseren, je kunt nooit iedereen tevreden maken met dit soort dingen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » zo 06 jan 2008, 09:37

Je kan zo'n parcours zo moeilijk maken als je wil. Wij hebben het ook eens op stal gedaan en degene die het organiseerde wist het ook voor Iza interessant te maken.
Moest wel heel erg lachen om je verhaal :))
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 07 jan 2008, 07:46

Gossie Sas, heerlijk toch om een goede relatie met je paard te hebben??? O:) :D
saskia
Moderator

Re: Relatie opbouwen en obstakels overwinnen

Bericht door saskia » ma 07 jan 2008, 09:23

Viv schreef:
saskia schreef:Dat 'iets', zo bleek later, zou een behendigheidsparcour worden. Om, jawel nu komt het, een betere relatie met je paard te krijgen. _O-

Tsja je kunt er wel om "lachen" maar voor jonge paarden of combinaties die niet zo heldhaftig zijn als jij of een bomproof paard hebben als Sjors (of enig andere fjord in dit geval ;) is dit een hele goede oefening zo'n parcours.

Waarschijnlijk hebben andere mensen wel wat gehad aan dit parcour (al is het maar om inzicht te krijgen in het gedrag van je paard) en ach, wees blij dat ze wat organiseren, je kunt nooit iedereen tevreden maken met dit soort dingen.
Haha, tuurlijk vind ik het leuk om te doen, we zijn ook met een leuke groep mensen. Maar het ging mij om de manier waarop iemand dat op stal zei. Gewoon een beetje... ehm... apart/zweverig/zijig :+ Niet echt Saskia ;)

Leuk detail: de resten van het parcours staan nog in de bak tot vrijdag, waardoor bijna alle pensionmensen naar buiten uitwijken. Hebben ze een week de kans om die paarden bomproof te maken, ontwijken ze het. gevolg: ik kan heerlijk alleen in de bak rijden :D
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Plaats reactie