Hoeveel gram op na 2e keer scheren?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
lauraatje

Hoeveel gram op na 2e keer scheren?

Bericht door lauraatje » vr 23 nov 2007, 09:40

Morgen gaan we San voor de 2e keer scheren. Maar ik zit een beetje te dubben over welke deken ik dan opleg...
Na de eerste keer heeft ze 200 gram opgehad. Ging een paar weken goed, toen voelde ze wat kil eronder en hebben de 370 (naja, iets minder door wassen) opgelegd. Hier staat ze nu dus onder en heeft het lekker warm. Maar wat nu? We hebben nog een onderdeken van 250gram liggen... Ik zat er aan te denken om de onderdeken en de 200 op te doen morgen na het scheren; dus 450gram. Dan kan later de 370 met de onderdeken als het echt koud wordt. Maar mijn zus wil liever nu al de 370 met onderdeken doen, maar mij lijkt het zoveel...
Wat zouden jullie doen?
Claudje

Bericht door Claudje » vr 23 nov 2007, 09:55

Ikz ou nu zeker nog niet de 350 + onderdeken doen, het is nog helemaal niet echt koud geweest.
Die zou ik bewaren voor eventueel als het echt vriest :j Ik zou nu ook de 200 + onderdeken op doen.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 23 nov 2007, 10:00

Ieder paard is anders.
Gewoon deken op doen, en voelen of hij er lekker warm onder is, maar niet te heet.
Voelt het niet warmpjes aan, dan kun je er iets onder bij doen, of een dikkere deken op leggen.
En kijk naar je paard, vind ze het niet prettig als het lekker warmpjes bij staat, leg dan wat minder op en viceversa.
Vera

Bericht door Vera » vr 23 nov 2007, 13:55

Vera is een echte koukleum, maar meer dan een 300 grams deken heb ik er nog nooit opgehad hoor.

Ik heb haar nu voor de derde keer geschoren en ze heeft nu een 300 grams op. Dat moet voldoende zijn tot het voorjaar. Het haar groeit als het goed is ook weer een beetje aan voor dat het echt gaat vriezen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » vr 23 nov 2007, 16:21

Wodan heb ik gisteren geschoren voor de eerste keer dit jaar en die heeft nu een 360 grams deken van Weatherbeeta op. Hij heeft het er nu lekker onder. Met deze deken moet hij het doen tot het voorjaar. Z'n haar groeit weer en ik ga hem niet nog een keer scheren.
Wodan en ik M1+10
Plaats reactie