Ook ik hart in mijn keel...nog een fjord op straat

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
DeeDee
Moderator

Ook ik hart in mijn keel...nog een fjord op straat

Bericht door DeeDee » di 11 sep 2007, 17:32

Nou het lijkt wel de week van de loslopende fjorden! Ik zat straks nietsvermoedend op mijn werk, was een beetje de dag aan het afsluiten toen ineens mijn mobiel ging. Nou gaat die wel vaker rond die tijd en meestal is dat dan Roger die eventjes laat weten hoe laat hij verwacht thuis te zijn. Echter deze keer kreeg ik Marijke aan de telefoon (Marijke is de eigenaresse van o.a. fjord Osar die ik zo'n anderhalf jaar gereden heb). Nou spreek ik haar niet zo vaak meer en dan eigenlijk altijd over de mail dus ik was lichtelijk verbaasd. "Je zult je wel afvragen waarom ik bel en je moet niet schrikken hoor, maar ik werd net gebeld dat er een fjord op de boxmeerseweg staat. Mis jij toevallig Red Bull, want wij missen er geen en voor de rest zitten hier geen fjordeneigenaren in de buurt." Nou ik schrok me te pletter, want zoals Marijke al zei er zitten hier niet zo heel veel fjorden. Ze gaf me het telefoonnummer van de mensen waar de fjord stond en ze zei dat hij zich prima vermaakte de kinderen waren hem al aan het borstelen. Nou dat klonk wel heel erg als mijn fjord O:) Marijke had al wat dingen gevraagd over de fjord, maar ja ze moest al uitleggen wat een ruin was. 8)7 Maargoed het ging dus om een ruin met een lange voorkuif *slik* Ik heb Marijke bedankt en beloofd haar op de hoogte te houden. Vervolgens Roger gebeld of die al thuis was, maar die ging ook net weg van zijn werk dus zou er ook pas een half uur later zijn.

Nou ging het me nog niet eens om de fjord (want ja die vermaakte zich wel zo te horen) maar ik had zoiets van: waar is dat zwarte monster dan??? Want RB is helemaal geen uitbreker dus als die eruit is dan is Ulvy er ZEKER uit! Marijke had ook al gevraagd of er geen shetlander bij liep, maar dat was niet het geval. Ik ben in de auto gesprongen en als een razende naar huis gereden. In de auto bedacht ik me dat Janneke vandaag zou gaan rijden. Dat moest het zijn: Janneke is eraf gevallen en Bullie is gaan lopen (dat zou verklaren hoe hij op die weg uit gekomen was want het was aan de andere kant van het bos zeg maar) Dus ik Janneke bellen, maar die nam niet op. Nou toen schoot ik toch wel in de stress, want dat was voor mij echt het enige wat gebeurd kon zijn want anders zou Ulvy erbij zijn. Marijke had alleen niks gezegd over of de fjord gezadeld was. Halverwege de autorit (man wat duurt een half uur dan lang) belde Janneke mij op, maar die was al uren thuis. Goed dat viel dus af. Ze verzekerde ook dat ze de stroom op het hek had gedaan. Toen was het afwachten of Roger nog zou bellen. Zijn moeder woont om de hoek van waar de fjord gevonden was en die zou iig RB herkennen. Marijke had nl. eerst Henry mijn zwager gebeld, maar die zei al: "al zet je tien Bullies * = Henry's woord voor fjord* op een rij ik zou het niet weten"
Roger zou ook nog een kennis in de buurt van de wei bellen zodat die kon gaan kijken wat daar in de wei stond (ik kreeg de mensen die bij de wei wonen niet te pakken). Maar Roger belde maar niet. En toen eindelijk toen ik op vijf minuten afstand was belde Roger: "Wendy ik sta bij de fjord, maar als dit Bullie is dan is hij wel HEEL veel afgevallen sinds gisteravond" Ik vroeg of hij de fjord wilde omschrijven en ting toen viel het kwartje :)* Dat moest een fjord van manege Bergemo zijn. Dus ik erheen gereden en jawel hoor daar stond Wodka :D Vrolijk van de grasjes te snoepen. Dus ik riep tegen die mensen dat ze de manege maar moesten gaan bellen en een kwartiertje later kwamen ze hem ophalen. Hij was ontsnapt uit het weiland waar ze hem die ochtend in los hadden gelaten. Nou ligt dat weiland in niemandsland dus ja ze hadden hem nog niet gemist.

Ik zeg je. Het was me het avontuurtje wel!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
maroes

Bericht door maroes » di 11 sep 2007, 17:56

:D Ik kan me voorstellen dat je een rotberoerte gehad heb.
Gelukkig was het de fjord van de manege.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 11 sep 2007, 17:58

Dat is iig. iets wat je niet gauw weer vergeet :+
Gelukkig was ie goed terecht gekomen en staat ie nu weer goed :))
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Maikuh

Bericht door Maikuh » di 11 sep 2007, 18:00

Heb je verhaal tot het eind met spanning zitten lezen hoor!
Ik had zelf ook nog helemaal niet aan de manege gedacht qua fjorden.

Gelukkig was het iig Boellie niet :)
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 11 sep 2007, 18:00

Ik kan me voorstellen dat je dan flink in de stress schiet. Gelukkig was het niet Bullie.
Wodan en ik M1+10
Vera

Bericht door Vera » di 11 sep 2007, 18:04

gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 11 sep 2007, 19:01

Ow wat erg. Wat zul je allemaal wel niet hebben gedacht in de auto zeg... Vooral na mijn verhaal natuurlijk... Gelukkig dat het niet RB was.
sparky10

Bericht door sparky10 » di 11 sep 2007, 22:25

pff haha ja dan schrik je zeker hier moet het spark wel weesten is die meestal ook want dat is een van de weinige fjorden in de omgeving lees enigste ,
maar goed je zal flink geschrokken zijn .
zo liep spark vandaaag toch ook echt ff los , de draden in de bak die de paarden spark en macho en ernie uit elkaar halen waren geknapt die hebben geweldig partijtje lopen matten mijn zorg was uit elkaar halen op stal gooien wonden checken draden maken ,
maar ging niet zo als gepland eerst ernie gevangen die naar stal gebojourd maar tegelijk met ernie liep spark dus mee , en ik sne lde poort dicht voor macho , dat is water en vuur spark en macho maar ik had geen halster touw dus moest spark ff los laten om die stomme bakknoop dicht te doen , en weg was die over de msthoop en ze waren met tractors aan het rijden dus ik eerst nel naar stal gereden ernie in een willekeurige stal gegooid biks gepakt en daar was meneer ,

en na het rijden inde stal afzadelen ik verhef even me stem voor de stalhond spark weer weg , stond die in de bak met de martingaal los hangend en de teugel naar me te kijken van hmm ok haal eerst die zooi maar van me af

maar goed gelukkig was het niet bull en heeft je verzorgster niks
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
lientje

Bericht door lientje » wo 12 sep 2007, 04:21

hihi ik moest er wel om lachen gaandeweg het verhaal. MAar kan me goed voorstellen dat jeje rot geschrokken bent. Sta je toch even stom te kijken als het toch die van jou niet is :P
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 12 sep 2007, 05:46

Pfff ik kan mij voorstellen dat je echt een hartfrequentie hebt gehad van 180... maar het is allemaal weer goed afgelopen!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Viv

Bericht door Viv » wo 12 sep 2007, 06:38

Pfffff ik zou me ook het lazerus schrikken. Gelukkig wassie in goede handen ookal was het bullie niet. Bergemo ook weer blij dat Wod terrecht was.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » wo 12 sep 2007, 06:58

Pfff hihi ik moet er wel om grinniken!
Over een tijdje jij ook hoor :D
Gelukkig maar dat het Bullie niet was!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 12 sep 2007, 07:10

Jee Wen, wat zul je geschrokken zijn! Tijdens het lezen van je verhaal schoot ik ook al in de stress...
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » wo 12 sep 2007, 07:20

Zo dat was een spannend verhaal!!
Gelukkig was het RB niet.. Wel een leuke opmerking van Roger "maar als dit Bullie is dan is hij wel HEEL veel afgevallen sinds gisteravond"
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 12 sep 2007, 07:35

Pppfff, dan schrik je jezelf echt het leplazerus! Gelukkig was het RB niet.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 12 sep 2007, 10:05

Patricia (Belle) schreef:Zo dat was een spannend verhaal!!
Gelukkig was het RB niet.. Wel een leuke opmerking van Roger "maar als dit Bullie is dan is hij wel HEEL veel afgevallen sinds gisteravond"
haha ja wel grappig. Mede daardoor dacht ik al dat het er een van Bergemo moest zijn. Die fjordjes zijn al heel oud en hebben niet zo heel veel spekjes meer op hun lijf. Zelfs mijn zwager die toch maar even was komen kijken zag toch wel dat deze niet op Bullie leek O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 12 sep 2007, 11:00

haha ja ach dan heeft die toch een beetje kijk op bullie haha dus een geruststellend idee :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 12 sep 2007, 12:11

ja dan sla je wel doodsansgten uit ja, maar gelukkig waren het jouw 2 kids niet, die stonden natuurlijk voorbeeeeeldig in de wei
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 12 sep 2007, 13:07

Toevallig wel ja. En ook alle twee nog O:)
Hilde

Bericht door Hilde » do 13 sep 2007, 07:23

Hahahhahaha,wat een avontuur,joh!
Zo kwam ik 2 weken geleden thuis en toen ik de hoek omkwam,zag ik een zwart gevaarte staan in de buurt van ons huis.
Toen ik aankwam was het 1 van onze friese monsters die over de bakomheining was gesprongen,nadat hij ergens flink van geschrokken was (volgens een overbuurvrouw) heerlijk aan de grasjes in de voortuin *proest*
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Plaats reactie