Vakantie voorbij

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Orion1996

Vakantie voorbij

Bericht door Orion1996 » ma 10 sep 2007, 22:34

6,5 week geleden was het tijd voor mijn mannetje om lekker vakantie te gaan houden op de wei. Hij mag dat elk jaar en in die weken rijd ik ook niet met hem. Hij heeft dus echt vrij, is daarna weer vrolijk, blaakt van de energie en heeft weer iets meer zin om te werken. *o/*

Dit jaar stond hij met een friesje en een ander merrietje op een stukje land met schaduw, heerlijk. Ik kon met een gerust hart op vakantie gaan.
Terug van vakantie ben ik direct naar de paardjes gegaan.

Orion is nogal dominant tegen ruinen/hengsten en in het land naast ze stonden bijna alleen maar ruinen en een paar merries. Hij heeft zich waarschijnlijk zo druk gemaakt tegen de paarden aan de andere kant van het draad dat hij nauwelijks heeft gegeten (aangezien de fries nog net zo dik is als ze was toen ze het land op ging en er een hele hoefslag langs het draad lag). Ik kon dus kiezen om hem in zijn kleine landje te laten staan, wetend dat hij de hele dag ruzie maakt achter het draad, of het draad weghalen, hem bij de andere paarden laten en hopen dat hij na een flinke vechtpartij is zou gaan eten. ~~}>

Ik heb voor dat laatste gekozen en het heeft hem een paar flinke meppen opgeleverd, maar de dag erna was hij 4 merries rijker, kwam er geen ruin in de buurt en stond hij inderdaad te eten. Hij komt helemaal bij, zeker nu ze ook nog is de ruinen naar stal toe hebben gehaald en hij heerlijk met zijn miniharem de graspollen mishandeld.

Toch merkte ik gisteren en vandaag nog meer dat hij het zat is en eerlijk gezegd mis ik het rijden en hem toch wel. Hij is momenteel iets te matcho, schijnt mensen uit het land te jagen (dat doet die anders nooit O:) ) en dacht vandaag dat ik een van zijn haremleden was. _-:( Klinkt als tijd voor heropvoeding }-)

Morgen ga ik hem ophalen en is zijn vakantie afgelopen. Woensdag nieuwe ijzertjes eronder en dan maar gelijk een bosritje plannen. Vraag me af wie er mee durft van stal na 6 weken niet rijden O:) Hihi
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 06:53

Heerlijk als Orion er weer is. Hij heeft de schade dus nog even flink in kunnen halen...wel ideaal hoor zo'n harem, welke ruin wil dat nou niet :D

Als jij maar mee durft met het bosritje komt het goed toch?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Charret

Bericht door Charret » di 11 sep 2007, 07:14

Dus woensdag rodeo dag ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
sparky10

Bericht door sparky10 » di 11 sep 2007, 22:27

pff nou succes haha en dat niet mer ruinen kunnen en hengsten hier dus nog een en uitvechten heeft geen zin hlaas , niemand geeft op haha
sterkte woensdag
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 12 sep 2007, 16:41

Niks geen rodeo, niks geen gezeur buiten, gewoon een heerlijk super los lopend luisterend paard in het bos wat geen stap verkeerd heeft gezet.
Ondanks dat hij wat dunner was dan ik gewend ben was het weer heerlijk om met hem te rijden. Zo heerlijk los in zijn lijfje en lekker actief. :D :D :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Anouska

Bericht door Anouska » wo 12 sep 2007, 20:11

Gekke Orion. Maar wel lekker, zo'n mini harem.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie