Ik zit hier nog steeds met tranen in mijn ogen. Ze heeft het er volgens mij geweldig en verder is het gewoon helemaal haar zoals ik haar ken.
Ik ben zo blij dat ik dit heb laten doen! Het is gewoon helemaal de Bidonja die ik ken, en het doet me natuurlijk deugd dat zij helemaal hetzelfde dacht over ons zoals ik. Ze heeft zo te lezen echt wel een goeie thuis gevonden.. Ik kan er nu echt gerust in zijn en dit een plaatsje geven. Dit bevestigt voor mij maar weer eens hoe geweldig dier het was (IS!)Stal Danae schreef:Hoi Jilly,
Hier de reading met de merrie, ik weet helaas geen naam, dus noem haar in de reading maar gewoon merrie. Tis trouwens wel een flinkerd op de foto, zeg...
Leuk paardje, erg slim aangelegd, niet de makkelijkste om mee te rijden volgens mij. Ze heeft nogal een sterk eigen willetje die ze niet onder stoelen of banken steekt. Verder als er een band is, is ze bereid alles voor je te doen en zo heb ik het idee dat het bij jullie ook gegaan is. Eerst was het paard wat terughoudend en niet zo heel open voor een band, dat heeft moeten groeien. Maar als er dan eenmaal die band is, is die niet meer stuk te krijgen. Jammer eigenlijk dat ze is verkocht...
Een hengstje, krijg ik door als veulen. Of dit haar huidige veulen is, weet ik niet, ik denk het wel.. Het is wel een heel goed moedertje trouwens... Haar kindjes gaan voor alles.
Als ik de foto van het paard open, krijg ik toch wel een goed gevoel hoor, ze heeft het goed naar haar zin en voelt ook gezond aan, ik krijg ook veel ruimte te zien om haar heen, veel groen, dus het zal wel weidegang zijn. Echt veel ruimte, hoor, ze geniet er ook echt van.
Doorverkocht, nee, dat geloof ik niet, ze is gebleven bij degene die haar heeft meegenomen, met als doel haar te gebruiken als fokmerrie en af en toe een ritje te rijden, ik zie ook hier wat jongere mensen met haar bezig zijn. Ook heb ik wel het idee dat dit klikt met haar. Ze voelt erg tevreden aan en ze ziet er ook goed uit, er wordt goed voor haar gezorgd.
De reis is voor haar wel zwaar geweest, ze heeft toch wel wat last gehad van stress, duurde ook erg lang, maar eenmaal aangekomen hebben ze haar toch wel met rust gelaten en haar in de wei gezet, ze was eigenlijk best snel gewend ook.
Heb jij dit paard beleerd misschien, ik krijg namelijk niet veel andere mensen bij haar te zien in haar verleden..
Verder zie ik ook veel plezier samen, veel vrijheid ook, reed je ook buiten met haar misschien? Volgens mij vond ze dat toch wel echt heel erg leuk om te doen. Toch wel het type recreatiepaardje... en geen moeilijke dingen van haar vragen, dat boeit haar niet zo.
Verder qua gezondheid moet ik zeggen dat ik haar goed vind aanvoelen, weinig tot geen mankementen eigenlijk, op wat kleinigheidjes na (heeft ze een afwijkende stand van de benen of iets anders wat met gewrichten te maken heeft?), maar echt pijn ofzo of plaatsen die aandacht nodig hebben, voel ik niet bij haar, ook weer een teken dat ze goed in haar vel zit en altijd wel gezeten heeft in het verleden. Ook haar gemoedstoestand voelt goed aan, ze zit ook op geestelijk gebied wel fijn in haar vel.
Ze heeft met jou ook een fijne tijd gehad, wat ik al zei, krijg toch veel plezier door samen, het paard is altijd wel blij geweest met je aandacht en verzorging. En ik vind het ook zeker geen paardje voor iedereen, ze zal zich niet zomaar aan iedereen overgeven en het zal best een hele strijd worden als het niet zou klikken met haar. Ze weet dat ze kracht heeft en dat ze dit kan "misbruiken" ook, ze zal dit ook zeker proberen bij een nieuweling. Toch is er nu ook wel goed kontakt met haar, ze is zeker niet ongelukkig en ook krijgt ze toch wel genoeg aandacht ook, maak je daar niet druk over.
Tikkeltje dominant kan de merrie ook wel zijn, ze heeft een sterk karakter en laat dit ook bij de paarden onderling zien, ze hoeft maar te kijken en de rest weet genoeg...
Heb je nu nog een paard waar je mee rijdt, ik krijg toch ook wel een band met een ander paard ook door, die net zo hecht kan zijn of worden als met dit paard.
Wat betreft de omgeving van het paard, ik krijg dus veel groen door en vrijheid, staat hele dagen buiten en heeft genoeg te snacken, iets wat voor dit paard toch ook wel erg belangrijk is.'
Wees dus niet ongerust over het paard, het gaat haar goed en ze voelt zich goed. Krijgt ook voldoende aandacht en wordt goed verzorgd ook, ik zie eigenlijk geen problemen nu met het paard.
Als er verder nog vragen zijn, hoor ik ze graag.
Gr. Nancy