Wie heeft welke barefoot en hoe bevalt het?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Wie heeft welke barefoot en hoe bevalt het?

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2007, 06:01

Ja, met 2 paarden die erg verschillend in bouw zijn en 1 voor Nisko op maat gemaakt Stubben zadel is er natuurlijk een probleem mbt tot Anka.

Die rijd ik momenteel ook met de Stubben, maar het zadel schuift door een totaal gebrek aan schoft naar mijn idee wat naar voren. Het wipt verder niet oid, maar volgende week kan de zadelmaker een definitief oordeel vellen. Anka is ook nog veel smaller dan Nisko, dus waarschijnlijk is het zadel ook wel ietwat te breed.

Maar goed, aangezien ik met Anka meer bakwerk wil gaan doen dan met Nisko wilde ik de Stubben als dat nodig is voor haar laten aanpassen. De man kan regelmatig komen, dus als ze veel verandert in bespiering kan hij zo weer langs komen.

Maar Nizzz moet tuurlijk ook een zadel en bij het kijken naar een goed passend niet te duur zadel kreeg ik ineens een barefoot idee :)* . Aangezien ik Nisko toch vooral buiten rijd leek dit me ook nog wel comfortabel. Heb er 1* heel even op gereden en het zat lekker. Alleen mijn benen wilden met de fenders niet helemaal je dat, maar verder zat het heerlijk.

Maar goed vroeg ik me af welke maat je dan moet hebben? 1 of 2? En Nisko heeft altijd de ruggegraat duidelijk voelbaar (altijd al gehad), is dat niet bezwaarlijk? En wat voor pads horen er nu onder?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 29 mei 2007, 06:17

Ik heb nu de cheyenne en deze week test ik de Cherokee. Voor een verslagje daarvan zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 843&hilit=

ik heb zelf het idee dat ik in de cherokee iets meer steun vind. Door de kniewrongen liggen mijn benen nog iets stiller. Dat is echt een probleem waar ik met de barefoot last van kreeg: benen die niet stil wilden liggen.

Het zit inderdaad heel comfortabel en is ideaal voor lange afstanden. Spierpijn hou je er niet aan over.

De maat hangt van jezelf af. Heb je een kledingmaar van 40 of meer dan zal de maat 2 waarschijnlijk het beste passen.

De nieuwe barefoots worden allemaal geleverd met een in het zadel ingebouwde inlage. Het speciale dekje blijft nodig, maar daar doe je nu maar 1 inlage in. Zo heb je altijd dubbele inlages.

Door die dubbele inlages wordt de ruggegraat goed vrij gehouden.

De pads zijn het halve zadel. Sommige mensen kiezen voor HAF pads e.d. maar ik zou toch bij de pads van barefoot zelf blijven. Die zijn speciaal op dat zadel aangepast en zullen dus ook de beste bescherming bieden.

Ga eens een uurtje zitten en lees de site www.boomloosrijden.nl aandachtig door. Zo kom je al veel meer te weten en kun je uitzoeken wat er wel en niet bij je past en waarom.

Vervolgens kun je dan een testzadel huren. Alle dealers verhuren alle zadels, behalve de cherokee en de Atlanta. Volgens mij is de Atlanta nog helemaal niet te huur. De Cherokee is echter alleen te huur bij equixantos in Beilen.
Als je gaat verzenden betaal je 12 euro.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Claudje

Bericht door Claudje » di 29 mei 2007, 07:11

Ivonne heeft de Cheyenne, misschien kan je die eens proberen :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Esther

Bericht door Esther » di 29 mei 2007, 08:14

Ik heb de cheyenne. Voor buitenritten vind ik hem erg fijn.
De Ruggegraat ligt gewoon bloot, dus het moet bij Nisko ook wel goed zitten.. Ik ga trouwens ook liever voor de gewone barefootpad dan voor de anderen, nu weet ik dat ik goed zit, letterlijk en figuurlijk..

Ik rijd mijn cheyenne meestal met beugelriemen, i.p.v. met de fenders, dat vind ik persoonlijk fijner..
Ik heb de mijne bij equixantos vandaan, erg fijn, ik ben er zelf heengereden en heb een zadel opgehaald, aardige mensen, goede uitleg.
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 29 mei 2007, 08:42

Klik ff op search boven in hier op het forum. Dan kun je ook andere topics over de barefoot zoeken!
Charret

Bericht door Charret » di 29 mei 2007, 11:03

Ik heb een Barefoot London. Hij zal voor Alies zijn maar nu rijd ik er ook op met Jouke.
Twee totaal verschillende paarden, maar dat is het fijne het geeft niks.
Ik vond zelf de andere Barefoot 3 keer niks en dit zadel vond ik heerlijk.
Ik zou zeggen test ze! Daar doe je al zoveel van op.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2007, 11:22

Charret schreef:Ik heb een Barefoot London. Hij zal voor Alies zijn maar nu rijd ik er ook op met Jouke.
Twee totaal verschillende paarden, maar dat is het fijne het geeft niks.
Ik vond zelf de andere Barefoot 3 keer niks en dit zadel vond ik heerlijk.
Ik zou zeggen test ze! Daar doe je al zoveel van op.
Nou, ik neig dus als ik alles een beetje gelezen heb naar een barefoot London. Zal in eerste instantie voor Nisko zijn, maar het handige is dat als mij dat later leuk lijkt, hij ook op Anka kan :)* . Nou, ik ga idd ff testen. O ja, ga morgen bij mooi weer rijden met iemand die dacht ik de Cheyenne heeft.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Viv

Bericht door Viv » di 29 mei 2007, 13:25

Ik heb de Arizona en de Cheyenne en ben over beiden zeer tevreden. Heb onder beide een HAFpad liggen en die combinatie bevalt super.
Aan de Cheyenne heb ik gewone beugelriemen en aan mn arizona Fenders (duhhh).
Gewoon ff testen dan weet je vanzelf wat je lekker vind zitten/rijden en welk model.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 29 mei 2007, 13:27

Ik heb de cheyenne maat 1.
Voor wandelen wil ik echt nooit meer wat anders. Dit is het enige zadel waar ik na een paar uur geen last van mn rug heb, zit enorm goed :j
Maar voor in de bak vind ik het toch minder... en aangezien ik nu alleen in de bak rijd := maar mn portemonnee laat het nu ff niet toe om er nog een zadel bij te kopen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Esther

Bericht door Esther » di 29 mei 2007, 15:01

Ik heb hetzelfde als Jilly!
Ik heb geen pijn in mijn rug meer als ik lang in het zadel zit, ik blijf soepel omdat je meer met de beweging meegaat..

In de bak vind ik hem niet fijn, dan heb ik het over de cheyenne, af en toe denk ik wel eens, had ik de Londen maar gekocht.. :o
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » di 29 mei 2007, 15:45

Esther: De cherokee is een combinatie tussen cheyenne en london. Misschien een optie in een volgend zadelleven?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2007, 16:36

Esther schreef:Ik heb hetzelfde als Jilly!
Ik heb geen pijn in mijn rug meer als ik lang in het zadel zit, ik blijf soepel omdat je meer met de beweging meegaat..

In de bak vind ik hem niet fijn, dan heb ik het over de cheyenne, af en toe denk ik wel eens, had ik de Londen maar gekocht.. :o
Daarom neig ik dus naar de London. En die heb ik dus aangevraagd om als eerste te testen :D .
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 29 mei 2007, 17:34

Ik heb de Cheyenne en ik doe er alles mee, ook in de bak rijden. Geen problemen hier :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2007, 18:02

Nou heb al bericht. Rond 23 juni kan ik de barefoot London halen om te testen *o/* . Hopen dat de testers voor mij hem op tijd inleveren. Ben heel benieuwd.

@Pablo: de Cheyenne zal ook nog wel aan een test onderworpen worden! Maar ik ken een paar mensen die er een hebben en misschien dat ik die zou kunnen /mogen lenen.
Charret

Bericht door Charret » di 29 mei 2007, 18:02

Je krijgt er tegenwoordig een super pad bij overigens. Onderkant is dan fleece en bij de schoft is het dekje gespleten, dus deze kan nooit strak op de schoft gaan liggen.

Barefoot heeft sindskort ook een model tussen de Cheyenne en de London in, Yvonne heb je die al gezien?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie