Hengstenshow Hestegaarden

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
leoensuzanne

Hengstenshow Hestegaarden

Bericht door leoensuzanne » zo 01 apr 2007, 18:40

Ik mocht hierbij schrijven wat ik vandaag met mijn fjord heb gedaan;
Vandaag was dus eindelijk de show weer eens. Al moet ik zeggen, dat ik niet het gevoel had dat het show was, maar ja. Ik ben woensdag, vrijdag en zaterdag al bezig geweest bij fam. vd Aa, en vind dat ook heerlijk om te doen!! Maar ja, je wordt er toch wel moe van (tenminste als je je toestaat om te gaan zitten).
Vanmorgen maar heel enthousiast begonnen om de paardjes na te kijken en eventueel de vuile plekken weg te wassen. Had ik dus niet moeten doen!! Ik kreeg een paard op mijn teen. Ik lette effe niet op, hij verzette een voet en ja, ik dus niet. Auw!!! Daar stond ik in mijn rubberen laarsjes en ik kan je vertellen dat ik echt even misselijk van de pijn werd. Maar ja, the show must go on, dus we gingen verder. Toch na een aantal paarden gepoetst te hebben, toch maar even gekoeld. Mijn kleine teentje was mooi rood en zachtjes aan dik aan het worden. Maar toch verder. Tegen half 1 heb ik er een tijdje een cold-pack opgelegd, zodat ik daarna nog makkelijk in mijn schoen kon komen. Dus toen opzadelen en rijden. We hebben het 4tal gereden, en het ging niet slecht, dacht ik. Ronan was wel sterk, maar het was goed te hebben. Daarna paard afgegeven en de stallen in, want de hengsten en afstammelingen moesten klaargemaakt worden. Mijn tempo lag niet zo hoog, maar is allemaal goed gegaan. Even naar Anca gaan kijken, en ik dacht dat ze zich goed liet zien! 's Avonds nog gegeten en toen toch maar naar de Eerste Hulp gereden. Daar kon ik kiezen, of 2,5 uur wachten of naar de huisartstenpost en daar was niets te doen. Tja, die keuze is niet moeilijk. Op naar de huisartsenpost. Daar aangekomen, vroeg de dokter waar het pijn deed enz enz en zei toen heel gewoontjes: "Ik denk dat je teen verbrijzeld is." Pardon? wat zei hij nu, dat had ik niet goed gehoord hoor. "Ja, of misschien gebroken, maar als er een paard op is gaan staan, zal dat teentje dat niet afkunnen, dus kan het ook makkelijk verbrijzeld zijn." Het grapje dat ik hem kon amputeren, was dus nog niet zo grote grap. Volgens de dokter kon dat een mogelijkheid zijn, want ik had die kleine teen toch niet nodig. Nou als ik kan kiezen, laat hem maar mooi zitten.
Ik ben naar huis gestuurd met Diclofenac en het advies om met mijn voet omhoog te gaan zitten en te koelen. Kan een week of 3-4 duren en ik moet proberen over een paar dagen in een stevige schoen te gaan lopen.
Dus nu zit ik dit te typen met mijn voet omhoog.
Ik denk dat ik deze show niet zo makkelijk zal vergeten.

Maar ik moet zeggen, volgens mij was alles goed gelopen, en ik heb nogal wat bekenden gezien.
En bij deze wil Charret alvast bedanken.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 01 apr 2007, 18:49

Jeetje Suzanne, dat is ook niet niks!
Ik hoorde van mam al dat een paard ongelukkig op je voet was gaan staan, maar dat je toch doorgebikkeld hebt en de show gereden!
En dan misschien je kleine teen vebrijzeld, dat klinkt echt heel naar!
Kunnen ze er geen foto van maken om het duidelijk te laten zien?

Hopelijk is het alleen 'maar' gebroken! Veel sterkte met je voet!

(Enne, de hele dag zag er super verzorgd uit! 8-) )
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 apr 2007, 19:01

Auwtsj, dat is inderdaad geen grappig eind van zo'n geslaagde dag.

Sterkte!
Geluk is de vrucht van intens werk
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 01 apr 2007, 19:04

@Noekie, dank je wel. Enne, ik hoef niet met mijn kleine teen te rijden! De arts dacht dat een foto niet nodig zou zijn, omdat in verhouding de kleine teen geen functie heeft en dat er eigenlijk toch niets aan gedaan kan worden.
Het vervelendste is nu, dat ik met mijn kleine meid zit. Leo moet morgen werken, maar mama komt helpen. De arts zei wel dat ik ze morgen eventueel zelf aan het volgende teentje kon plakken met pleisters. We wachten maar af en ik kan nog altijd naar de huisarts voor eventueel een foto.
Ik voel nu wel dat ik hem echt omhoog moet leggen, leg ik het lager gaat hij kloppen. Leo zei al dat ik de pijn niet zo voel door de adrenaline. We kijken wel. Ik vond het alleen zo erg klinken, dat het verbrijzeld zou zijn.
Daphne

Bericht door Daphne » zo 01 apr 2007, 19:42

Oh wat vervelend joh :( Nu maar hopen dat het toch nog enigzins mee valt met je teen...

Maar met het rijden zag je er niks van. Ik ging er maar van uit dat jij degene was die op een van de fjorden reed, dus ik heb nog wat foto`s proberen te maken. Heb ook nog een paar leuke foto`s van Anca (wat al kon ik jou niet helemaal terugvinden, ik wist wel dat Anca van jou is :D), die zal ik hier morgen wel even proberen te plaatsen (weet nog helemaal niet of ze wel mooi scherp zijn dus verwacht niet te veel!).

Verder vond ik het een leuke middag! Het ging mooi vlot achter elkaar door en ik heb me prima vermaakt. Toch moet ik wel zeggen dat ik fjorden wel echt een heeeel stuk leuker vind dan die friezen :D Wat ik ook erg leuk vond is dat het eerste veulen van Tsjerk werd getoond, schattig ding zeg!

Edit: reed jij de fjord met of zonder de hulpteugel?

Ik dacht trouwens dat er nog wel wat mensen van FW zouden komen, maar ik heb niemand gespot... Jammer, was wel benieuwd namelijk!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 01 apr 2007, 19:49

Dank je wel Daphne. Leo zit nu trouwens ook met een wat stijver been, door de val met die fries.
Ik reed op Ronan met een martingaal, alleen het deel om zijn hals heb ik er niet bij zitten. Moet dit wel, omdat hij zo ontzettend sterk is, en zo kan ik hem nog baas.
Er zijn wel wat mensen van Fw geweest hoor, Charret en haar zusje en Janine in ieder geval.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
carola

Bericht door carola » zo 01 apr 2007, 19:57

ja, ik ben er ook geweest en idd, ik hoorde dat anka van leo en suzanne was en toen moest ik meteen aan het forum denken. het viertal zag er netjes uit hoor.
ik vondt het alleen meer een friezenshow dan fjordeshow, maarja, de meeste mensen kwamen denk ik voor de friezen.
leuke dag, goed verzorgt :)
claudia

Bericht door claudia » zo 01 apr 2007, 19:58

En Kelly en ik waren ook van de partij.

Het zag er goed en netjes uit.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Daphne

Bericht door Daphne » zo 01 apr 2007, 20:12

Even een klein voorproefje...ze zijn niet bewerkt dus tis niet denderend!

Tijdens de demo
Afbeelding

En Anca lekker aan het lopen
Afbeelding

De rest zet ik morgen wel in een apart topic bij PP!
Anna

Bericht door Anna » ma 02 apr 2007, 02:53

Wat een pech hoor voor jou ik hoop dat het alleen maar gebroken is. Wij zijn niet geweest vond het wel jammer hoor het is altijd zo gezellig.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » ma 02 apr 2007, 04:53

da's niet lekker,je teentje,maar ik denk dat hij niet verbijzeld is ,dan laten ze je niet zo naar huis gan vermoed ik.
maar goed,kneuzen of breken is ook niet lekker,zeker omdat ze er weinig mee kunnen wbt gips of spalkje.
Anca liet zech leuk zien,zo op die foto.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 02 apr 2007, 05:30

Gadver Suzanne ! Wat rot :n Zit je ook niet mee dan.
Maar jullie hadden wel super weer :D ! Ik kan niet wachten op de foto's !

En hoe deed Papa Toot en Tsjerk het ? *o/*
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » ma 02 apr 2007, 07:24

Ik vond het zeker leuk om te zien. Die kanjers allemaal. Ze zagen er stuk voor stuk goed uit.

Manus kon zich niet echt laten zien door zijn hoefzweer. Jammer want hij wilde zo graag :=

Tsjerk zag er goed uit! Lekker in het vlees en heel vrij in zijn bewegingen. Vooral los.

Baldrian vind ik persoonlijk nog steeds een heerlijk dier. :~

Anca was goed bezig. Heerlijk merrie vind ik dat. En Roon is gewoon een grote vent met een klein hartje ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 02 apr 2007, 08:41

@Daphne: ik vind dit wel leuke foto's, dus vraag ik bij deze of ik ze mag hebben? Dat geldt eigenlijk voor alle foto's van de hengstenshow?!
@Carola: de mensen met de friezen kwamen ook uit Friesland en hadden aangegeven, dat ze er ook 2 onder het zadel wilde laten zien. Dat kan dan ook, het is een promotie van beiden rassen en hengsten dus.
Het vervelende van de fjorden was eigenlijk dat er van Tsjerk en Baldrian nog zo weinig afstammelingen zijn, dus dan wordt het ook al meteen een stuk minder om te laten zien. Volgend jaar weer beter hoop ik.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » ma 02 apr 2007, 09:00

Goh, Suzanne wat vervelend nou van je teen, daar heb je nog wel even last van.
En idd intapen aan de andere teen, dat geeft een hoop stevigheid en je voorkomt ermee dat hij omhoog of omlaag gaat groeien.

Fijn dat de hengstenshow geslaagd was.
Heel veel sterkte met je teentje :sorry:
Daphne

Bericht door Daphne » ma 02 apr 2007, 09:20

leoensuzanne schreef:@Daphne: ik vind dit wel leuke foto's, dus vraag ik bij deze of ik ze mag hebben? Dat geldt eigenlijk voor alle foto's van de hengstenshow?!
Tuurlijk mag je die foto's hebben! De rest ga ik zo even uploaden, die kun je dan dus ook gewoon vanaf Pics Plaza opslaan.
Viv

Bericht door Viv » ma 02 apr 2007, 10:41

Jesus Suus dat doe je weer lekker zeg. Daar zit je nog wel even mee. Ik zou er toch voor de zekerheid een foto van laten maken, als doe je er misschien niks aan. Maar je weet maar nooit waar het goed voor is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » ma 02 apr 2007, 11:30

Beterschap suus!

Waar blijven die foto's van Tsjerk! :~ O:)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Leentje

Bericht door Leentje » ma 02 apr 2007, 11:40

op de eerste foto ,is dan (voor de kijker) rechts Anca?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Charret

Bericht door Charret » ma 02 apr 2007, 13:54

Nee, Anca is nog niet onder het zadel :) Op de eerste foto is links Ronan van Suzanne en rechts uhm..een Manus merrie van 4 jaar.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie