Het is alweer even terug maar op de een of andere manier is het voor mij de laatste tijd nogal ingewikkeld om m'n tijd zo in te plannen dat ik af en toe even rustig kan internetten (lees: FW-en).
Dus nu maar even illegaal tijdens mijn thuis-werk-stage-tijd.
Afgelopen zaterdag had ik les met Tasja en voor het eerst sinds maanden, ook weer les op Zanouk (waar ik net zo'n lange tijd niet op heb gezeten...)
Tasja had de woensdag, donderdag én vrijdag voor de les wegens chronisch tijdgebrek van mijn kant en niet te vergeten, dat geweldige Nederlandse 'winter' weer, vrij gehad. (te zien aan haar ietwat ronde buik)
Zaterdag dus extra vroeg naar pony's gegaan om pony's (of misschien mezelf) mentaal en fysiek voor te bereiden op het verschijnsel 'les' (of vooral: instructrice die alles ziet).
Allebei de dames uitgebreid gepoetst en toegesproken over wat komen ging.
Tasja was eerst aan de beurt en met het idee dat het niet zo erg vanzelf zou gaan vandaag opgestapt. (ja ik weet het, compleet de foute instelling...)
Gek genoeg bedacht Tasja dat ze na 3 dagen vrij best wel weer eens echt aan het werk wilde. Ik pakte haar op, ze liet los in haar kaak, ze schuimde, vertrok vanuit de achterhand, gallopeerde lekker los door haar lijf en draaide ook de voltes 10 meter alsof ze ze dagelijks zo liep...
Kortom, het ideale paard.
Hierna was Esther aan de beurt met Wodan, een ander stalgenootje en toen eindelijk Zanouk weer...
Ik had haar ruim op tijd opgezadeld met het idee dat ze dan weer even kon wennen. Omdat de bak nog wat druk was vond ik dat ik wel aan de hand om de bak heen kon instappen.
Na een rondje had ik het wel gezien omdat ik een nogal ontstoken achillespees heb en het lopen totaal niet bevorderlijk is bedacht ik dat ik er misschien ook wel op kon zitten.
Zanouk vond dit geen probleem.
Toen m'n les begon vroeg m'n instructrice nog even vertwijfeld of ik er nou echt maanden niet op had gezeten omdat ik er zo op was gaan zitten.
Tsja...je hebt een koelbloedige fjord of niet he

Na een minuut of 10 aan de longeerlijn vond m'n instructrice wel dat ze genoeg had meegelopen door de bak en kon ik wel alleen sturen.
Dus zo gezegd zo gedaan. Zanouk los. Zanouk over de hoefslag, op de volte, Zanouk alleen achterblijvend in de bak terwijl haar vriendjes een buitenrit gaan maken... Zanouk lekker los door haar lijf, Zanouk die haar achterhand uit zichzelf beter gebruikt dan haar mama, Zanouk die gewoon al zelf m'n hand op zoekt in stap en draf...
Zanouk, dé penny-droom-pony

Zaterdag weer les... to be continued...