obstakel training
obstakel training
noemen wij gewoon behendigheid!
Gisteren een dagje schriktraining of obstakel training gehad, het was erg leuk. Alleen Vera en Vlekkie vonden het helemaal niet zo eng.
Lando had er wat meer moeite mee.
Hieronder de link naar wat foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=S7CHJFTH
Gisteren een dagje schriktraining of obstakel training gehad, het was erg leuk. Alleen Vera en Vlekkie vonden het helemaal niet zo eng.
Lando had er wat meer moeite mee.
Hieronder de link naar wat foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=S7CHJFTH
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nee ze had het al druk genoeg, ze had Muis, lando en nog twee nieuwe 's morgens hier uit de buurt. Moet zeggen dat we er ook niet aan hebben gedacht hoor.yvette schreef:Leuk om te doen he? En ja, die fjorden kijken meestal niet echt op van dit soort acties...
Heeft Bianca nog naar Vera gekeken?
Het was erg leuk gisteren. Voor de fjorden (en vlek) was het inderdaad niet zo moeilijk, maar het werd voor ons moeilijker gemaakt omdat we nu in de hindernis moesten halthouden en een stapje achterwaarts ed. Dus eigenlijk grondtraining maar dan in en tijdens een hindernis. Dat was vooral voor vera en aryn erg goed omdat ze nogal dramneigingen hadden.
Muis Keurmerrie!
Ziet er leuk uit.
Er stond zeker nog lekker een windje wat te goed van de training kwam?
Dit vind ik ook wel een goed idee bij met Tika te proberen.
Er stond zeker nog lekker een windje wat te goed van de training kwam?
Dit vind ik ook wel een goed idee bij met Tika te proberen.

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ja hoor, de meeste paarden zetten netjes hun voeten midden in de banden, maar als je Iza heet, dan probeer je op alle randjes te gaan staanJanine schreef:He wat leuk zeg! Die autobanden, gaat dat goed met je paard daar door heen?

De oefening is eigenlijk bedoeld om je paard zich bewust te laten worden van zijn eigen lijf...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
we hebben inmiddels bijna alle spullen. de sliertjes ga ik ook nog maken, dus je bent van harte uitgenodigd om het eens uit te proberen.Anna schreef:Zo jullie hebben echt nog veel werk gehad toen wij weg waren gegaan maar het ziet er super uit hoor. Ik weet niet of Tasja onder de indruk zou zijn hiervoor, misschien een keer uitproberen he.
Alleen het opbouwen is nogal veel werk, dus is het wel handig als je met een aantal mensen bent.
Muis Keurmerrie!
Leuk is dat he? Wij gaan het in het voorjaar weer doen met z'n allen van stal.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
het gaat er bij deze training ook niet zozeer of je paard het eng vind (dat komt natuurlijk ook voor) maar meer dat je de grond oefenening tijdens de hindernissen voor elkaar hebt, dus dat je paard op je blijft letten. Hij mag dus ook niet vlug ergens langs. Hij moet stilstaan als je dat wilt en achterwaarts en één pasje of twee en dan weer halt houden zonder door te drammen.Wodan schreef:Ziet er leuk uit die training. De oefening met de autobanden is er wel een om met Wodan te doen, de rest heeft hij zeker geen moeite mee.
Eng vonden ze het bij ons in elk geval niet, behalve lando en romeo dan een beetje.
Ik denk dat het voor Wodan inderdaad wel goede oefeningen zijn.
Muis Keurmerrie!