Skreia in de sloot gezeten

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Skreia in de sloot gezeten

Bericht door skreia » do 24 aug 2006, 18:39

Skreia heeft met haar achterbenen en staart in de sloot gezeten afgelopen maandag/dinsdag :o En stinken dat ze deed. Ik zag het dinsdag pas want maandag had ze een vrije dag. De boer waarbij ze op het land staat heeft ook helemaal niks gezien want hij wist nergens van. Ze is er dus zelf weer uitgekomen gelukkig, alleen weten we natuurlijk niet hoelang ze hierover gedaan heeft en hoe. Ze had gelukkig alleen een paar kleine schaafwondjes die helemaal schoon waren. Gelijk d'r staart maar even gewassen en haar achterbenen afgespoten. Daarna stonk ze nog een uur in de wind -:(-
Heb dinsdag alleen maar even met haar aan de hand gestapt en een klein stukje gedraaft om te kijken of ze niet kreupel liep. Gelukkig niet.
Woensdag helemaal in de stemming om lekker te gaan rijden, kom ik in het weiland heeft ze dikke achterbenen |( Waarschijnlijk toch wel het één en ander verrekt in d'r achterbenen. Dus benen 10 minuten afgespoten en 15-20 minuutjes gewandeld. Heb haar wel weer in het land gezet.
Vandaag ook beentjes 10 minuten afgespoten en 10 minuten gewandeld. Heb haar weer in het land gezet, maar als ik het morgen nog niet vertrouw en ze nog steeds zo'n last heeft van haar benen gaat ze op stal en daarnaast wandelen aan de hand en het weekend even aankijken. Is het dan nog niet beter maandag even de VA erbij halen ;( .
Ik bedacht me ook dat ik nog medicijnen heb staan die ik moest geven toen ze overtollig vocht had in de buurt van haar pees in één van de voorbenen. FF kijken waar het ook alweer precies voor was en of het nog goed is. Volgens mij was het uit mijn hoofd namelijk pijnstiller en vochtafdrijver in één.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » do 24 aug 2006, 19:01

Ullwinn gaat altijd vrijwillig in de sloot staan, gelijk maar met 4 benen!
Wel vervelend dat ze er een dik been aan heeft overgehouden... :(:)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
fjordido

Bericht door fjordido » do 24 aug 2006, 19:04

oh vervelend.. in de sloot kan vaak een hoop rotzooi liggen waar ze zich aan open kunnen halen. ik hoop dat het gewoon dikke benen van de inspanning zijn (vh eruit klimmen) en niet omdat het ontstoken is of wat dan ook.
houd ons op de hoogte heej
Charret

Bericht door Charret » do 24 aug 2006, 19:18

Daar zat ik ook aan te denken. Dikke benen door de inspanning om weer uit de sloot te komen. Je weet immers niet hoe lang dat heeft geduurd. Hou het in de gaten. Misschien wat coolingcel erop?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Viv

Bericht door Viv » vr 25 aug 2006, 04:12

Het is schering en inslag, last gister in de krant dat de brandweer van pijnacker/nootdorp vorige week iets van 8 paarden uit de drek kon trekken..
Waarsch toch in de plomp gegleden door een glibberige ondergrond, niet zo raar met dit weer natuurlijk.

Hoop dat ze geen pezen oid verrekt heeft en dat allemaal meevalt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 25 aug 2006, 15:59

Bedankt voor jullie reacties ;)
Ik hou het zeker de komende dagen ook nog in de gaten.
Het was niet dik van ontsteking, want de wondjes die ze had waren gelukkig niet open.
Vandaag zagen haar benen er weer beter uit, maar blijf minimaal het weekend ook nog even stappen. Als het morgen toch weer dikker is gaat ze op stal en dan kijken hoe het gaat :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie